Klachten bij Afbouwen Levothyroxine

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
Kiek

Re: Klachten bij Afbouwen Levothyroxine

Bericht door Kiek »

Als je een hypothyreoïdie hebt, waardoor je afhankelijk bent van levothyroxine, en je gaat prikken 24 uur na je laatste levothyroxinetablet, gedurende de openingstijden van het lab, dan heb je dus tevens de laagste FT4 te pakken van de afgelopen 24 uur.

Als je een hypothyreoïdie hebt, waardoor je afhankelijk bent van levothyroxine, en je wilt de situatie weten hoe je FT4 onafhankelijk van de levothyroxine presteert, waarna je pas gaat prikken minstens 6 weken na je laatste levothyroxinepil, dan heb je mogelijk ergens tussen 12 en 16 uur je laagste FT4 te pakken.

Met een andere techniek kun je bovengenoemde situatie al binnen een week aflezen.

En als je een gewone gezonde schildklierfunctie hebt, dus niet afhankelijk van levothyroxine, dan heb je in de loop van de vroege namiddag - grofweg tussen 12 en 16 uur - je laagste FT4.
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Florence

Bericht door Florence »

Voor wie mijn draadje volgt;

Helaas is bij mij Dunne vezel neuropathie vastgesteld. Na 11 jaar geklooi!

Ik heb alle onderzoeken achter de rug, het moet nog even bezinken.

Groet , Florence
Kiek

Bericht door Kiek »

Beste Florence,

Wat een akelig bericht voor je.
Dat geeft natuurlijk de nodige onrust.
Ik hoop dat je snel weet waar je aan toe bent.

Veel sterkte!
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
laura
Contacteer:

Bericht door laura »

Beste Florence,

Wat waardeloos.
Ik wens je heel veel sterkte.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
rosi

Bericht door rosi »

Dat is geen fijn bericht Florence, mischien geeft het je na zo'n lange tijd van onbegrepen klachten, nu rust te weten waar je klachten vandaan komen.
Hoop voor je dat je enige verlichting van klachten krijgt door behandeling van pijn/ tintelingen.
Sterkte!
Marguerite

Bericht door Marguerite »

Ach Florence wat een ellendig bericht. Ik kan me heel goed voorstellen dat je het moet laten bezinken want het is nogal wat.
Het is net al wat Rosi zegt : misschien vallen de puzzelstukjes nu een beetje op z’n plaats nu je weet wat het is dat dit je een stukje rust geeft nu je eindelijk een diagnose hebt.

Sterkte Florance, ik leef met je mee. Mijn echtgenoot heeft polyneuropathie wat er zijdelings aan verwant is. Dus ik weet dat het een pittige aandoening is.
elizabeth27

Bericht door elizabeth27 »

Heftig voor jou Florence! En natuurlijk heb je tijd nodig om t allemaal te verwerken. Zo lang onderweg geweest met klachten en nooit een sluitend antwoord, op de vraag: Wat heb ik dan?

Wens je veel sterkte en liefs!
Florence

Bericht door Florence »

Dank jullie wel, doet goed deze reacties te lezen,

Groet, Florence
Plaats reactie