Veel te lage dosis geslikt voor 1 week

Levothyroxine (thyrax, euthyrox, eltroxin), cytomel, schildklierremmers (strumazol, PTU), medicijnen schildklierkanker, en wisselwerkingen
Plaats reactie
Jos van Pr
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 dec 2018, 19:20
Locatie: Melissant

Veel te lage dosis geslikt voor 1 week

Bericht door Jos van Pr »

Hoi,
Ik heb per abuis een week lang 20 microgram thyrax geslikt i.p.v. 100 . Ik had een verkeerde strip en omdat ik het licht niet aan doe in d ochtend had ik de kleur niet gezien van het pilletje.
Hoe kan ik dit zo snel mogelijk weer corrigeren?

Ik krijg nu wel klachten die ik van vroeger herken en waarvan ik niet wist dat die ook door de schildklier kwamen. Levert dus nog onverwacht goede info op, maar dat kan niet voortduren.
Die klachten die ik nu ineens weer herken van jaren terug zijn: ontstoken tandvlees, stijve handen als ik wakker wordt en ook geen kracht erin, pijn in onderrug, niet diep slapen, koud en lichte hoofdpijn.
Kiek
Berichten: 6719
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Veel te lage dosis geslikt voor 1 week

Bericht door Kiek »

Hallo Jos,

Vanochtend heb je vast al je 100 µg geslikt.
Doe daar nu nog eens 100 µg bij.
Morgenochtend slik je wederom 2 x 100 µg.
En de dag daarna nog eens.
Dus in totaal 300 µg extra.
En daarna ben je zo ongeveer weer 'on track'.

Deze extra 300 µg is waarschijnlijk al voldoende om de 560 µg die je afgelopen week tekort kwam, te compenseren.

Sterkte!
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Jos van Pr
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 dec 2018, 19:20
Locatie: Melissant

Re: Veel te lage dosis geslikt voor 1 week

Bericht door Jos van Pr »

Dankjewel. Dat is precies wat ik in gedachten had maar niet zeker wist.
Blij mee.
Groet Jos
Plaats reactie