Thyrofix en cva medicatie en overgang

Levothyroxine (thyrax, euthyrox, eltroxin), cytomel, schildklierremmers (strumazol, PTU), medicijnen schildklierkanker, en wisselwerkingen
Romy
Berichten: 124
Lid geworden op: 22 jul 2022, 17:37

Re: Thyrofix en cva medicatie en overgang

Bericht door Romy »

Hoi Marieke,
De werkzame stof is van ieder merk hetzelfde, alleen de samenstelling verschilt onderling. Dat is ook de reden dat je niet zomaar van merk mag wisselen. Niet alleen vanwege de hulpstoffen, maar ook vanwege de "sterkte". Het ene merk kan wat hoger binnen de marge zitten met hun dosering levothyroxine ten opzichte van het andere merk, en dat maakt ook dat de ene persoon beter ingesteld raakt op een bepaald merk dan een ander persoon.
Homeopatische geneeskunde ben ik niet zo in thuis eerlijk gezegd, maar kijk ook eens naar je voeding. Desnoods met een diëtist.
Wat mijn dosering betreft, ik behoor helaas tot de 10% van de mensen die klachten blijft houden. Al voel ik me wel beter op 88 dan op 75 of 100 en m'n waarden zijn momenteel ook goed dus voorlopig blijf ik op deze dosering om te kijken hoe het uitpakt.
Goed om te lezen dat je je nu al wat beter voelt. Hopelijk blijft dat zo en heb je je dosering gevonden.
Groetjes, Romy
Marieke!
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 sep 2022, 14:29

Re: Thyrofix en cva medicatie en overgang

Bericht door Marieke! »

Hoi Romy,
Ja dat bedoelde ik; ik dacht misschien zijn het de hulpstoffen die mij zo naar doen voelen. En destijds met de Thyrax had ik nergens last van, maar toen had ik ook nog een helft schildklier....

Maar tot nu toe is het dus de dosering.
Het is ook zo dat mensen zonder schildklier makkelijker in te stellen zijn, maar jij dus niet? Dat is echt naar!

Ik weet zelf al eea van voeding en ik heb een zus die er helemaal in thuis is, maar op een andere manier dan een dietist.
En ik weet er zelf ook wel eea van.
Tot nu toe gaat het goed...
Ik hoop dat het zo blijft en ook voor jou

Groetjes Marieke
Romy
Berichten: 124
Lid geworden op: 22 jul 2022, 17:37

Re: Thyrofix en cva medicatie en overgang

Bericht door Romy »

Hoi Marieke,
De hulpstoffen zou ik me niet al te druk om maken. Helemaal als je het op Thyrax in het verleden gewoon goed hebt gedaan. Thyrax bevat relatief veel hulpstoffen en is iets minder heftig wat ik zo lees.
Dat je zonder schildklier makkelijker in te stellen bent is natuurlijk mooi meegenomen! Neemt natuurlijk niet weg dat het altijd zoeken is naar de juiste dosering, en dat heeft wat tijd nodig.
Ik heb mijn schildklier nog, al doet die niet meer zoveel gezien m'n dosering. Dat ik alsnog klachten blijf houden ondanks dat de artsen van mening zijn dat ik goed ben ingesteld is soms wel frustrerend. Maar ik heb inmiddels een second opinion gehad in het Radboud en ook daar kreeg ik te horen dat dit bij sommige mensen nou eenmaal zo is dus ik heb me er enigszins bij neergelegd.
Geef het bij jou nog even de tijd, kijk hoe het gaat als je die 88mcg tabletten binnen hebt en mocht het dan nog niet verbeteren dan kun je met je arts misschien je dosering iets aanpassen. Thyrofix is in veel doseringen verkrijgbaar en ik vind dat persoonlijk erg prettig, zodat je geen tabletten hoeft door te breken etc. Voor mij was dat zelfs de hoofdreden bij het kiezen van mijn merk medicijnen.
Succes en hopelijk blijft het goed gaan bij je!
Liefs, Romy
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3601
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Thyrofix en cva medicatie en overgang

Bericht door laura »

Marieke! schreef: 30 sep 2022, 17:13 Ik probeer gezond te eten en ik ben nu ook bij een alternatief arts (homeopaat, ortomoculair arts en iriscopist) geweest en ik heb ook daar wat tips en supplementen van gekregen. Hij zag niets geks... dus dat was al fijn.
Hallo Marieke,

Lees de spelregels eens ;)
Dit forum is niet bedoeld voor discussie over alternatieve (schildklier)zorg.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Plaats reactie