L-Thyroxine Christiaens nieuwe samenstelling ervaring

Levothyroxine (thyrax, euthyrox, eltroxin), cytomel, schildklierremmers (strumazol, PTU), medicijnen schildklierkanker, en wisselwerkingen
Plaats reactie
Linda
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 mei 2015, 23:34

L-Thyroxine Christiaens nieuwe samenstelling ervaring

Bericht door Linda »

Hallo
Ik neem sinds half januari de nieuwe L-Thyroxine pillen. Ik belde eerst naar de huisarts omdat de apotheker me gewaarschuwd had dat het nieuwe middel een reactie zou kunnen geven. Mijn dokter zei echter dat ik het hele doosje moest nemen aan mijn oude dosis en dan bloed moest laten nemen, dat het geen kwaad kon. De volgende dag startte ik dus met de nieuwe strip en had drie uur later hevige reactie door hartkloppingen, zweten en me super slecht voelen. Al mijn vingers hadden een dood gevoel. Na twee weken kreeg ik ook nog een longontsteking, wat met het probleem van de schildklier niks te maken had, maar daardoor was de dokter niet op de schildklier gefocust. Eind februari liet ik bloed nemen omdat ik me echt slechter en slechter voelde, ik had ook geen verzadigingsgevoel meer met mijn eten, ik vermagerde ook en had veel krampen in mijn voeten. Bloedonderzoek wees uit dat mijn schildklierwaarden veel te hoog stonden, ik was hyper tot en met. Nu neem ik 25 minder en eindelijk, nu half mei, voel ik me heel goed, beter dan ik me ooit voelde met de oude samenstelling en de Elthyrone die ik 23 jaar geleden moest beginnen nemen.
Ik leefde al die jaren in een mist, dacht ook dat het mijn geslachtshormonen waren die me parten speelden door de menopauze die eraan kwam, maar al die klachten zijn nu weg, ook het nat wakker worden van het zweet 's nachts.
Deze nieuwe pillen hebben bij mij een veel beter effect, maar dan wel in de juiste dosis.
Linda
Line
Berichten: 115
Lid geworden op: 12 sep 2013, 20:03

Re: L-Thyroxine Christiaens nieuwe samenstelling ervaring

Bericht door Line »

Hallo Linda,

Jammer dat niemand je heeft verwittigd dat de nieuwe L-Thyroxine 31 % sterker kan werken. Ik ben nog maar 3 weken geleden begonnen met de nieuwe L-Thyroxine en mijn waarden zijn al gestegen, maar niet veel. Ik had mijn dosis verlaagd met 15 %. Het goede nieuws is dat jij je veel beter voelt. Ik hoop dat ik hetzelfde effect zal ondervinden.

Groetjes
Line
hypo na raj behandeling voor toxisch adenoom
Plaats reactie