Zwanger! Maar ander merk levothyrixine gekregen

Plaats reactie
Miami84

Zwanger! Maar ander merk levothyrixine gekregen

Bericht door Miami84 »

Hallo allemaal,

Ik ben sinds drie dagen trots eigenaar van een positieve zwangerschapstest! Ontzettend blij natuurlijk! Gelijk huisarts ingelicht en ik ben per direct opgehoogd in medicatie. In plaats van 13 mcg Tirosint heb ik nu 25 mcg (vermoed ik) Teva gekregen. Dit verbaasde me; omdat ik ook weleens lees dat overstappen voor nogal wat bijwerkingen kan zorgen.

Kan dit kloppen? En is teva hetzelfde als Thyrax? Gelukkig mag ik over een maand al bloedprikken.
Mijn laatste waarden waren 5,5tsh en 15,5 t4 (voordat ik met medicatie begon, maar omdat ik al erg laag ongesteld was zal het niet veel verandert zijn😅). En kan ik het beste dinsdag de dokter weer bellen en vragen om tirosint?
Kiek

Re: Zwanger! Maar ander merk levothyrixine gekregen

Bericht door Kiek »

Gefeliciteerd met je zwangerschap!
Maak maar snel een afspraak met een echte endocrinoloog.
Het gaat nu over je zwangerschap met een mogelijk tekort aan schildklierhormoon.
Met dat gepruttel met 13 of 25 µg Tirosint of Euthyrox of Thyrax gaat het niet goed.

Succes!
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Plaats reactie