Graves

Als je schildklier te veel hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als block/replace, titratie, radioactief jodium en operatie
Plaats reactie
Kipje
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 apr 2023, 01:06

Graves

Bericht door Kipje »

Ik ben een vrouw van 20 jaar en heb sinds 2 jaar de ziekte van Graves, ik was sinds februari gestopt met mijn medicijnen, maar helaas is de ziekte teruggekomen.
Ik heb een struma, en ook een milde vorm van oogziekte van Graves, mijn ene oog puilt meer uit dan de ander, en ik ben heel erg gevoelig voor zonlicht.
Nu ze er achter zijn dat ik weer Graves heb, willen ze gaan kijken hoe erg mijn oogziekte nu is. En dan kijken of ze mij de slok geven of een operatie aan mijn schildklier. Ik ben zo bang en ik word ook zo onzeker van mijn ogen. Ben bang dat hun het te mild vinden om er wat aan te doen. Wil iemand mij geruststelling geven ik ben zo bang voor een operatie
Kiek
Berichten: 6715
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Graves

Bericht door Kiek »

Hallo Kipje,

Je hebt klachten van te fel licht en waarschijnlijk ook een zanderig gevoel, en je wilt een operatie.
Word je geholpen in een academisch ziekenhuis waar veel ervaring bestaat met oogoperaties?
Dan helpen ze je met de beste zorg.
Die ervaring is belangrijk.
Er zijn verhoudingsgewijs niet zo heel veel mensen met de oogziekte.
Daarom is bundeling in enkele ziekenhuizen van belang.
Liever veel operaties in één ziekenhuis, dan verspreid over het hele land.

Een oog dat uitpuilt wordt verholpen door de plaats van je oogbol te wijzigen door een correctie aan je oogkas en/of spieren. De stand/aanpassing van je oogleden wordt meestal ook gecorrigeerd.
Mijn echtgenoot heeft dat ruim 20 jaar geleden laten doen. Met prima resultaat!

Met vriendelijke groet,
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Kipje
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 apr 2023, 01:06

Re: Graves

Bericht door Kipje »

Kiek schreef: 30 mei 2023, 12:32 Hallo Kipje,

Je hebt klachten van te fel licht en waarschijnlijk ook een zanderig gevoel, en je wilt een operatie.
Word je geholpen in een academisch ziekenhuis waar veel ervaring bestaat met oogoperaties?
Dan helpen ze je met de beste zorg.
Die ervaring is belangrijk.
Er zijn verhoudingsgewijs niet zo heel veel mensen met de oogziekte.
Daarom is bundeling in enkele ziekenhuizen van belang.
Liever veel operaties in één ziekenhuis, dan verspreid over het hele land.

Een oog dat uitpuilt wordt verholpen door de plaats van je oogbol te wijzigen door een correctie aan je oogkas en/of spieren. De stand/aanpassing van je oogleden wordt meestal ook gecorrigeerd.
Mijn echtgenoot heeft dat ruim 20 jaar geleden laten doen. Met prima resultaat!

Met vriendelijke groet,
Kiek
Bedankt voor je reactie, momenteel loop ik bij het Ikazia. Had je man erge uitpuilende ogen? En had hij veel klachten?
Kiek
Berichten: 6715
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Graves

Bericht door Kiek »

Mijn echtgenoot had vooral last van een irriterend zanderig gevoel en te scherp licht aan één oog. Dat zere oog bedekte hij bij het lezen.
Dat z'n oog ook wat uitpuilde vond ie geen abnormale toestand. Hij meende dat dat een gevolg was van die ontsteking (is ook zo).
Van de lokale oogarts kreeg ie een oogzalfje.

Een paar maanden later las ik een stukje voor uit de eerste concept-schildklierrichtlijn.
Dat ging over schildklieraspecten waar de bedrijfsarts mee te maken kan krijgen.
"Dit lijkt op een beschrijving van mijn oog!"
Vervolgens volgde behandeling en operatie in het AMC.

In Rotterdam staat oogarts Paridaens bekend om z'n Gravesoog-reconstructies.
Hij heeft enorm veel ervaring.
Ervaring is belangrijk.

Succes!
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Plaats reactie