Verhogen medicatie

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
elizabeth27
Berichten: 470
Lid geworden op: 13 okt 2013, 11:54

Re: Verhogen medicatie

Bericht door elizabeth27 »

Dankjewel kiek! Vandaag een goede dag en dan denk ik, zou 't vanaf nu alleen maar beter gaan? ( hoopvol)

Ben dan ook meteen weer meer actief en plannen aan 't maken..... Zo werkt dat dan, alleen dat is al heerlijk!

Als ik mij morgen nog zo voel, ga ik maar effe een paar dagen logeren bij vaderlief. Even een andere omgeving enz. Rust/ruimte/kijken wat kan/kijken wat goed voelt
Meer is soms niet nodig.
elizabeth27
Berichten: 470
Lid geworden op: 13 okt 2013, 11:54

Re: Verhogen medicatie

Bericht door elizabeth27 »

Helaas was die goede dag maar eenmalig...... Merk dat ik het moeilijk vind om de positieve spirit er wat in te houden...... Vandaag gestart met de 4e week van de verlaging. Ik moet nog even 3 weken door buffelen.

Afgelopen vrijdag bij de ha geweest dat ik het moeilijk vind dat ik mijn energie alleen maar zie afnemen en dat ik mij elke dag zo slecht voel. Was wel effe prettig omdat te kunnen doen. Over 3 weken bloed prikken, ze neemt ook de homocysteïne en mma mee omdat ik met mijn vitamine b12 in het grijze gebied blijf zitten.

Ik hoop zo dat er binnenkort verbetering komt, migraine is ook veelvuldig aanwezig, moet morgen overleggen met apotheker omdat mijn lifesavers voorlopig niet voorradig zijn.

Probeer me nog wat vast te houden aan mijn eigen quote, kijken naar wat er is niet naar wat ik mis.
hap
Berichten: 80
Lid geworden op: 09 feb 2016, 13:59

Re: Verhogen medicatie

Bericht door hap »

Hallo Elizabeth,

Zit op het moment ook in een mindere periode, na 9 maanden normaal te kunnen doen waar ik zin in had.
Probeer met goede voeding mijn lichaam in conditie te houden, maar heb in de afgelopen jaren gemerkt dat dit niet altijd werkt. Het lijf en hoofd doet wat het wil!!

Ik wil je even een sterkte wensen, want het valt niet altijd mee positief te blijven als je je slecht voelt.
Zeker omdat je weet dat alles in je omgeving goed is, maar je je niet goed voelt, zowel lichamelijk als mentaal.

Blijf er in geloven dat je je weer beter gaat voelen.
Ik denk altijd, het komt weer goed, dat is elke keer gebleken.

Schrale troost.
Knuffel , die heb je nodig nu.
Hap.
elizabeth27
Berichten: 470
Lid geworden op: 13 okt 2013, 11:54

Re: Verhogen medicatie

Bericht door elizabeth27 »

Wat een lieve reactie van jou. Ik wens jou ook heel veel sterkte!
Jij snapt als geen ander hoe het voelt, hoe het is.
Het wel willen maar niet kunnen, de onmacht.

Toch iedere dag weer proberen iets positiefs voor mezelf te doen al voelt 't nu nog niet zo. Het gestrompel door de dagen..... Als je denkt nu is 't toch wel genoeg, blijkt er altijd wel weer iets bij te kunnen.....

Ja, gezond eten en bewegen is heel belangrijk niet dat dat 't beter maakt maar van te veel suikers word je lijf ook niet blij. Eten is een dingetje.... Soms staat het me gewoon heel erg tegen. Mijn maag en darmen werken dan ook niet echt lekker mee.

Je moet er geen tijd aan verbinden maar een mens wil zich wel eens goed voelen of beter voelen. Ik zit nu 3 maanden ziek thuis maar het speelde in lichtere mate al vanaf vorig jaar juni/juli. School zegt me niks maar ik probeer er iedere week een uurtje heen te gaan. Krijg van de school ook alle rust en ruimte om heel rustig op te bouwen. Dus dat is wel heel fijn.

Ik gun jou en mij weer betere tijden met meer energie en dat we met name leuke dingen kunnen doen dat alles weer een beetje meer normaal mag worden.

Lieve, groet
elizabeth27
Berichten: 470
Lid geworden op: 13 okt 2013, 11:54

Re: Verhogen medicatie

Bericht door elizabeth27 »

Helaas gaat 't nog steeds niet echt de goede kant op. Goed gesprek gehad met bedrijfsarts en ha.
Ondertussen moest ik ook aan nieuwe migraine medicatie. Dus afgelopen weekend een horror weekend omdat de medicatie niets deed.

Dus overleg met ha gehad, kan nog 1 soort proberen die ik niet eerder heb gehad en daarnaast als reserve de soort die ik voor mijn livesavertabletten had. Ondertussen van alles geannuleerd want met een schildklier die ontregeld is, durf ik nog wel dingen aan met een ontregelde migraine door medicatie niet. Hopelijk zijn mijn lifesavers er weer vanaf 8 mei ( geen garantie want 't is al eerder een paar weken uitgesteld)

Maandag mag ik eindelijk na 6 weken weer bloed prikken, ben echt heel benieuwd. Kan er wat mezelf betreft totaal geen peil meer op trekken....
Ik voel mij nog steeds niet goed en dat is sinds de laatste verlaging eerder verslechterd dan verbeterd.
Ha houdt goed vinger aan de pols dus daarna een gesprek, hoe en wat en hoe en wat verder.

Van mijn leidinggevende en de bedrijfsarts krijg ik alle ruimte om rustig te reïntegreren. Na de vakantie ga ik 2 uur. Ook weer met kleuters/kinderen werken, zal me vast goed doen. Morgen nog een uur naar school en dan 3 weken geen school.
elizabeth27
Berichten: 470
Lid geworden op: 13 okt 2013, 11:54

Re: Verhogen medicatie

Bericht door elizabeth27 »

Net uitslagen binnen. Wat ik al dacht, hij werkt nu weer te langzaam...... tsh. 3.67, Ft4 14.8. Daarnaast is mijn vitamine van 223 naar 284 gestegen. Mma 384 en homocysteïne 31, 4 die is dus 2 keer verhoogd.

Ik ga dus nu maar weer ophogen met 6,25mcgr.
Kiek, wil jij nog meekijken?
Kiek
Berichten: 6715
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Verhogen medicatie

Bericht door Kiek »

Het zit je niet mee, Elizabeth.
Je schildklierwaarden lijken hun eigen gang te gaan.
Hoe dat precies in relatie staat tot je overige niet-schildklierwaarden, weet ik niet.
Maar als je prikt 24 uur na laatste levothyroxine in de vroege ochtend, dan doe je misschien goed om een dubbele dosis in te nemen, en vervolgen met een iets hogere dosis.
Onder voorbehoud van je overige medicatie.
Hoi je taai!
Hartelijke groet,
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Lenny85
Berichten: 46
Lid geworden op: 17 apr 2023, 19:21

Re: Verhogen medicatie

Bericht door Lenny85 »

Ik kwam toevallig bij je bericht over B12, mma en homocysteine: dit duidt op een B12-tekort (helemaal met je klachten erbij). Krijg je hiervoor injecties? Supplementen helpen niet als je een opnameprobleem hebt en verhoogt bovendien de B12 waarde in je bloed. Je kan je laten testen op antistoffen (intrinsic factor en pariatele cellen), of vraag de huisarts om een proefbehandeling met injecties. Ik kan me voorstellen dat het erg lastig is om de schildklier goed in te stellen met een lichaam wat te weinig B12 krijgt. B12 is niet overdoseerbaar, dus het kan geen kwaad. Op de facebook-pagina "B12 tekort, de vergeten ziekte" kun je meer advies krijgen.

Sorry als ik overbodige dingen zeg, het waren iets te veel berichten om terug te lezen :) Ik wens je al het beste!
elizabeth27
Berichten: 470
Lid geworden op: 13 okt 2013, 11:54

Re: Verhogen medicatie

Bericht door elizabeth27 »

Dank je wel! Ik heb morgen overleg met ha en ga dan ook aansturen op die proefbehandeling van 5 weken 2 keer per week een injectie en dan daarna 2 jaar lang 2 keer per week zoals in de bijsluiter staat.

Ik ben al jaren hiermee bezig, had me al aangemeld bij st vit b12 te kort en bij de facebookgroep. Daar kreeg ik als reactie dat beiden te hoog zijn. ( daar houden ze 320 tot 450 als te hoog aan). Iemand gaf ook aan dat daardoor je tsh te hoog kan zijn. Heb al jaren het dikke boek, is het misschien vitamine b12 tekort? Herkende en herken daar zoveel van.

Ik voelde mij alleen maar slechter worden.... Heb nu voor 't eerst weer een beetje 't idee dat er weer wat licht is aan 't eind van de tunnel.

Kiek, jij ook bedankt voor 't meedenken, ik ga verhogen dan na een aantal weken weer bloed prikken.
elizabeth27
Berichten: 470
Lid geworden op: 13 okt 2013, 11:54

Re: Verhogen medicatie

Bericht door elizabeth27 »

Ha, is welwillend maar ze wil nog een aantal zaken uitsluiten en ik dacht dat ik de mma waarde had gezien maar nu staat ie op volgt. Nog niet binnen na 8 dagen.
Snap ik ergens ook wel, heb me ondertussen heel goed ingelezen.

Ik ben ondertussen sinds een week aan 't ophogen met 6,25mcgr. Of t daarvan komt maar alles doet me zeer met name de linkerkant is 1 en al spierpijn. Zo verschrikkelijk moe. Ben wel een paar dagen weg geweest en dat voelde alleen al voor de mindset even goed.

Ben wel blij met een ha die alles heel serieus neemt. Ik heb andere, nieuwe migraine medicatie die gelukkig wel helpt. Wat heel erg fijn is naast alle, lichamelijke ellende.
Plaats reactie