Stemmingswisselingen ?

Over tsh, fT4, T3, antistoffen, echo, biopsie, scintigram, klachten en symptomen
Plaats reactie
Lilo92
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 okt 2023, 13:12

Stemmingswisselingen ?

Bericht door Lilo92 »

Hallo,
Ik vroeg mij af wat jullie ervaringen zijn met stemmingswisselingen? Ik heb soms namelijk het idee dat ik gek word. Hoe gaat dat bij jullie ? Ik kan zo boos worden om helemaal niks. En erna voel ik mij zo vreselijk schuldig. Maar ik weet niet goed wat ik ermee moet. Ik moet normaal in feb/maart terug naar de endocrinoloog en weer een echo laten maken. Ze had na de operatie wel gezegd dat als ik mij eerder slecht begon te voelen ik eerder terug moest komen (mijn halve schildklier is verwijderd). Alleen ik heb 2 maanden geleden een bloed test laten doen bij de huisarts omdat ik mij dus al even niet goed voel. Maar mijn waardes lagen nog binnen de marges (wel op het randje en een stuk hoger dan voor mijn operatie). Mijn cholesterol was ook ineens veel te hoog terwijl ik gezond eet en veel sport. Volgens de huisarts voelde ik mij slecht omdat het weer veranderd en verder moet ik gezonder eten en meer bewegen, toen ik zei dat ik dat al deed zei ze dat ze het dan ook niet wist. Ik durf nu dus niet zo goed eerder terug te gaan naar de endocrinoloog omdat ik bang ben dat ze denkt dat ik mij aanstel, net als de huisarts. Maar ik voel mij zo slecht, moe, stemmingswisselingen, depressief, haaruitval, paniek aanvallen, duizeligheid. Ik weet niet meer zo goed wat ik moet doen.
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3601
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Stemmingswisselingen ?

Bericht door laura »

Hallo,

Dat gevoel alsof ik gek werd, herken ik wel.
Gelukkig is dat allemaal verdwenen.

Dit heb ik eens op een rijtje gezet: https://schildkliertje.blogspot.com/201 ... chten.html
En echt, je stelt je niet aan: https://schildkliertje.blogspot.com/202 ... -niet.html
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
elizabeth27
Berichten: 472
Lid geworden op: 13 okt 2013, 11:54

Re: Stemmingswisselingen ?

Bericht door elizabeth27 »

Ik herken dat zeer zeker zelfs na 30 jaar nog.....het korte lontje, het down/depressief zijn, het niets kunnen hebben .... Weerstand, antipathie etc.etc. Momenteel ook weer veel last van.
Zijn het de schildklierblues ( wat ik wel vermoed bij mij zelf)

Ik zou vragen aan je ha of je nog een keertje kunt prikken voor je schildklier. Want hoe iemand zich voelt bij welke waardes is voor iedereen heel persoonlijk. Je kunt ook de internist bellen om vervroegd te laten prikken. Verder kun je als je meerdere waardes hebt geprikt bij het zelfde lab en zonder inname medicatie vragen aan Kiek of ze misschien jouw setpoint kan bepalen.

By the way, je bent echt geen aansteller! Het is belangrijk dat je goed voor jezelf op komt en je ook goed in leest.

Sterkte!
Plaats reactie