Verhogen medicatie

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
elizabeth27
Berichten: 470
Lid geworden op: 13 okt 2013, 11:54

Re: Verhogen medicatie

Bericht door elizabeth27 »

Het heeft even wat voeten in de aarde gehad maar 't is me vandaag dus gelukt om een proefbehandeling te krijgen van 5 weken met vit b12 injecties. Pffff, what a waist of time and energy. Volgende week ga ik starten.

Ben de afgelopen weken flink ziek geweest met een buikgriep die niet over ging en de nasleep ervan. Ik lijk elk virus momenteel wel op te pakken...... Ook mijn migraine speelde een hoofdrol helaas☹️
Daardoor ook een aantal dagen mijn thyrax niet kunnen slikken. Nu weer op de goede weg met het slikken.

Eind volgende maand maar weer eens bloed prikken.
Hoop zo dat die injecties wat gaan doen.

De mma waarde was 184 dus niet te hoog vandaar dat mijn ha er eigenlijk niet aan wilde op grond van alleen de homocysteïnemarker. Ik had mij goed ingelezen en ze ziet ook wel dat 't niet beter gaat vandaar dat ze uiteindelijk wel mee wilde gaan in een proefbehandeling.
Ik heb haar sinds een jaar en ze is best welwillend omdat ze ook hoopt dat dit wat voor mij gaat doen.

Ze wilde me ook wel doorverwijzen maar daar had ik geen zin in omdat overal lange wachttijden zijn. Het vervelende is dat als je al een aantal etiketjes hebt dat ze de klachten het liefst onder de bestaande etiketjes plakken.

Ik las een stukje over dat je kunt testen of je geen opnameprobleem hebt van vit b12 dat als je Graves hebt de waardes vals verhoogd kunnen zijn.
elizabeth27
Berichten: 470
Lid geworden op: 13 okt 2013, 11:54

Re: Verhogen medicatie

Bericht door elizabeth27 »

Morgen ga ik starten met de injecties, merk dat ik 't wel een beetje spannend vindt. Het zijn de injecties met de minste kans op bijwerkingen wat heel prettig is.

Ik heb sinds een week het gevoel dat 't weer iets beter gaat...... De schildklier komt weer wat meer in balans of zo..... Hooikoortstijd is altijd weer wat spannend maar met 't wat ophogen van de dosis gaat dat verder ook wel redelijk.

Besloten dat ik ook weer wil starten met acupunctuur dus dat gaat vanaf volgende week gebeuren. Het is fijn om weer iets beter in mijn vel te zitten. Ik werk deze do nog 2 uur en ga vanaf volgende week 3 uur werken. Fijn om weer toegevoegd te zijn aan mijn oude groep 4.

Dus ik hoop dat 't zich nog verder positief gaat voort zetten. Dat de injecties goed hun werk gaan doen. Dat de schildklier zich verder stabiliseert en dan ergens eind juni/begin juli weer eens prikken. Het mooie weer werkt ook positief mee.
Kiek
Berichten: 6715
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Verhogen medicatie

Bericht door Kiek »

Hallo Elisabeth,

Het is het zoeken naar een evenwicht waarmee je je kunt vinden.
Hoewel je in een gebied speurt waarmee ik nauwelijks affiniteit heb, lees ik graag over je lotgevallen.

Sterkte en een
hartelijke groet,
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
elizabeth27
Berichten: 470
Lid geworden op: 13 okt 2013, 11:54

Re: Verhogen medicatie

Bericht door elizabeth27 »

Dank je wel Kiek!

Ik heb morgen de 2e injectie, valt me mee qua bijwerkingen.... Ik heb wel 't gevoel dat 't even rammelt aan al je bestaande kwalen. Ik laat 't de proefperiode door de assistente doen van de ha.
Het zou fijn zijn als 't uiteindelijk wat doet.....

Vandaag voor het eerst zelfstandig wat dingen gedaan met mijn klas. Was leuk maar ik merkte vooraf dat ik het ook een beetje spannend vond. Maar net als fietsen, verkeer je het niet, ha, ha.

Fijn om volgende week naar 3 uur te kunnen. Het is alleen al heerlijk om naar de school te fietsen door het park. Ook het fietsen, geeft niet zoveel problemen meer. Moet daarna wel even bijtrekken maar dan kan ik wel weer iets doen. Er is dus vooruitgang en het mooie weer werkt ook positief mee.

Allergie en migraine laten nog wel van zich horen deze week maar gelukkig werkt de nieuwe medicatie goed!

Zelfs het aangedurfd om een weekje weg te boeken in Nederland.
elizabeth27
Berichten: 470
Lid geworden op: 13 okt 2013, 11:54

Re: Verhogen medicatie

Bericht door elizabeth27 »

Tweede week minder maar zou ook beginverergering kunnen zijn. Veel migraine en mijn nieuwe medicatie liet 't flink afweten..... Dus heel blij dat eindelijk na maanden 'm 'n l oude lifesavers weer beschikbaar zijn.

Ja, hoe 't nu met de Schildklier staat, weet ik niet, voor mijn gevoel wel iets beter omdat alles de laatste weken wel iets beter ging qua energie. In mind ging t eigenlijk al een stuk beter en dat is gelukkig ook zo gebleven.

Hopelijk knap ik nog verder op en dan kijken/praten over hoe nu verder met de vit b12 injecties, en kijken volgende maand wat 'm 'n schildklier aan waardes laat zien.
elizabeth27
Berichten: 470
Lid geworden op: 13 okt 2013, 11:54

Re: Verhogen medicatie

Bericht door elizabeth27 »

Vanmiddag even spannend of ik door mocht gaan met de vit b12 injecties na de proefbehandeling van 5 weken. Gelukkig was het geen enkel probleem omdat ze zag en ook van mij hoorde dat ik aan het opknappen was. Dus blij mee! Over 3 maanden weer een evaluatie.

Wilde ook binnenkort weer bloedprikken voor schildklier etc. maar omdat ik nu 't beter gaat, wil ik mij iets minder bezig houden met mijn lijf. Dus als 't zo blijft doorgaan, wil ik 't na de volgende evaluatie doen.

Ha heeft aangegeven als ik weer meer klachten krijg, kan ik altijd eerder aan de bel trekken.

Vandaag ook de bedrijfsarts gesproken, ik zou na de zomervakantie 50 procent mogen werken maar ik heb maandag nog een gesprek met mijn leidinggevende hierover. Gelukkig is het advies van de bedrijfsarts niet bindend. Vindt het best spannend, ik re integreer nu, en dat doe ik op 1 van mijn 2 dagen en dan 4 uur. Ik ben wel weer toe aan wat meer. Nog 2 weken en dan eerst vakantie.
elizabeth27
Berichten: 470
Lid geworden op: 13 okt 2013, 11:54

Re: Verhogen medicatie

Bericht door elizabeth27 »

Het gaat de laatste paar weken wat minder. Heel veel last van spieren en gewrichten, extreem moe/brak zijn. Veel weerstand om dingen te doen, ook mijn onrust en me depressed voelen, komen weer wat terug helaas.

Heb a.s. dinsdag een afspraak met de ha. wil toch voor de schildklier gaan prikken, vit d etc. Meten is nog altijd weten. Merk ook dat in rust mijn polsslag voor mijn doen laag is. Laatste keer dat ik heb geprikt, was in april.

Zeker nu ik vakantie heb, vind ik het belangrijk om het even te checken en zo nodig bij te stellen.

Na de vakantie ga ik beginnen met een ochtend zelfstandig de klas te doen en dat in een paar weken uitbreiden naar een dag. Als alles goed verloopt, ga ik opbouwen op de 2e dag. Dus weer een beetje fit zijn voor die tijd zou heel erg fijn zijn.
elizabeth27
Berichten: 470
Lid geworden op: 13 okt 2013, 11:54

Re: Verhogen medicatie

Bericht door elizabeth27 »

Vandaag bloed wezen prikken, gisteren naar ha geweest, ik ga vaker per week vit.b12 spuiten. Kijken ofdat wat doet.....
Ben benieuwd of er nog wat uit de uitslag van de schildklier komt. Als 't goed is, heb ik morgen of overmorgen de uitslag.

Vandaag meteen weer vit.b12 gespoten, voelde goed zo vlot op de andere..... Hoorde mezelf zingen in de keuken, ha, ha Ofdat alles weer vrijer/ontspannender aan voelt.
Fijn! Mag ook wel weer na een aantal dagen migraine.
elizabeth27
Berichten: 470
Lid geworden op: 13 okt 2013, 11:54

Re: Verhogen medicatie

Bericht door elizabeth27 »

Tsh. 4,82, ft4. 11.7.
Niet gek dat ik mij niet lekker voel.....

Dus weer ophogen, na 2 keer te hebben verhoogd, 2 keer verlagen nu voor de 2e keer weer ophogen.
Nu van 93,25 mcgr. naar 100 mcgr. ophogen.
Terug bij de begindosis van 8 maanden geleden.

Goed we gaan over 6/8 weken zien of 't genoeg is.

Ik blijf dus lekker bezig😐
elizabeth27
Berichten: 470
Lid geworden op: 13 okt 2013, 11:54

Re: Verhogen medicatie

Bericht door elizabeth27 »

Het valt nog niet mee, my o my, wat kan een mens moe zijn. De bekende deken die zomaar vanuit het niets op je neer kan drukken.

Moeite, weerstand met van alles en nog wat en tegen van alles en nog wat. Een week nu aan de verhoging (100 mcgr.) ik weet dat ik nog even door moet buffelen maar leuk is anders.......

Ik probeer wel steeds door de weerstand heen te breken dat lukt de ene keer beter dan de andere. Ik heb besloten om niet meer teveel aan de dosering te doen want op een of andere manier kom ik toch steeds weer op de 100mcgr terug. Dus hooguit verhogen maar niet meer verlagen. Dat geschommel en instellen trekt een zware wissel op mijn welbevinden. Het zal ook rust geven ( hoop ik) als mijn waardes weer wat beter zijn en hopelijk dan ook weer minder klachten.

Ik vind het gewoon heel zwaar.... alles wat nog extra mee speelt, de postmenopauze, het vit b12 gedoe, het schildkliergedoe, het vul maar in gedoe.

Ik heb nog een paar weken voordat school weer begint met goede hoop dat ik dan weer wat meer in balans ben. Maar dat slecht instelbaar zijn met alle klachten van dien is zooooooo niet leuk. Het zou fijn zijn als 't na bijna 30 jaar niet meer zo 'n issue is.......

Ik heb ermee te dealen, i know... Goed, eerst nog maar linksom en rechtsom wat vakantie pakken. Dit jaar lekker in Nederland, niet te lang maar wel er even uit.
Plaats reactie