TSH normaal FT4 hoog

Over tsh, fT4, T3, antistoffen, echo, biopsie, scintigram, klachten en symptomen
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: TSH normaal FT4 hoog

Bericht door laura »

hallo Marianne,

Ik wens jullie veel sterkte!
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Marianne
Berichten: 34
Lid geworden op: 12 nov 2013, 13:12

Re: TSH normaal FT4 hoog

Bericht door Marianne »

Dankjewel Laura :)
Marianne
Berichten: 34
Lid geworden op: 12 nov 2013, 13:12

Re: TSH normaal FT4 hoog

Bericht door Marianne »

Hallo Kiek,

Dat hoop ik ook, probleem is alleen dat hij momenteel op een verkeerde plek zit.
Hij moet eigenlijk overgeplaatst worden naar de kliniek bij het ziekenhuis, zodat er allerlei, om te beginnen, neurologische onderzoeken kunnen plaatsvinden.
Maar er is geen plek, hopelijk na het weekend wel.
Onze dochter en ik houden ons er maar aan vast dat hij op een veilige plek zit, want thuis was geen doen.

Gr. Marianne
Marianne
Berichten: 34
Lid geworden op: 12 nov 2013, 13:12

Re: TSH normaal FT4 hoog

Bericht door Marianne »

Ondertussen is er een echo gemaakt van de schildklier
rapport daarvan
Vergeleken wordt met 13-08-2015. Enkele kleine schildklier nodi links en rechts met diameters tot ongeveer 4 mm.
Vooralsnog geen goede verklaring voor de klinische bevindingen.
Eventueel aanvullend de klier geneeskundig onderzoek?

Verder gaat het niet allemaal soepel op de afdeling waar me man sinds vorige week vrijdag verblijft ( hij is overgeplaatst naar een afdeling die beter voor hem zou zijn.......)
Hopelijk krijg ik vandaag de afdelingsarts te spreken, ze zou woensdag al bellen.....
Kiek
Berichten: 6715
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: TSH normaal FT4 hoog

Bericht door Kiek »

Hallo Marianne,

Je man heeft dus al jaren een flink verhoogde FT4 [ 30 pmol/l], met een relatief lage TSH van 0.6 mU/l
Dat hoort kennelijk bij zijn schildklierhuishouding.
Ook heeft hij al jaren nodusjes (< 0.4 mm) in zijn schildklier.
Verder is er geen onderzoek gedaan.

De FT3 is de uiteindelijke waarde van afrekening voor de FT4 en TSH en overige schildklierzaken.
Dus als de behandelaars een serieuze verklaring zoeken voor zijn vreemde FT4/TSH verhouding, dan moet er op z'n minst een FT3 bepaald worden.

Succes!
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Marianne
Berichten: 34
Lid geworden op: 12 nov 2013, 13:12

Re: TSH normaal FT4 hoog

Bericht door Marianne »

Hallo Kiek,

Volgens mij waren er in 2015 geen nodi te zien.

Maar van die FT3 daar had de huisarts het inderdaad over dat ze na een week of 6 dat gingen controleren.
Hij heeft nu alleen niet te maken met de huisarts maar de arts van de afdeling, met wie ik aanstaande dinsdag een gesprek heb.
Ga dit meenemen en hopelijk wordt dat dan onderzocht.

Gr. Mariane
Marianne
Berichten: 34
Lid geworden op: 12 nov 2013, 13:12

Re: TSH normaal FT4 hoog

Bericht door Marianne »

Hallo Kiek,

Waarden van afgelopen woensdag 9-3-22
TSH 0.66
Ft4 30.8
T3 1.6
Deze waarden zijn van de kliniek waar mijn man verblijft,
huisarts is met schildklier bezig dus ga deze waarden maandag doorgeven aan huisarts.

Mvg,

Marianne
Kiek
Berichten: 6715
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: TSH normaal FT4 hoog

Bericht door Kiek »

Hallo Marianne,

Heeft je overleg met huisarts over de te hoge FT4 van je echtgenoot nog een vervolg gehad?

Met vriendelijke groet,
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Marianne
Berichten: 34
Lid geworden op: 12 nov 2013, 13:12

Re: TSH normaal FT4 hoog

Bericht door Marianne »

Hallo Kiek,

Sorry voor mijn late antwoord.
Via de kliniek waar mijn man zat is de schildklier overgedragen naar internist.
Ze wilden een scintigrafie doen om te bepalen of zijn schildklier te snel werkt.
Echter had hij net een CT met contrast gehad voor niersteen dus mag pas eind mei.

Mvg,

Marianne
Marianne
Berichten: 34
Lid geworden op: 12 nov 2013, 13:12

Re: TSH normaal FT4 hoog

Bericht door Marianne »

Even weer een update een snelle schildklier is nu zeker, laatste bloedwaarden Ft4 37.9, TSH .14
Plan is te starten met strumazol, maandag heb ik een telefonische afspraak met de internist.
Mijn echtgenoot is nl. weer opgenomen nadat een psychotische depressie is gediagnostiseerd met het syndroom van Cotard,
heel heftig allemaal.

Mvg,

Marianne
Plaats reactie