Partner met Graves Basedow

Over partners en familieleden met schildklierziektes. Over werk en sport. Over gewicht en afvallen.
Plaats reactie
Jeroen85
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 nov 2021, 21:27

Partner met Graves Basedow

Bericht door Jeroen85 »

Graves
Goede avond forum,

Mijn verloofde werd midden 2015 vastgesteld met Graves adhv TSH, T3 en T4 waardes in bloedstaal.

Bij een endocrinoloog langs geweest toen en behandeling met Strumazol gestart. Als ik het goed heb was dit op de schildklier down te halen. Toen werd er afgebouwd zodat deze weer op punt kwam te staan.

Na die behandeling hebben we beslist om voor kinderen te gaan. Tijdens de zwangerschap was het redelijk intens aangaande stemmingswisselingen. Dochter werd geboren in 09/2016. Na de geboorte waren er echt zware periodes waarbij ze echt depressief was en soms het bed niet meer uit kwam.

Gelukkig was de dochter een “gemakkelijke” baby en kwam de rust snel terug in ons leven.

07/2018 kwam onze zoon ter wereld. Zelfde verhaal tijdens de zwangerschap, maar na de geboorte was het minder intens. Kwestie van te weten waar aan toe te zijn. Echter was onze jongen het eerste anderhalf jaar niet die wolk van een baby. Slaapproblemen, driftbuien etc… Dat zette ons stresslevel weer op een hoger punt.

Sindsdien is het op en af. Ons professioneel leven is niet van de poes. En zeker in deze Covid tijden is het afzien. Laatste maand terug volgende symptomen

- Constant koud
- Stemmingswisselingen met agressieve toon
- Slecht zicht en niet tegen fel licht kunnen
- Jeuk over het hele lichaam
- Gejaagd
- Kilo’s zijn eraf gevlogen
- Geen plezier meer kunnen maken
- Ontkenning en schuld bij mij leggen
- Slecht slapen

Vandaag bloedcontrole gedaan en ik hoop dat ze ernaar gevraagd heeft. Ik krijg enkel: “Daar ligt het niet aan hoor”

Zijn er nog personen hier die hetzelfde ervaren met hun partner?

Geraak een beetje ten einde raad…

Vriendelijke groeten

Jeroen
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Partner met Graves Basedow

Bericht door laura »

hallo Jeroen,

Dat lijken wel klachten die bij hyperthyreoïdie kunnen passen.
Hopelijk krijgen jullie de uitslagen snel.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
rosan
Berichten: 224
Lid geworden op: 13 jan 2017, 12:05

Re: Partner met Graves Basedow

Bericht door rosan »

Hebben jullie de uitslag al binnen?
Ik ben in periode van schildklier niet op juiste niveau niet het zonnetje in huis. Het is lastig voor jezelf te (h)erkennen.
Blijf het gesprek aangaan, met een open houding!
Jeroen85
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 nov 2021, 21:27

Re: Partner met Graves Basedow

Bericht door Jeroen85 »

rosan schreef: 03 dec 2021, 09:30 Hebben jullie de uitslag al binnen?
Ik ben in periode van schildklier niet op juiste niveau niet het zonnetje in huis. Het is lastig voor jezelf te (h)erkennen.
Blijf het gesprek aangaan, met een open houding!
Vandaag nog een tweede bloedstaal zn resultaat binnen. Niks aan de hand volgens huisarts.

Ondertussen een week goed geweest. Sedert gisterenochtend weer ontploft. Uit mekaar wil ze. Omdat ik gisterenochtend op mn laptop zn aan-knop duwde en niet snel genoeg de boterhammen van de kinderen deed.

Dit hou ik niet meer vol 😔
Gravesje
Berichten: 27
Lid geworden op: 31 jan 2020, 18:35

Re: Partner met Graves Basedow

Bericht door Gravesje »

Wat een vervelende situatie! Klachten passen inderdaad bij te hoge/hyper T4 waarden. Wellicht is het een mogelijkheid om samen in gesprek te gaan met een internist?
rosan
Berichten: 224
Lid geworden op: 13 jan 2017, 12:05

Re: Partner met Graves Basedow

Bericht door rosan »

weet je wat de waardes zijn? Allicht kunnen we meekijken..
Maar misschien zit het probleem dan dus ergens anders..
Plaats reactie