Schildklierwaarde en IVF

Plaats reactie
Coco17
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 mar 2022, 15:05

Schildklierwaarde en IVF

Bericht door Coco17 »

Goedemiddag allen,

Ik ben nieuw op dit forum en zit met een aantal vragen waar één van jullie hopelijk antwoord op kan geven.

Ik begin binnenkort aan mijn derde IVF poging na twee mislukte pogingen. Op mijn verzoek is er nu geprikt op mijn schildklier. Ik heb een TSH van 11 en FT4 van 11,1. Hiervoor krijg ik sinds twee weken 0,025mg thyrax.

Ik heb vandaag mijn fertiliteitsarts gesproken en zij is van mening dat ik gewoon kan beginnen aan een nieuwe poging, zonder dat mijn waarden opnieuw geprikt hoeven te worden.

Is hier iemand die dit ook heeft gehad? Ik was namelijk van mening dat je TSH in orde moest zijn voor een succesvolle behandeling.

Kan het zijn dat mijn TSH hoog is, door de hormoonbehandelingen die ik heb gehad en dit dus na verloop van tijd zichzelf weer corrigeert?
Hebben deze waarde ook invloed op het aantal eicellen welke groeien (ik heb namelijk altijd veel follikels aan het beging van een behandeling, maar had steeds maar drie eicellen)? En op de groei van de embryo voor terugplaatsing? En hoe groot is dit van invloed op een juiste innesteling?
Zoals jullie wellicht begrijpen zoek ik een reden waarom het tot nu toe niet gelukt is, en wat ik hier aan kan veranderen..

Ik hoop dat hier iemand is die mij wat meer informatie kan geven! Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Schildklierwaarde en IVF

Bericht door laura »

hallo Coco,

Belangrijk is inderdaad dat je TSH in orde is.
Een TSH van 11 is te hoog.
Zonder prikken weet je niet hoe hoog hij is.

Misschien heb je iets aan informatie op: https://schildkliertje.blogspot.com/p/zwangerschap.html
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Plaats reactie