Niet goed ingesteld

Over tsh, fT4, T3, antistoffen, echo, biopsie, scintigram, klachten en symptomen
Plaats reactie
Anastacia@777
Berichten: 26
Lid geworden op: 27 feb 2021, 23:55

Niet goed ingesteld

Bericht door Anastacia@777 »

Hallo allemaal,

Ik ben na jaren125 mcg Euthyrox te hebben gebruikt bij een natuurarts terecht gekomen die mij op natuurlijk schildklierhormoon heeft gezet.
Dit ging jaren goed maar door een andere leefstijl en een dieet zonder gluten en zuivel en minder stress had ik minder schildklierhormoon nodig en ben ik hyper geraakt.
Nu heeft de endocrinoloog in het Radboud me terug gezet op 125 mcg Euthyrox wat ik vier jaar geleden slikte.
Zij wil onder geen beding T3 erbij geven terwijl ik dat op aanraden van Dr Beukhof ook jaren heb gebruikt naar tevredenheid.
Nu heb ik echter toch op 125 mcg Euthyrox hyper symptomen en ik slik 25 mcg T3 erbij.
Deze arts wilt echter pas na acht weken prikken.
Ik overweeg om terug te gaan naar mijn natuurlijk schildklierhormoon en de natuurarts het weer te laten doen.
Deze prikt nl wel uitgebreid op T4 vrij T3 Totaal T3 en revers T3.
Ga ik ooit nog goed ingesteld worden?
Ik ben onderhand de wanhoop nabij.
Alle advies is welkom.
*anna*
Berichten: 332
Lid geworden op: 12 sep 2013, 01:22

Re: Niet goed ingesteld

Bericht door *anna* »

Welkom Anastacia,
Ik kan me goed voorstellen dat je de wanhoop nabij bent! En om je vraag maar meteen te beantwoorden: nee, je gaat op deze wijze nooit goed ingesteld worden. Hypersymptomen zullen met zoveel T3 erbij zeker niet verdwijnen! De internist heeft duidelijk geen kaas gegeten van de combibehandeling. Waarom ben je eigenlijk ooit aan natuurlijk schildklierhormoon begonnen? En waarom weer gestopt?

Ik heb zelf ook een aantal jaren - ik ben door de internist ingesteld - thyreoïdum gebruikt want hij vond het destijds het proberen waard en een aardig experiment. Maar op een bepaald moment was de magie uitgewerkt en was mijn T3 opgelopen naar 10! En ik meende hypo te zijn, maar de labcijfers wezen op hyper… Je lichaam kan je mooi voor de gek houden.

Heb je bloeduitslagen, post ze dan eens, de experts hier kunnen dan beter adviseren. Mijn raad op dit moment is om te stoppen met Cytomel en de Euthyrox langer tijd te geven zijn werk te doen. En als je ongerust bent kan een prikverwijzing ook via de huisarts, dan heb je in elk geval een indicatie welke kant het opgaat met je waarden.
Een bemoedigende groet,
Anna
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Niet goed ingesteld

Bericht door laura »

Anastacia@777 schreef: 15 mar 2021, 21:12 Zij wil onder geen beding T3 erbij geven terwijl ik dat op aanraden van Dr Beukhof ook jaren heb gebruikt naar tevredenheid.
Nu heb ik echter toch op 125 mcg Euthyrox hyper symptomen en ik slik 25 mcg T3 erbij.
Slik je nu op eigen houtje 25 mcg T3 bij die 125 mcg euthyrox?
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Anastacia@777
Berichten: 26
Lid geworden op: 27 feb 2021, 23:55

Re: Niet goed ingesteld

Bericht door Anastacia@777 »

Nee, dit was het eerdere advies van een endocrinoloog.
Plaats reactie