calcium waarden te laag.

Over tsh, fT4, T3, antistoffen, echo, biopsie, scintigram, klachten en symptomen
marjoleta
Berichten: 225
Lid geworden op: 27 sep 2017, 08:03

Re: calcium waarden te laag.

Bericht door marjoleta »

Goedemorgen,



Alles redelijk onder controle betreffende hartkloppingen, calciumwaarden , TSH , voel me redelijk op 100 mg Euthyrox maar nu weer problemen met het Ferritinegehalte.

April was het al aan de lage kant 25, maar nu 8 , dat is dus zeer verontrustend .
Ik moet 500 mg calcium slikken omdat ik na de schildklierverwijdering ook 2 bijschildkliertjes mis.

Iemand nog een idee (ervaringen ) hierover?

Alvast bedankt,
Marjoleta
Lenny85
Berichten: 50
Lid geworden op: 17 apr 2023, 19:21

Re: calcium waarden te laag.

Bericht door Lenny85 »

Hoi Marjoleta,

Wel ervaring met een laag ferritinegehalte. Daar heb ik pas geleden een ferinject (ijzerinfuus) voor gehad om me wat sneller op de been te krijgen. Vanwege Graves die net ontdekt was, was dat wel prettig. Ook was de vraag of ijzertabletten bij mij wel zouden werken omdat het waarschijnlijk net als in mijn eten niet goed opgenomen zou worden vanwege mijn autoimmuun gastritis (de autoimmuunziekte die een B12-tekort veroorzaakt). Ik weet niet goed de link met calcium maar lees wel vaak dat ijzer minder goed wordt opgenomen als je die combineert, met vitamine C werkt het beter. Wellicht is het goed om B12 ook te laten controleren, als dat nog niet gedaan is, dat tekort kan ook hartritmestoornissen veroorzaken. Sterkte!

Met vriendelijke groet,
Lenny
marjoleta
Berichten: 225
Lid geworden op: 27 sep 2017, 08:03

Re: calcium waarden te laag.

Bericht door marjoleta »

Goedemorgen Lenny,

Hartelijk dank voor je reactie, klopt dat ijzertabletten niet samen mogen met Calcium , met vitamine c wordt het beter opgenomen.

Ik snap alleen niet waar dat lage Ferritine van daan komt.

Eind Aug. moet ik weer bloed laten prikken, kijken of de tabletten hebben geholpen.

Hgr.
Marjoleta
Plaats reactie