advies over supplementen

Denk aan vitamine D, vitamine B12, selenium, coeliakie, bijnier, vitiligo, gewrichten, vasculitis en borstimplantaten
Pinda

Re: advies over supplementen

Bericht door Pinda »

Het plaatsen gaat niet helemaal goed. Ik kan de dubbele posts ook niet verwijderen
Romy

Bericht door Romy »

Pinda schreef: 16 aug 2022, 17:36 Ik heb ook vitamine B12 en D tekort.
B12 is eigenlijk begonnen toen ik een eetstoornis had en krijg ik injecties voor. Ik ben er een tijdje vanaf geweest, maar later was de B12 gehalte weer te laag. En vitamine D heb ik eerst een jaar lang op recept geslikt, een tijdje daarna weer bloed geprikt en was het weer te laag. Nu slik ik elke dag zomer en winter vitamine D.
Hoe zijn ze er bij jou achter gekomen dat je deze vitamines tekort komt? Ik ga zelf vragen om te prikken op vitamines, heb jij dat destijds ook gedaan?
Merk je verschil nu je die vitamines neemt?
Pinda

Bericht door Pinda »

Romy schreef: 16 aug 2022, 21:54
Pinda schreef: 16 aug 2022, 17:36 Ik heb ook vitamine B12 en D tekort.
B12 is eigenlijk begonnen toen ik een eetstoornis had en krijg ik injecties voor. Ik ben er een tijdje vanaf geweest, maar later was de B12 gehalte weer te laag. En vitamine D heb ik eerst een jaar lang op recept geslikt, een tijdje daarna weer bloed geprikt en was het weer te laag. Nu slik ik elke dag zomer en winter vitamine D.
Hoe zijn ze er bij jou achter gekomen dat je deze vitamines tekort komt? Ik ga zelf vragen om te prikken op vitamines, heb jij dat destijds ook gedaan?
Merk je verschil nu je die vitamines neemt?
Toen ik een eetstoornis had kreeg ik een hoop klachten wat allemaal duidde op vitamines tekort. Ik moest van de huisarts toen bloedprikken om alles te checken. Later toen ik deze klachten weer kreeg, en dus heel herkenbaar was ben ik weer naar de huisarts gegaan en gewoon weer bloedprikken. In het begin was mijn B12 extreem laag en heb ik weken lang 2x per week injectie moeten halen. Nu zijn we aan het uitbouwen en haal ik eens in de 6 weken een injectie. Vitamine D merkte ik vooral aan vermoeidheid, slechte nagels en mijn immuunsysteem, ik was de hele winter verkouden en ook met koorts. Ik kwam er niet vanaf. Ik merk zeker wel het verschil. Ik heb een tijdje gedacht van niet omdat ik altijd weer zo ontzettend moe was, maar toen zijn we er ook achter gekomen dat mijn schildklier op hol geslagen was. B12 tekort geeft trouwens ook heel veel vermoeidheid. Ik moet nou nog 1x met 6 weken ertussen B12 injectie halen en dan moet ik weer naar de huisarts op spreekuur om te kijken hoe het gaat en of we weer verder kunnen uitbreiden.
Plaats reactie