Voorstellen en gaarne advies!

Over tsh, fT4, T3, antistoffen, echo, biopsie, scintigram, klachten en symptomen
Kiek
Berichten: 6738
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Voorstellen en gaarne advies!

Bericht door Kiek »

Twee dalers (FT4 én TSH), dan heb je het niet over je schildklier, maar over een meetfout.
Hou dat maar vast.
Jouw achterliggende organen, de hypothalamus en je hypofyse, laten gelukkig niet met zich sollen.

Succes!
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Jippie
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 jul 2022, 14:11

Re: Voorstellen en gaarne advies!

Bericht door Jippie »

Ik probeer te begrijpen wat je bedoelt, Kiek.

Bij het laatste onderzoek is de TSH-waarde gedaald en de fT4 waarde verhoogd.
Geen twee dalers.

Maar ik wil wel dat mijn fT4 daalt. Klopt het dat jij zegt dat dit niet kan zonder dat de TSH omhoog gaat?
Dat wil ik namelijk niet.

Wat nu dan volgens jou?
Kiek
Berichten: 6738
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Voorstellen en gaarne advies!

Bericht door Kiek »

Je schrijft ergens:
Bij mij gaan ze beiden weleens omhoog of beiden omlaag.
Dan zeg ik twee dalers, dat kan niet. Ik kan ook zeggen twee stijgers, dat kan niet.
En meetfouten bestaan heus.

Maar je kunt best waarden manipuleren, en 2 dalers veroorzaken of 2 stijgers. Dan gebruik je wel andere middelen dan levothyroxine.

Op dit forum is het de bedoeling om de schildklierwerking zo duidelijk mogelijk uit te leggen. Het is voor dokters al ingewikkeld, laat staan voor mensen die hiermee te maken krijgen.

Als je echter de truucs wilt leren hoe je schildklierhormonen kunt manipuleren, dan is dat een ander onderwerp.
Allerlei mélanges van schildklierhormonen geven allerlei verschillende (lab-)effecten.
'k Heb meer dan 25 jaar in dat wereldje rondgebanjerd, en ik ken de uitwassen.
Een belangrijke en leerzame periode.
Het heeft echter niets te maken met de gezondheidszorg zoals die in NL gevoerd wordt.
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Jippie
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 jul 2022, 14:11

Re: Voorstellen en gaarne advies!

Bericht door Jippie »

Maar waarom wil je die kennis niet delen dan? Ik zou dat waardevol vinden.

Ik ben al bij een orthomoleculair therapeut geweest en een overgangsconsulent (ben bewezen nog niet in de overgang, maar je grijpt alles aan). Beiden noemden liothyronine als middel dat misschien mijn gezondheidstoestand zou kunnen verbeteren. Maar de endocrinoloog die ik destijds zag, voelde daar niks voor vanwege mijn gestel en de bijwerkingen van dat middel (iets met mijn hart).

Verder ken ik geen schidlkliermedicatie. Maar als jij een tipje van de cocktail-sluier op kunt lichten, houd ik me van harte aanbevolen. Mag ook per pb.
Kiek
Berichten: 6738
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Voorstellen en gaarne advies!

Bericht door Kiek »

Wat mankeert er aan reguliere behandelwijzen?
Ik ben met name geïnteresseerd in de bewegingen van de schildklierhormonen, en wat daarachter steekt.
Dan pas ben je in staat antwoorden te vinden.
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Jippie
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 jul 2022, 14:11

Re: Voorstellen en gaarne advies!

Bericht door Jippie »

Er is niks mis met reguliere behandelwijzen, ik ben zelf werkzaam in de ‘reguliere’ zorg.
Maar oriënteer me graag breed en ben van mening dat het niet hoeft te botsen, maar complementair kan zijn.
Ik mijd de reguliere supermarkt niet, maar doe mijn boodschappen hoofdzakelijk bij de biowinkels.

Leuk dat je geïnteresseerd bent in schildklierbewegingen. Maar zo te zien helpt dat mij niet verder.
En daarom heb ik me aangemeld op dit forum; voor hulp en advies.

Ik check over een aantal weken weer in met nieuwe waardes.
Plaats reactie