Hartoverslagen passend bij waarden?

Over tsh, fT4, T3, antistoffen, echo, biopsie, scintigram, klachten en symptomen
SirMark
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 feb 2018, 21:10

Re: Hartoverslagen passend bij waarden?

Bericht door SirMark »

Duidelijk, op naar ochtendslikken! Maar eerst de komende dagen even niets...

Ik meld me weer als er iets veranderd is aan de klachten of nieuwe bloedwaarden bekend zijn.

Bedankt voor de hulp!
SirMark
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 feb 2018, 21:10

Re: Hartoverslagen passend bij waarden?

Bericht door SirMark »

Even een tussentijdse update, ik ben nu 7 dagen gestopt met levothyroxine. Mijn energie is ongeveer verdriedubbeld, de ritmestoornissen met zeker 75% afgenomen en waar ik voorheen vaak 4x per dag op het toilet zat gaat dat ook weer met een normaal tempo.

Terugkijkend is het er echt ingeslopen, ik ben me er helemaal niet zo bewust van geweest hoeveel klachten ik had. Dat merk ik nu pas, nu ik het verschil voel. Achteraf gezien moet ik al heel lang hyperend rondgelopen hebben, want o.a. de lage energie en veel darmklachten heb ik echt al langer dan een jaar.

Morgen ga ik beginnen met mijn lagere dosis, ik hoop dat dat voldoende verlaging is om niet meer te hyperen. We zullen het over 6 weken weten :)

Nogmaals dank dus voor jullie adviezen!! Ik heb enorme baat gehad bij deze stopweek.

Mark
Kiek
Berichten: 6741
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Hartoverslagen passend bij waarden?

Bericht door Kiek »

Gelukkig voel je je beter, Mark!
Laat morgenochtend wel je lab prikken, voordat je start met een nieuwe dosis.
Anders heb je geen uitgangswaarden.

Succes!
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
SirMark
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 feb 2018, 21:10

Re: Hartoverslagen passend bij waarden?

Bericht door SirMark »

Dag Kiek,

Dat was ook mijn plan maar mijn huisarts weigert dat. Ik heb uitgelegd dat ik een week gestopt ben geweest en me nu heel erg goed voel, dus graag wil weten bij welke waarde ik me zo goed voel. Antwoord: Dat heeft geen zin, daar zal niets anders uit komen dan vorige week, wacht nog 6 weken. Ik heb gepraat als brugman maar het gaat niet gebeuren.
Kiek
Berichten: 6741
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Hartoverslagen passend bij waarden?

Bericht door Kiek »

:))
Dokter weet niets over halfwaardetijd, niets over farmacokinetiek en -dynamiek....
Ach, dat is ook niet het vak van de dokter.
Dan maar niet, hè.
Maar dat is wel de reden dat er al tientallen jaren geen donder verandert aan de behandeling.

Vroeger was dat misschien niet zo erg, vanwege de overwegend thuisblijvende moeders. Samen met de kleintjes slapen.
(er zijn meer vrouwen dan mannen met een schildklierkwaal).
Maar nu in toenemende mate alle moeders nodig zijn op de arbeidsmarkt, mogen ze wel een keer met aandacht en kennis behandeld worden!
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
SirMark
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 feb 2018, 21:10

Re: Hartoverslagen passend bij waarden?

Bericht door SirMark »

Inderdaad, dan maar niet. Vanmorgen begonnen met mijn eerste keer 150mcg. Nu afwachten maar! Gisteren had ik voor het eerst in hele lange tijd een dag zonder hartoverslagen en een hartslag in rust van 60 i.p.v. de gebruikelijke 85. Ik ben er nu dus wel van overtuigd dat deze klachten hun oorsprong hebben in het gehyper.

Nou, ik meld me weer over 6 weken ;)
Plaats reactie