Voorstellen Jolanda

Ziekten van de bijschildklieren, coeliakie, bijnier, vitiligo, gewrichten en vasculitis
Plaats reactie
JolandadeJong
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 apr 2022, 09:25

Voorstellen Jolanda

Bericht door JolandadeJong »

Hallo, ik ben Jolanda en nieuw op het forum
Even gezocht en dit forum gevonden waar ik hoop mede lotgenoten met bijschildklier problemen te vinden.
Al enige tijd weet ik dat ik hyperparathyreoïdie heb, bevestigd na ct scan waar ze een nodi op de bijschildklier zagen
Al jaren heb ik klachten en werd ik in een eerder zkh niet echt serieus genomen en heb ik zelf, nav lange tijd verhoogd Calcium, mijn PTH laten bepalen. Daarna kreeg ik wel de onderzoeken. Nu sinds kort consult in ander zkh omdat ik voor een operatie 'te oud ben' (ik ben 59 😇) en mijn Calcium nog 0,02 nmol zou moeten stijgen om in de gevaar zone te komen...
Ik was er dus klaar mee en via de second opinion optie nu in ander zkh waar ik na eerste consult al door verwezen ben naar chirurg

Specifiek heb ik dit zkh (UMC Utrecht) uitgezocht omdat hier Prof. Vriens deze operatie via je oksel kan uitvoeren en je geen lidteken op je keel krijgt.

Mijn 1e vraag is dan ook of iemand hier al met deze methode bij Prof. Vriens geopereerd is en wat zijn/haar ervaring hiermee is

De 2e is hoe na de operatie de bijwerkingen van te weinig Calcium ervaren wordt.
MoniqueR
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 jun 2023, 15:04

Re: Voorstellen Jolanda

Bericht door MoniqueR »

Hoi Jolanda,

ik zie toevallig net jouw bericht dat je vorig jaar hebt geplaatst. Eergister heb ik een vergelijkbaar bericht geplaatst omdat ook ik hyperparathyreoidie blijk te hebben. Ook mij is (door mijn zorgverzekeraar) verteld dat in het UMC de operatie via de oksel kan maar bij navraag in het UMC Utrecht zelf werd door de assistente gezegd dat ze het verwijderen van bijschildklieren toch via de hals doen (?). En dat alleen verwijdering van de schildklier via de oksel kan (?). Ik ben erg benieuwd hoe je de operatie hebt ervaren bij het UMC Utrecht en of je nu van je klachten af bent. Mocht je nog op dit forum actief zijn, dan zou ik graag in contact met je komen :) !!

Groetjes Monique
Plaats reactie