Afwijkende waarden en ritmestoornissen

Als je schildklier te veel hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als block/replace, titratie, radioactief jodium en operatie
catskills
Berichten: 23
Lid geworden op: 06 apr 2023, 20:52

Afwijkende waarden en ritmestoornissen

Bericht door catskills »

Hallo allemaal,

Na jaren met vage klachten lijkt het er op dat ik (44, m) last heb van een te snel werkende schildklier. In maart kreeg ik na drie tandartsbezoeken met verdoving last van ritmestoornissen, een verhoogde hartslag en herstelde ik niet meer na het sporten. Uit bloedonderzoek kwam een afwijkende TSH en FT4 waarde (<0.008 en een 26). De huisarts gaf aan dat het een schildklier probleem is en heeft me Strumazol voorgeschreven. Inmiddels heb ik ook een afspraak bij de internist voor vervolgonderzoek. In overleg met de cardioloog wachten we dat vooralsnog even af.

Terugkijkend zou een schildklier diagnose niet als een verrassing komen (integendeel, het zou een aantal dingen verklaren). Het is wel verrassend dat het zich in een tijdsbestek van een paar weken zodanig manifesteert dat het ritmestoornissen veroorzaakt. Ik las dat bepaalde soorten traditionele anesthesie voor problemen kan zorgen bij onbehandelde schildklier klachten, mogelijk is dat een verklaring.

Anyway, fijn dat er een forum is met ervaringsdeskundigen! Er zullen vast wel wat vragen opkomen, maar ongevraagd commentaar mag ook :)

Groetjes!
catskills
Berichten: 23
Lid geworden op: 06 apr 2023, 20:52

Re: Afwijkende waarden en ritmestoornissen

Bericht door catskills »

Aanvullen; de gemeten Anti-TSHR waarde was een 10.
marjoleta
Berichten: 225
Lid geworden op: 27 sep 2017, 08:03

Re: Afwijkende waarden en ritmestoornissen

Bericht door marjoleta »

Goedemorgen Catskills,

Dat kan kloppen hartproblemen bij de tandarts betreffende de verdoving, mijn schildklier is verwijderd .

Ik kreeg ook problemen bij de verdoving, ik kwam destijds op dit forum tegen verdoving nemen zonder Adrenaline.

Mvg.
Marjoleta
catskills
Berichten: 23
Lid geworden op: 06 apr 2023, 20:52

Re: Afwijkende waarden en ritmestoornissen

Bericht door catskills »

Hoi Marjoleta,

Dank voor je reactie!

Ik ga in ieder geval op zoek naar een alternatief voor het volgende tandartsbezoek (las dat er ook veiligere verdoving is). Ik moest afgelopen maand drie weken achter elkaar voor verstandskiezen en diepe reiniging, dat waren opgeteld heel wat spuiten. Maar goed, je moet het maar net weten, aan de ene kant is het wel goed dat het nu aan het licht is gekomen, anders had ik er nog tijden mee door kunnen blijven lopen. Ik heb al heel wat jaren last van een standaard hoeveelheid spanning en onrust in mijn lijf, misschien dat dit wat verklaart (en het niet alleen tussen de oren zit).

Groetjes!
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Afwijkende waarden en ritmestoornissen

Bericht door laura »

hoi Catskills,

Een veiliger verdoving is er een zonder adrenaline.
Met Graves in het verleden was dat voor mij prettiger.

Jouw gemeten Anti-TSHR waarde van 10 wijst op de ziekte van Graves..
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
catskills
Berichten: 23
Lid geworden op: 06 apr 2023, 20:52

Re: Afwijkende waarden en ritmestoornissen

Bericht door catskills »

Hoi Laura,

Dank, ik ga het de volgende keer vooraf overleggen!

Ik hoop nu vooral dat de Strumazol de komende weken wat gaat doen voor de terugkerende ritmestoornissen :|

Groet!
catskills
Berichten: 23
Lid geworden op: 06 apr 2023, 20:52

Re: Afwijkende waarden en ritmestoornissene

Bericht door catskills »

Na 6 weken Strumazol 30mg zijn de hartritmestoornissen over gegaan en was mijn rusthartslag en temperatuur weer zo goed als normaal. Sporten gaat weer goed, alleen bij hoge intensiteit voelt het nog niet helemaal top. Mijn bloedwaarden waren zodanig verbeterd dat de internist de Strumazol begin Mei heeft teruggebracht naar 10mg. Ik heb vorige week een scintigrafie gehad waarvan ik de resultaten volgende week krijg, hopelijk dat het toch iets van een ontsteking is geweest en ik kan stoppen met de medicatie, als ik op mijn gevoel af ga zouden mijn waarden nu wel eens de andere kant op aan het gaan kunnen zijn (gevoelige huid en jeuk, apart gevoel in voeten, aparte acne die ik nooit eerder heb gehad). Fingers crossed :D
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Afwijkende waarden en ritmestoornissen

Bericht door laura »

hallo Catskills,

Na zes weken strumazol kan het best zo zijn dat je schildklier weinig hormoon meer maakt.
Vaak is dat het moment om over te stappen naar een lagere dosis strumazol.
Het wordt dan titratie of block en replace.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
catskills
Berichten: 23
Lid geworden op: 06 apr 2023, 20:52

Re: Afwijkende waarden en ritmestoornissen

Bericht door catskills »

Hoi Laura,

Dank voor je berichtje. Het is voor mij allemaal vrij nieuwe materie. De internist kon op basis van de anamnese en de 2 bloedonderzoeken nog niet vaststellen wat de exacte oorzaak is, hopelijk geeft de scintigrafie wat meer duidelijkheid. Ik wil in ieder geval mijn bloed nog een keer laten prikken om te kijken wat het effect van de Strumazol aanpassing is. De laatste 2 weken voel ik me helaas weer even wat minder, misschien dat het te maken heeft met schommeling als gevolg van een aantal dagen geen strumazol voor het onderzoek.

Groetjes!
catskills
Berichten: 23
Lid geworden op: 06 apr 2023, 20:52

Re: Afwijkende waarden en ritmestoornissen

Bericht door catskills »

Helaas wijst het uptake onderzoek toch duidelijk in de richting van Graves :(

Dank voor de tips, als ik vragen heb kan ik die voortaan in het Graves topic stellen ;)
Plaats reactie