Tinitus klachten

Levothyroxine (thyrax, euthyrox, eltroxin), cytomel, schildklierremmers (strumazol, PTU), medicijnen schildklierkanker, en wisselwerkingen
Plaats reactie
Wiske2
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 okt 2018, 14:19

Tinitus klachten

Bericht door Wiske2 »

Weet iemand meer over tinitus klachten bij schildklier medicatie?
Piep in je oor
ossie
Berichten: 10
Lid geworden op: 20 jul 2019, 09:11

Re: Tinitus klachten

Bericht door ossie »

Heb geen ervaring met tinnitus en schildklier en combinatie van medicijn, wel met tinnitus zelf.
Ben je ook door een KNO onderzocht op je tinnitus?

Ik heb zelf ook tinnitus en door de KNO is een beschadiging geconstateerd. Ik merk heel erg dat wanneer ik niet goed in mijn vel zit dat de tinnitus dan ook erger is. Doordat ik niet, of nog niet goed ben ingesteld ben voel ik me vaak niet lekker, moe, depressief en dan merk ik dat de tinnitus ook erger is. Door gebruik van thyrax is, of word mijn tinnitus niet erger. De dagen dat ik mij lekker, opgewekt en relaxed voel merk ik de piep ook niet meer en denk wel eens, hij is weg. Maar ook komt de piep weer in alle hevigheid terug als ik me weer rot voel.
rosi
Berichten: 39
Lid geworden op: 09 jan 2017, 14:19

Re: Tinitus klachten

Bericht door rosi »

ik merk dat als ik beter ben ingesteld , mijn oorsuizen/ pieptoon afneemt.
Wiske2
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 okt 2018, 14:19

Re: Tinitus klachten

Bericht door Wiske2 »

Ik heb een tijdje geen klachten gehad en nu waren mijn waardes weer slecht en moest minderen met cytomel, direkt kwam de piep weer terug.
Rick
Berichten: 335
Lid geworden op: 17 feb 2015, 09:56

Re: Tinitus klachten

Bericht door Rick »

Een oud draadje, maar ook ik kreeg een aantal jaren na m'n schildklierproblemen, last van tinnitus.
Er zijn wel een paar zaken die mogelijk een aanwijzing zijn (koptelefoon, concerten, motorrijden/windgeruis) maar tegelijkertijd heb ik altijd wel op m'n oren gelet (met oordoppen in op de motor bv).

Uitgerust zijn en goed ingesteld zijn, zijn inderdaad van positieve invloed op m'n tinnitus.
Maar of er een verband is?
Michelle55
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 nov 2021, 03:30

Re: Tinitus klachten

Bericht door Michelle55 »

Ik las ergens online dat het luisteren naar auditieve tonen kan helpen bij tinitus, ik weet niet of dit complete onzin is, maar het is het uitzoeken waard. Ik zal even terugzoeken naar waar ik dit had gevonden. Ook weet ik uit onderzoek online dat vitamine b12 goed is voor het veel dingen, en ook voor gehoor, tinitus. Het kan sowieso nooit kwaad :D
Plaats reactie