Voorstellen door cmprust

Als je schildklier te veel hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als block/replace, titratie, radioactief jodium en operatie
cmprust
Berichten: 12
Lid geworden op: 31 okt 2022, 15:34

Re: Voorstellen

Bericht door cmprust »

De eerste keer ging ik naar de eigen huisarts ivm voelen van knobbel rechts in hals, die heeft toen lab gevraagd alleen tsh waarde als deze afwijkend was moesten ze ook TH3/ TH4 doen. Toen was de tsh nog “goed” 0.7 dit was op 29-09
De tweede waarde van 21-10 en de derde van 3-11.
Ik zag net dat ze ook kennelijk nu mijn anti tsh r hebben geprikt en daar volgt nog uitslag van.
cmprust
Berichten: 12
Lid geworden op: 31 okt 2022, 15:34

Re: Voorstellen

Bericht door cmprust »

Ooh ja allemaal zelfde lab en rond zelfde tijd tussen 09.00/ 10.00 uur in de ochtend.
Kiek
Berichten: 6713
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Voorstellen

Bericht door Kiek »

O joh, je hebt dan in 13 dagen een FT4-verhoging gehad van 13 naar 22 pmol/l. Wat zul je je beroerd voelen!
Ik hoop dat ze je waarden kunnen duiden.
Ga je weer naar het lab om je schildkliercapriolen te volgen?
Hou je taai!
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
cmprust
Berichten: 12
Lid geworden op: 31 okt 2022, 15:34

Re: Voorstellen

Bericht door cmprust »

Ja voel me idd niet echt fit, wel iets beter met beta blokker. Vandaag wederom gebeld door internist zij gaf aan te hebben overlegd met de edocrinoloog. Die heeft ook de echo bekeken en die debkt dat die vreemde plek op echo ook kon passen bij een bloeding????
Endocrinoloog vind dat ik moet overstappen van metoprolol 1x daags naar 3 daags propranolol, verder nog geen remmers omdat ik donderdag scintigrafie heb en dat anders in de weg staat. Vrijdag belt ze me weer om te checken hoe het gaat en hopen ze iets meer te weten naar aanleiding van scintigrafie…. Wachten duurt lang…...
cmprust
Berichten: 12
Lid geworden op: 31 okt 2022, 15:34

Re: Voorstellen

Bericht door cmprust »

Gisteren gebeld door internist, uit scintigrafie blijkt dat mijn schildklier is ontstoken, maar dat dit los staat van de bevindingen van de echo dat ze dus eigenlijk nog steeds niet weten wat er rechts zit. Ik krijg nu naast propanolol, ook actylsal voorgeschreven en wat voor mijn maag. Ze gaf aan dat het twee tot 10 wkn kan duren, ze willen nu niet nog een keer prikken omdat die onsteking eerst tot rust moet komen, wel staat dus nu de anti tsh rec uit gaf ze aan om te kijken of er sprake is van Graves maar dat duurt even voordat daar de uitslag van binnen is. Maandag gaat ze weer overleggen met endocrinoloog en wordt ik weer gebeld hoe nu verder. Hopelijk trekt die ontsteking snel weg en ga ik me snel wat fitter voelen. Voel me een oude vrouw met dat elke keer buiten adem zijn en nadat ik wat gedaan heb rust te pakken…..
vrouwtje
Berichten: 19
Lid geworden op: 04 okt 2022, 18:41

Re: Voorstellen

Bericht door vrouwtje »

ik heb ook graves, ben ook altijd moe niet te doen, kortademigheid enz., ik ben al van wat leeftijd maar toch 10 minuten in de tuin werken en 'k ben al bekaf, wandelen dat ik zo graag doe, dat zit er ook niet meer in, direct al puffen, ik ben nu al een maand bezig met medicatie om de schildklier af te remmen, en medicatie om de schildklier terug in werking te zetten, hoge bloeddruk, pillekes nemen om dat te laten zakken, een hele hoop onderzoeken, ik voel me al wat beter, maar is nog niet wat het zou moeten zijn vooral het niet te veel meer kunnen doen, ik moet alles doseren is niks aan te doen, we kunnen enkel maar hopen dat het beter gaat worden, ik wens je veel sterkte in dit waarschijnlijk lang durige proces
cmprust
Berichten: 12
Lid geworden op: 31 okt 2022, 15:34

Re: Voorstellen

Bericht door cmprust »

Dank voor je reactie, wat ellendig dat dit bij jou zo lang al speelt. Ik weet dus nog niet of ik graves heb… wel in ieder geval nu een thereoiditis en op moment hyperthereoidie, ik hoop dat het meevalt en allemaal zich zal herstellen en dat ze er achter komen wat die plek rechts in mijn schildklier is.
Ik heb echt nooit geweten dat de schildklier zoveel ellende kon veroorzaken…….. pfff…
cmprust
Berichten: 12
Lid geworden op: 31 okt 2022, 15:34

Re: Voorstellen

Bericht door cmprust »

Even een update,
Gisteren voor een nieuw echo met punctie geweest, Radioloog heeft flink heen en weer bewogen met de naald om te kijken of ze weefsel los kon krijgen voor de punctie. Ze gaf aan dat het onder haar naald kraakte alsof ze op kalk zat… nu maar weer afwachten op de uitslag.
Vandaag lab al binnen
Tsh is iets gestegen van 0,02 naar 0,04, en th4 gedaald van 21,9 naar 11.2, crp is weer goed ( dus dat is mooi). Voel me ook wel wat beter ben gestopt met de medicatie alhoewel mijn hartslag bij minimale beweging soms nog wel hoog is ik nog snel buiten adem ben en nog behoorlijk wat energie tekort kom
De arts gaf aan dat wanneer hij te langzaam gaat werken ik mogelijk nog wel moeier kon worden… hoop zo dat dit meevalt want zit er eigenlijk niet op te wachten wil nu eigenlijk nog maar stijgende lijn beter gaan voelen. Heeft iemand hier ervaring mee hoe lang dat kan duren die omslag van te snel naar langzaamwerkend ( door ontsteking) en of je je idd dan veel moeier voelt
Kiek
Berichten: 6713
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Voorstellen

Bericht door Kiek »

Hallo Chantal,

Hoe is het afgelopen met je FT3?
Is die gezakt na de laatste te hoge waarde van 8.1 pmol/l?
Heb je de normaalwaarden van de FT3?

Hartelijke groet,
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
cmprust
Berichten: 12
Lid geworden op: 31 okt 2022, 15:34

Re: Voorstellen door cmprust

Bericht door cmprust »

Hi Kiek,
Vreemde is dat ze de Ft3 nu niet hebben meegenomen, normaal waarde van lab hiervoor is 4.1- 6.4.
Dus ik heb geen idee wat die nu is…

Groetjes,
Chantal
Plaats reactie