Hoop dat jullie willen meedenken

Over tsh, fT4, T3, antistoffen, echo, biopsie, scintigram, klachten en symptomen
Kiek
Berichten: 6741
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Hoop dat jullie willen meedenken

Bericht door Kiek »

Hallo Flying Blonde,

Je hebt meer T4 nodig.
Het plaatje zet ik hieronder.
De twee bovenste groene blokjes zijn je 2 waarden.
Als je die met elkaar verbindt dan komt er een streepje tussen dat veel te plat is om een gemiddelde curve- kromming te vormen. Daarom zet ik er een verzonnen waarde bij (groen blokje onderaan rechts) om de curve sterker te krommen. De kromming blijft desondanks flauwer dan gemiddeld. Maar voldoet nu wel aan de norm van ca. 35% van de mensen.
De app geeft hier een set point aan van tegen de ca. 19 pmol/l(18.6 op de curve) met een TSH in de buurt van 1.5 mU/l.
Je FT4's zullen in de loop van de dag niet hoger worden.
Tegen/in de avond zullen je TSH's wederom stijgen om te proberen je FT4 in de nacht een flinke kick te geven, zodat ie overdag aan je behoefte kan voorzien. Je relatief lage FT4's bij de aanhoudende te hoge TSH's laten zien dat je schildklier niet aan die eisen kan voldoen.

Als je je herkent in de klachten van iemand met een hypothyreoïdie is dat niet verwonderlijk.
Ik hoop voor je dat je behandelaar je levothyroxine voorschrijft.

Sterkte!
Kiek
Bijlagen
FlyingBlondeDec2023.jpg
FlyingBlondeDec2023.jpg (38.13 KiB) 1630 keer bekeken
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
flying_blonde
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 nov 2023, 21:08

Re: Hoop dat jullie willen meedenken

Bericht door flying_blonde »

Ontzettend bedankt voor deze informatie Kiek!

Ik hoop dat ze er iets mee willen doen, juist omdat ik me er zeer zeker in herken (vitamine D tekort herken ik minder).

Nog even geduld tot de 11e 😅.

Nogmaals dank en een heel fijn weekend!
Plaats reactie