G81 stelt zich voor

Over tsh, fT4, T3, antistoffen, echo, biopsie, scintigram, klachten en symptomen
Kiek
Berichten: 6715
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: G81 stelt zich voor

Bericht door Kiek »

Als je passende klachten hebt, dan zou je zeker met 6.25 µg kunnen ophogen.
Je zou zeggen dat een veranderende situatie mogelijk je reactie op levothyroxine kan versterken of verzwakken.
Er zijn zo allerlei praktische dingen te bedenken.
Misschien te snel aan het ontbijt na het slikken van levothyroxine.
Of misschien heb je last van je maag, waardoor de levothyroxine meer of minder effect heeft.
Of hindert een ander toegevoegd medicijn een optimale opname van levothyroxine.
Ik wel wel van allerlei verzinnen.
Dus iedere praktische wijziging kan invloed hebben op de opname van levothyroxine.

En nu moet ik snel naar de keuken.....
Dag!
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
GeertjeS
Berichten: 250
Lid geworden op: 02 mei 2018, 07:22

Re: G81 stelt zich voor

Bericht door GeertjeS »

Hoi Kiek,

Succes met koken!
Qua praktische dingen is er niet iets anders. Misschien duurt gewoon wel 3 mnd voordat er weer een nieuw evenwicht is ontstaan? En is zes weken eigenlijk te kort….
Kiek
Berichten: 6715
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: G81 stelt zich voor

Bericht door Kiek »

Inderdaad is de halfwaardetijd van thyroxine gemiddeld 1 week.
Dat is een prima richtwaarde.
Dat houdt in dat je na gemiddeld 6 weken ongeveer het ultieme resultaat van die dosis bereikt hebt.

Per individu kan die halfwaardetijd best verschillen. Geen metabolisme is hetzelfde.
Het metabolisme is niet iedere dag even sterk.
Bijvoorbeeld, misschien dat je bij sommige mensen het resultaat al na 4 weken aantreft. En soms zal pas na 8 weken het resultaat bereikt worden op een bepaalde dosis. (Hoewel dit vast een beetje extreem is).

Drie maanden lijkt me in dit verband wel héél erg lang.....
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Plaats reactie