Graag advies

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
moontje88
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 jun 2020, 20:31

Re: Vraag mbt thyrax

Bericht door moontje88 »

Ik slikte 0,175 mg en nu 0,125 mg. Mijn waardes waren TSh 0.04 en t4 22.
Ik had last van hartkloppingen (soms) dus de dokter dacht dat t misschien door mn waardes kwam. Die zijn al vrij lang ongeveer hetzelfde. Verder geen klachten behalve nu dan hartkloppingen en soms spier stijfheid.
Ben nu alleen bang dat ik in gewicht ga aankomen door de verlaging. Kost me al vrij veel moeite namelijk om op gewicht te blijven (iets te zwaar ook).

Groetjes simone
Kiek
Berichten: 6715
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Vraag mbt thyrax

Bericht door Kiek »

Hallo Moon,

Het gaat om de juiste schildklierwaarden te krijgen, passend is bij jouw schildklierhuishouding.
Een TSH van 0.04 mU/l bij een FT4 van 22 pmol/l betekent per definitie een teveel aan levothyroxine.
Dat is niet goed voor je lijf en leden. Evenmin voor je hartritme.

Met vriendelijke groet,
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
moontje88
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 jun 2020, 20:31

Re: Vraag mbt thyrax

Bericht door moontje88 »

Ok, dank je wel! Dan ben ik op de goede weg met verlagen. Groetjes Simone
moontje88
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 jun 2020, 20:31

Graag advies

Bericht door moontje88 »

Goedendag,
Ik word al lange tijd behandeld voor een trage schildklier met thyrax. Ik begon ooit met een TSh van 4. Ik had jarenlang dezelfde dosis, maar gaande weg raakte ik te hoog ingesteld.
Ik slikte tot een half jaar terug 150 mg maar ben enkele maanden terug gezakt naar 125 mg en per vandaag moet ik naar 112,50 mg. Reden; ik heb soms last van hartkloppingen maar vooral nachtelijk kaakklemmen(jaar lang elke nacht dus niet stress gerelateerd).
Mijn waarde van vandaag;
TSh 0,71 en t4 21

In juli 2021 was dit bij 125 mg;
Tsh 0.23 en t4 19.
In januari 2021 slikte ik 150 mg;
TSh 0.04 en t4: 19

Mijn vraag is, denken jullie dat mijn huidige waarde nog veel te laag is (TSh) en herkennen jullie je in klachten van spierspanning bij te hoge dosis? Ik heb overigens geen goede stoelgang en moeizaam gewichtsverlies (ook bij gezonde voeding). Verder geen klachten.
Alvast dank! Groetjes.
moontje88
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 jun 2020, 20:31

Re: Graag advies

Bericht door moontje88 »

Zou iemand mij kunnen adviseren? Mijn dank is groot!
niekje
Berichten: 37
Lid geworden op: 29 nov 2019, 17:03

Re: Graag advies

Bericht door niekje »

Kloppen deze waardes wel? De verhouding TSH en FT4 is niet logisch. Als je TSH stijgt zou je FT4 moeten dalen..
Heb je nog oudere waardes?
ineke
Berichten: 484
Lid geworden op: 08 nov 2014, 17:53

Re: Graag advies

Bericht door ineke »

moontje88 schreef: 13 nov 2021, 15:25 Zou iemand mij kunnen adviseren? Mijn dank is groot!
Simone,

je bericht staat in een verkeerd gedeelte van het forum.
Dat gedeelte betreft informatie over het forum.



Als je reacties wilt dan kan je het beter onder dit gedeelte plaatsen, daar valt het eerder op;
Diagnose, onderzoek, klachten en symptomen
viewforum.php?f=6


.
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Graag advies (Moontje)

Bericht door laura »

Hallo Simone,

Ik heb al je berichten samengevoegd in één onderwerp.
Dat ene onderwerp staat nu in het subforum Hypothyreoïdie.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Kiek
Berichten: 6715
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Graag advies

Bericht door Kiek »


TSh 0,71 en t4 21
In juli 2021 was dit bij 125 mg;
Tsh 0.23 en t4 19.
In januari 2021 slikte ik 150 mg;
TSh 0.04 en t4: 19


Deze waarden zijn niet lekker, Moon.
Je TSH is veel te laag.
Slik je nog andere middelen?
Hoe oud ben je?

Je zou er goed aan doen een week helemaal géén levothyroxine te nemen, en dan na 7 dagen weer prikken.
Want je huidige reeks waarden zijn echt niet gezond voor hart, lijf en leden.
Wil je dus iets te weten komen, dan heb je meer lab TSH/FT4 nodig, onder bepaalde vaste omstandigheden.

Sterkte!
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Plaats reactie