Hoe lang ziek van schildklierontsteking/ steeds beroerder

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
Plaats reactie
Bella2016
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 sep 2022, 14:01

Hoe lang ziek van schildklierontsteking/ steeds beroerder

Bericht door Bella2016 »

Voor degenen die een schildklierontsteking hebben doorlopen of nog hebben, hoe lang waren of zijn jullie al onder de pannen?
Uiteraard verschilt dit persoon, maar even benieuwd naar jullie ervaringen.

Ik heb t sinds eind augustus en op een paar weken tussendoor na lijkt t wel of ik me steeds beroerder ga voelen.
Ik heb 2 weken een dosis van 25mcg aan levothyrixe geslikt, maar dat was zo'n hel dat ik daarmee gestopt ben. Volgens Kiek zou dit ook meer kwaad dan goed doen, nou dat klopte dus.
Bloed geprikt en zit nu op een tsh van 2,9 en tf4 van 14,5. Zit verbetering in de waarden, maar blijf me belabberd voelen.
Slecht slapen, beetje hyperig, benauwd, kortademig, op en af hoofdpijn en spierpijn.
Hart slaat regelmatig over.
Dat ik al een chronische darmziekte en in de overgang zit maakt het uiteraard niet beter.
Totaal geen energie.

De internist gaf de vorige keer aan dat dit niet aan de schildklier kon liggen, de waarden zijn "normaal". Dus woensdag met t consult zal ik wel afgepoeierd worden met andere oorzaken.

De werkgever begint na 5 maanden thuis op een paar weken opbouwen na ook wat te pushen, dus dat geeft ook stress wat niet bevorderlijk is.
Maar ik kan zo goed als niets qua energie en klachten, laat staan werken.

Hoor graag jullie ervaringen.

Groetjes Sandra
Bloem17
Berichten: 297
Lid geworden op: 22 sep 2016, 12:24

Re: Hoe lang ziek van schildklierontsteking/ steeds beroerder

Bericht door Bloem17 »

Hi Sandra,

Ik wilde dat je je er een antwoord op kon geven. Mijn verhaal hoeft niet jouw verhaal te zijn.

Ik wil je wel even veel succes wensen. Ik ben ook bij een overgangsconsulente geweest en heb het idee dat dat mij wel wat geholpen heeft.

Groetjes Heidy
patries72
Berichten: 28
Lid geworden op: 14 dec 2022, 14:07

Re: Hoe lang ziek van schildklierontsteking/ steeds beroerder

Bericht door patries72 »

Hoi Sandra,

Mijn verhaal ken je al een beetje, ik had gereageerd in een eerder onderwerp.
Toevallig voel ik mij dit weekend ook weer beroerder…. Dacht eerst dat het allemaal opnieuw ging beginnen… maar heb vooral goede hoofdpijn. En ondanks dat mijn waardes 2,5 week geleden onder de ref wrd aan het glijden waren, voel ik me nu juist weer een beetje hyperig… ik moet vlg week weer prikken en naar de endocrinoloog.

Ik denk zelf dat ik ook al vanaf de zomer aan het rommelen ben. Bij mij begonnen toen de pijn aan mijn kaak, oorpijn en hoofdpijn. Toen ik in december heel ziek werd, veel pijn en hoge koorts, kwam de schildklier pas in beeld.
Ik denk dat het in de zomer mijn schildklier al was omdat ik eind december exact dezelfde klachten kreeg aan de rechterkant.
Dus tja al met al ook al een half jaar bezig…

Ik kan me voorstellen dat je er moedeloos van wordt…
En de druk van je werk voelt…. Herkenbaar. Ik ben operatieassistent en dat is lichamelijk best zwaar (veel lopen en staan). Ik werk ook alleen de ochtenden en gezien de tekorten willen ze me graag weer aan het werk hebben…
Voordat ik in dec zo ziek werd zat ik juist in een reintegratietraject omdat ik me dus al maanden niet oke voelde. Eigenlijk vanaf febr 22 toen ik covid kreeg en daar niet echt van opknapte.

Dus…. Tja van mijn verhaal wordt je ook niet echt vrolijk en je hebt er ms ook niks aan. Alleen dan ms wel het gevoel dat je niet de enige bent.
Ik heb idd ook gelezen dat als je pech hebt, je na een thyroiditis maanden klachten kan hebben….

Heel veel sterkte en beterschap Sandra!

Groetjes patries
Plaats reactie