Nieuw op het forum: She

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
Plaats reactie
She

Nieuw op het forum: She

Bericht door She »

Dag iedereen,

Ik ben she, bijna 40 en sinds een jaar schildklierpatiënt. Het eerste vermoeden was een traagwerkende schildklier door zwangerschap. Daarna was de vermoedelijke oorzaak stress. Heb nogal wat meegemaakt het afgelopen jaar. Nu ben ik inmiddels een jaar verder en mijn leven loopt weer op rolletjes. De dosering van de Levothyroxine was in 1 x goed en mijn waardes zijn stabiel. Helaas blijf ik klachten houden. Ik heb elke maand wel verkoudheidsklachten gepaard met helse keelpijn. Ik slok dan 1000 mcg Paracetamol en nog voel ik de pijn. Is dit iets wat ik moet leren accepteren naast het slechte slapen en de vermoeidheid? Ondanks de vermoeidheid probeer ik 10.000 stappen per dag te maken wat erg lastig is met warm weer en mijn lichaam dat oververhit raakt. Schildklieraandoeningen komen veelvuldig voor in mijn familie dus ik zal wel nooit meer genezen? Hoe weet je wanneer je eigen schildklier weer functioneert. Een hoop vragen. Hopelijk kan iemand het e.e.a. voor mij verduidelijken. Dank je wel.
laura
Contacteer:

Re: Nieuw op het forum: She

Bericht door laura »

hallo She,

Hoe zijn je tsh en fT4?
En hoeveel levothyroxine slik je?
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
She

Bericht door She »

laura schreef: 03 aug 2022, 14:31 hallo She,

Hoe zijn je tsh en fT4?
En hoeveel levothyroxine slik je?

Dag Laura,

Bedankt voor je reactie. Ik weet niet wat mijn waarden zijn. Ik krijg alleen maar te horen dat die goed zijn en meer niet. Ik slik al een jaar 50 mcg Levothyroxine.
Kiek

Bericht door Kiek »

Hallo She,

Het lijkt dat je levenslang opgescheept zit met je schildklierkwaal.
Net zoals iedereen een andere vingerafdruk heeft, zo heb jij een unieke behoefte aan schildklierhormoon.
Je kunt je eigen hoeveelheden doorzien door de betekenis van je waarden te leren begrijpen.
Verzamel je waarden (FT4 en TSH <- deze horen bij elkaar: de TSH is een reactie op de FT4), en plaats ze op het forum.

Met vriendelijke groet,
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Plaats reactie