Krijg jij thyrofix ipv euthyrox?

Levothyroxine (thyrax, euthyrox, eltroxin), cytomel, schildklierremmers (strumazol, PTU), medicijnen schildklierkanker, en wisselwerkingen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Krijg jij thyrofix ipv euthyrox?

Bericht door laura »

Inmiddels melden gebruikers van euthyrox dat zij thyrofix krijgen.

Ervaringen zijn welkom.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Pomtips
Berichten: 140
Lid geworden op: 31 mar 2018, 22:35

Re: Krijg jij thyrofix ipv euthyrox?

Bericht door Pomtips »

Bij mijn apotheek was dat de laatste keer opeens klaargelegd als herhaalrecept. Maar dat zag ik natuurlijk en de apotheekassistente was het met me eens dat dat natuurlijk niet de bedoeling was. Dus is ingeruild voor euthyrox
Graves sinds 2010. In aug 2022 gestopt met B&R en na recidive in sept 2022 begonnen met instellen op titratie.
Zoe
Berichten: 10
Lid geworden op: 20 apr 2021, 09:11

Re: Krijg jij thyrofix ipv euthyrox?

Bericht door Zoe »

Hallo,

De apotheek wilde mij kort geleden Thyrofix ipv Teva meegeven. Dat heb ik niet geaccepteerd, maar ik moest het wel zelf betalen. Eerst discussie met de apotheek (‘wij krijgen het dan niet vergoed, informatie op de website van VGZ klopt niet’), daarna met de huisarts (‘die zegt de medische noodzaak niet aan te kunnen tonen’) heb ik een klacht ingediend bij mijn verzekeraar IZA die onder de vlag van VGZ valt. Ik word daar nog over teruggebeld.
De website is heel duidelijk: bestaande gebruikers kunnen hun eigen merk blijven gebruiken. Maar volgens de apotheek krijgen ze daar dan geen vergoeding voor (en moet ik het zelf betalen).

Dit is link naar de website van VGZ:
https://www.cooperatievgz.nl/zorgaanbie ... othyroxine

Groetjes Zoe
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Krijg jij thyrofix ipv euthyrox?

Bericht door laura »

Zoe,

Die website van VGZ is er inderdaad heel duidelijk over.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Zoe
Berichten: 10
Lid geworden op: 20 apr 2021, 09:11

Re: Krijg jij thyrofix ipv euthyrox?

Bericht door Zoe »

Inmiddels heb ik, nadat ik een klacht had ingediend, iemand van de verzekering gesproken. Hij heeft het uitgezocht en laten weten dat bestaande gebruikers gewoon het betreffende merk dat ze al gebruikten, vergoed krijgen.
Mijn apotheek doet er nog steeds moeilijk over, is ‘bang’ dat het in 2023 anders wordt en wil daar eerst zekerheid over. Maar dan wissel ik natuurlijk van verzekeraar (en misschien ook wel van apotheek).

Ik heb wel het gevoel dat ik een van de weinigen ben die dit gebeurt… (gelukkig maar).

Groetjes Zoe.
Kiek
Berichten: 6714
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Krijg jij thyrofix ipv euthyrox?

Bericht door Kiek »

Gelukkig is het door je vasthoudendheid goed afgelopen, Zoe!
Het is voor mij een voorbeeld hoe te handelen.
En trouwens, voor iedereen die afhankelijk is van levothyroxine.

Dank!
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
heleenlvd
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 okt 2014, 16:45

Re: Krijg jij thyrofix ipv euthyrox?

Bericht door heleenlvd »

Hi,

Sinds twee weken thyrofix, sinds een week netelroos...
Dat gaat hem dus wat mij betreft niet worden, verder heb enkele andere reden kunnen bedenken dan merk wissel.
Straks overleg met huisarts.
Jol
Berichten: 11
Lid geworden op: 30 nov 2017, 17:31

Re: Krijg jij thyrofix ipv euthyrox?

Bericht door Jol »

Hi,

Bij mij was de wissel bepaald geen succes. Ik kreeg thyrofix van de apotheek, en heb dit 10 weken gebruikt. Na die 10 weken ben ik ingestort en heb ik mij bij de huisarts gemeld met een heel scala aan burn out achtige klachten; erg moe, emotioneel, neerslachtig. Voor de zekerheid ook schildklierwaarden laten testen en t bleek dat mijn TSH van 3.3 naar 7.7 was gegaan.

Nu sinds 4 weken weer euthyrox terug en ik ben langzaam weer aan t opkrabbelen. Wel ben ik qua energie nog niet op mijn oude niveau, dat zal nog wel wat meer tijd nodig hebben. Al met al heeft die wissel mij echt geen goed gedaan, en ik zou iedereen dan ook adviseren om dit of niet te doen, of bij de arts een extra meetmoment in te stellen om te kijken of Thyrofix wel aanslaat.

Groetjes,
Plaats reactie