verstoring menstruatie

Romy
Berichten: 124
Lid geworden op: 22 jul 2022, 17:37

Re: verstoring menstruatie

Bericht door Romy »

Wendy1976 schreef: 14 aug 2022, 11:55 Hoi Romy,

Misschien heeft t ook gewoon tijd nodig. Misschien toch overwegen om iets minder te nemen.
Mijn dochter heeft er een keer op schildklier laten prikken, volgens mij was die ca tsh 3 ft4 13.
Mijn moeder heeft ook medicijnen. Ze slikt nu Teva 75 mcg. Ze zat eerst op 100 mcg en ze kon niet slapen en had angsten. Haar tsh was toen onder de 1 nuchter. Haar arts wilde slaap en iets kalmerends geven. Ik heb tegen haar gezegd dat ze moet proberen minder te slikken, haar arts was er niet mee eens omdat ze moe is en last van verstopping heeft. Toch uiteindelijk akkoord gegaan en nu slikt ze minder en
Ze voelt zich nu veel beter.
Haar huisarts zou haar nog bellen een paar maanden terug, maar niks van zich laten horen.

Groetjes
Hoi Wendy,
Ik ben 3 weken geleden begonnen met een iets lagere dosering. Ik nam eerst 100mcg, en nu neem ik 88mcg. M'n arts in het Radboud is het daar eigenlijk niet mee eens omdat mijn waarden op 100mcg het beste zijn en ik absoluut niet mag aankomen wegens verhoogd risico op diabetes. Maar ik kom maar niet van m'n klachten af, dus toch maar de dosering iets verlaagd. Ik merk nog niks qua klachten maar moet nog 3 weken wachten voor ik weer mag prikken. Als m'n klachten niet verbeteren dan ga ik wel weer terug naar 100mcg.
Goed dat je moeder haar dosering heeft verlaagd, lijkt inderdaad op een te hoge dosering. Fijn dat ze zich nu veel beter voelt. En zulke huisartsen heb je niks aan, waardeloos.
Je dochter heeft ook een wat hoge tsh, heeft ze verder geen klachten?
Groetjes, Romy
Wendy1976
Berichten: 72
Lid geworden op: 05 jul 2019, 09:50

Re: verstoring menstruatie

Bericht door Wendy1976 »

Hoi Romy,
Je zou ook nog 94 mcg kunnen proberen. Een halve van 100 en een halve van 88. Ik heb zelf ook euthyrox gehad. Maar eerst nog ff 6 weken wachten idd.
Mijn dochter heeft wel last van depressie, maar dat komt meer omdat ze vroeger best veel gepest is.
Bij onze lab waren de referentie best ruim. 0.38-5.33, dus ik denk wel dat ze goed zit. We houden het gewoon in de gaten.

Maar vervelend zeg dat je kans hebt op diabetes, heb je ook zwangerschapsdiabetes gehad dan?
Heb ik wel gehad, maar goed op mijn voeding gelet dus hoefde geen insuline te prikken/slikken. Nu heb ik mij voor t laatst ook op laten prikken en dat was gelukkig goed.

Groetjes
Romy
Berichten: 124
Lid geworden op: 22 jul 2022, 17:37

Re: verstoring menstruatie

Bericht door Romy »

Wendy1976 schreef: 14 aug 2022, 22:59 Hoi Romy,
Je zou ook nog 94 mcg kunnen proberen. Een halve van 100 en een halve van 88. Ik heb zelf ook euthyrox gehad. Maar eerst nog ff 6 weken wachten idd.
Mijn dochter heeft wel last van depressie, maar dat komt meer omdat ze vroeger best veel gepest is.
Bij onze lab waren de referentie best ruim. 0.38-5.33, dus ik denk wel dat ze goed zit. We houden het gewoon in de gaten.

Maar vervelend zeg dat je kans hebt op diabetes, heb je ook zwangerschapsdiabetes gehad dan?
Heb ik wel gehad, maar goed op mijn voeding gelet dus hoefde geen insuline te prikken/slikken. Nu heb ik mij voor t laatst ook op laten prikken en dat was gelukkig goed.

Groetjes
Hoi Wendy,
Ik wacht het bloed prikken nog even af inderdaad, maar ik merk al wel dat ik een kilo ben aangekomen sinds ik m'n dosering verlaagd heb. Dus ik denk dat ik wel weer terug ga naar de 100mcg.
Wat vervelend dat je dochter veel gepest is, en goed dat jullie het in de gaten houden.
Tijdens m'n zwangerschap had ik nergens last van, geen zwangerschapsdiabetes gehad en het zit ook niet in de familie, maarja dat geldt ook voor m'n hypothyreoïdie. Ik ben vandaag weer bij de huisarts geweest voor een doorverwijzing naar de diëtist omdat ik precies wil weten wat ik wel en niet mag eten om diabetes te voorkomen. Ik zie diabetes echt als een doodsvonnis dus ik wil er alles aan doen zodat ik het niet krijg😅
Wat fijn dat het bij jou nu allemaal wel goed was, ik moet september er weer voor laten prikken. Hopelijk is het bij mij dan ook goed.
Ik heb ook een doorverwijzing naar de gynaecoloog gekregen voor dit menstruatie probleem, ben benieuwd of zij iets voor me kan betekenen.
Groetjes, Romy
Wendy1976
Berichten: 72
Lid geworden op: 05 jul 2019, 09:50

Re: verstoring menstruatie

Bericht door Wendy1976 »

Hoi Romy,

Ja lijkt mij ook vreselijk om diabetes te hebben. Beter voorkomen toch. Hopelijk dat je glucosegehalte in september goed is. En kan zeker geen kwaad om langs een diëtiste te gaan. Misschien kan zij je advies geven over voeding. Kan het niet zijn omdat je glucose wat hoger is dat je daardoor vermoeid bent. Ik merk nu wel weer een verschil met ophoging. Heb gelukkig wat meer energie, alleen slapen is een ramp haha. Mijn lijf moet weer ff wennen aan de nieuwe dosering. We zijn nu lekker op vakantie en we zijn actief bezig en merk wel dat ik het momenteel kan volhouden haha.
Wist je dat Irene Schouten ook een trage schildklier heeft en al meerdere keren olympisch kampioen is geworden, ik houd mij daar maar aan vast. Haha van de winter ga ik de elfsteden tocht schaatsen
Romy
Berichten: 124
Lid geworden op: 22 jul 2022, 17:37

Re: verstoring menstruatie

Bericht door Romy »

Wendy1976 schreef: 16 aug 2022, 12:50 Hoi Romy,

Ja lijkt mij ook vreselijk om diabetes te hebben. Beter voorkomen toch. Hopelijk dat je glucosegehalte in september goed is. En kan zeker geen kwaad om langs een diëtiste te gaan. Misschien kan zij je advies geven over voeding. Kan het niet zijn omdat je glucose wat hoger is dat je daardoor vermoeid bent. Ik merk nu wel weer een verschil met ophoging. Heb gelukkig wat meer energie, alleen slapen is een ramp haha. Mijn lijf moet weer ff wennen aan de nieuwe dosering. We zijn nu lekker op vakantie en we zijn actief bezig en merk wel dat ik het momenteel kan volhouden haha.
Wist je dat Irene Schouten ook een trage schildklier heeft en al meerdere keren olympisch kampioen is geworden, ik houd mij daar maar aan vast. Haha van de winter ga ik de elfsteden tocht schaatsen
Hoi Wendy,
Ja het lijkt mij dus ook vreselijk, ik ga er in ieder geval alles aan doen om het te voorkomen. Hopelijk kan dat met aanpassing in voeding en is m'n glucosegehalte dan ook goed. Ik ga ook even aankaarten of dat de oorzaak kan zijn van m'n vermoeidheid, het was niet veel te hoog maar het is wel iets om even na te vragen.
Hahah dat is dan weer een voordeel van het ophogen, geniet maar lekker van je vakantie en hopelijk blijft je energie wat hoger. Dat slapen komt vast ook wel weer goed haha.
Nee ik wist niet dat zij dat heeft, dat is wel een goeie om in m'n achterhoofd te houden. Gaan we samen deze winter de elfstedentocht schaatsen hahah
Fijne vakantie! En je hebt een heerlijk weertje uitgekozen☀️😎
Liefs, Romy
Plaats reactie