Vraagje bloedwaarden

Over tsh, fT4, T3, antistoffen, echo, biopsie, scintigram, klachten en symptomen
Plaats reactie
Dewitte
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 mei 2023, 07:35

Vraagje bloedwaarden

Bericht door Dewitte »

Beste,
Ik ben niet gediagnosticeerd met een schildklieraandoening. Ik heb een vraag over deze waarden, tsh 0.47 en T4 18.7. wijzen deze waarden op een schildklieraandoening? Ik heb wel wat overeenkomende symptomen. Bij vroegere testen lag mijn tsh altijd rond de 1 en T4 rond de 14.
Kiek
Berichten: 6713
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Vraagje bloedwaarden

Bericht door Kiek »

Labmachines wijzigen, en referentiewaarden ook.
Een 16 bij het ene lab meet misschien 17 in een ander lab.

Stel dat je een super gemiddelde schildklierhuishouding zou hebben, dan zou je met deze waarden een FT4 kunnen hebben van 16.5 met een TSH van ca. 1.5.

Een gezonde schildklierhuishouding beweegt 24 uur per dag, de ene mens maakt flinke slingeringen, en de ander beweegt veel zuiniger.
Waarden zijn dus afhankelijk van de werking van je lijf.

Met vriendelijke groet,
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Dewitte
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 mei 2023, 07:35

Re: Vraagje bloedwaarden

Bericht door Dewitte »

Dank maar het is allemaal een beetje chinees voor mij. Dus die waarden zijn normaal of niet?
Kiek
Berichten: 6713
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Vraagje bloedwaarden

Bericht door Kiek »

Beste Dewitte,

Vraag dat aan je behandelaar.
Je behandelaar kent je, en deze kan daar antwoord op geven.

Met vriendelijke groet,
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Plaats reactie