ervaringen delen

Over tsh, fT4, T3, antistoffen, echo, biopsie, scintigram, klachten en symptomen
Jootje 123
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 mei 2023, 12:50

Re: ervaringen delen

Bericht door Jootje 123 »

Ik begrijp je uitgebreide verhaal aardig, Kiek, dank daarvoor. (Al ben ik voorlopig nog een 'beginner'!)
De hamvraag is nu nog wel: wat nu???
Ik denk erover om me door te laten verwijzen naar een endocrinoloog, wat vinden jullie daarvan? Want bij mijn huisarts aankomen met dit verhaal:.......kansloos!
(fijn dat je meeleest Janet, ook ervaringen hiermee?)

Lieve groet, Jolanda
Kiek
Berichten: 6715
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: ervaringen delen

Bericht door Kiek »

Je kunt een (achterhaald) argument gebruiken uit de richtlijn van de huisartsen.
Citaat:
Medicamenteuze behandeling
Het doel van de behandeling van hypothyreoïdie is dat de patiënt klachtenvrij is dan wel zich zo optimaal mogelijk voelt en dat het TSH en vrije T 4 normaal zijn. Het TSH bevindt zich bij goed ingestelde patiënten veelal in het laag-normale gebied (het vrije T 4 is dan meestal hoog-normaal). 14) 21)

https://schildklier.nl/wp-content/uploa ... np2021.pdf
Streef dus naar een TSH van 1 mU/l.
Bij jou past dit ongeveer bij een FT4 van ca. 16.5 pmol/l.
Toevallig weer ongeveer passend bij je set point.

Het door de richtlijn aanbevolen streven naar een TSH van 1 mU/l komt je dus goed van pas bij het verzoek een hogere dosis voor te schrijven.

Succes!
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Plaats reactie