Analyse bloedwaarden te lage schildklierwaarden ... wat kan ik nog proberen?

Over tsh, fT4, T3, antistoffen, echo, biopsie, scintigram, klachten en symptomen
kdejaeger
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 dec 2023, 12:34

Re: Analyse bloedwaarden te lage schildklierwaarden ... wat kan ik nog proberen?

Bericht door kdejaeger »

Waarin denk je dat?
Kiek
Berichten: 6740
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Analyse bloedwaarden te lage schildklierwaarden ... wat kan ik nog proberen?

Bericht door Kiek »

Je FT4 met de TSH's zien er prima uit.
Zolang je je nog kunt uitdrukken zal een tekort wel meevallen.
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
kdejaeger
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 dec 2023, 12:34

Re: Analyse bloedwaarden te lage schildklierwaarden ... wat kan ik nog proberen?

Bericht door kdejaeger »

Denk je dan dat TSH bij mij nog 'explodeert' omdat T4 nog niet laag genoeg is? Dat zou uiteraard een verklaring kunnen zijn. En dat van dat beetje T4 bijna alles naar T3 wordt omgezet. Zelf zie ik ze allebei graag optimaler in de midrange. In de hoop dat ik me daarbij beter voel. Bang dat ik inderdaad anders toch maar een plant ga worden :).
Kiek
Berichten: 6740
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Analyse bloedwaarden te lage schildklierwaarden ... wat kan ik nog proberen?

Bericht door Kiek »

"..dat TSH bij mij nog 'explodeert' omdat T4 nog niet laag genoeg is."
Je fantasie gaat nogal met je op de loop. En holt verder de verkeerde kant op.
"... dat beetje T4 bijna alles naar T3 wordt omgezet."
Gelukkig niet.
Als dat mechanisme zo zou werken, dan waren er geen mensen.

Nogmaals, ga eerst naar een normaal lab.
En laat je FT4/TSH prikken.
In de vroege ochtend zonder hormoonpillen.
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
kdejaeger
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 dec 2023, 12:34

Re: Analyse bloedwaarden te lage schildklierwaarden ... wat kan ik nog proberen?

Bericht door kdejaeger »

De laatste 3 bloedwaarden zijn van saltro, geprikt rond 9u.
Plaats reactie