Verhogen medicatie

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
elizabeth27
Berichten: 472
Lid geworden op: 13 okt 2013, 11:54

Re: Verhogen medicatie

Bericht door elizabeth27 »

Nee, ik slik geen andere medicatie met invloed op mijn thyrax.
Nee, heb zelf dat gevoel ook dat t minder lekker voelt allemaal.

Op een of andere manier start ik telkens weer met 100 mcgr. en kom ik daar uiteindelijk ook steeds weer op terug......
Dus ga ik maar weer terug naar 100 mcgr. en dan over 6 weken weer prikken. Hoop dat ik dit keer niet zoveel last heb van de verlaging......


Bedankt voor je berichtje!
elizabeth27
Berichten: 472
Lid geworden op: 13 okt 2013, 11:54

Re: Verhogen medicatie

Bericht door elizabeth27 »

Vandaag een goed gesprek gehad met mijn ha.
Ik kwam er gisteravond achter dat ik in 14 maanden tijd, 5 keer verlaagd heb en 4 keer verhoogd. My!
Dat ik linksom of rechtsom altijd bij 100 mcgr begin en daar ook weer terug kom.

Sinds vandaag weer aan de 100 mcgr. en besloten in overleg met de ha. om dit voor eerst een aantal maanden te slikken en dan pas weer te prikken. Aangezien ik veel last heb van het instellen. Het mij ook rust geeft om er minder mee bezig te zijn en dat ik na deze verlaging hopelijk weer wat meer balans krijg. Ik kan mij daar wel in vinden.
Kiek
Berichten: 6740
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Verhogen medicatie

Bericht door Kiek »

Als 100 µg je gemiddelde hoeveelheid is, dan is het misschien het best om de volgende keer door te lopen met het kleine beetje gemis of overschot aan LT4. Na zoveel ervaringen van verhogingen afgewisseld met verlagingen kan je zo ongeveer voorspellen hoe het zal gaan.

Ik rommel mezelf ook met levothyroxine door het jaar heen met tweemaal lab. En soms doe ik er wat bij, en daarna toch weer wat minder, om aan het eind weer terug te zijn bij af.

Konden we maar in een glazen FT4-bol kijken!
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
elizabeth27
Berichten: 472
Lid geworden op: 13 okt 2013, 11:54

Re: Verhogen medicatie

Bericht door elizabeth27 »

Ja, kiek wat zou dat fijn zijn zo n glazen bol.😄
Ik heb besloten om het nu minimaal een half jaar aan te gaan kijken en afhankelijk van hoe ik me dan voel of ik dan ga prikken ofdat ik het nog even zo laat.

Het is meer dan genoeg geweest al dat geschommel en dat maar steeds weer aanpassen en dan toch steeds maar niet in een goede balans komen. Ik wil het niet meer en ik kan het niet meer.

Heerlijk gewerkt de afgelopen 2 dagen zonder ruis.
Vanaf morgen lekker even een paar dagen in een heerlijk boutique hotel, feestje enz. Het is zo fijn alleen al dat er weer voorpret is en dat ik er zin in heb en dat ik ervan kan genieten.

I count my blessings!
elizabeth27
Berichten: 472
Lid geworden op: 13 okt 2013, 11:54

Re: Verhogen medicatie

Bericht door elizabeth27 »

Hele, intensieve week en ook de komende dagen nog intensief ( gelukkig zaterdag even niets ) Gelukkig fiets ik er vrij goed doorheen, geen ruis, alleen gisteren migraine en hielp de medicatie.

Ik slik nu ruim een week de verlaging, merk wel dat ik sneller moe ben en eerder naar bed moet. Dus niet echt veel last van het instellen wat dan ook een keertje fijn is🥰

Begin ook weer meer vertrouwen te krijgen in mijn lijf en voel mij steady. Dan kun je het ook weer achter je laten wat ook heel fijn is.

Hoop dat het zo blijft doorgaan!
elizabeth27
Berichten: 472
Lid geworden op: 13 okt 2013, 11:54

Re: Verhogen medicatie

Bericht door elizabeth27 »

Na een paar weken flink de griep te hebben gehad, lijkt nu alles in rustiger vaarwater te zijn gekomen. Afgelopen week ook weer kunnen werken.

Met de schildklier gaat t volgens mij ook goed. Ik ondervind nauwelijks klachten ervan. Geeft ook wel rust.
Voorlopig blijft ik nog 1 keer per week vitb12 prikken.
Na de zomervakantie een evaluatie want dan prik ik bijna anderhalf jaar. Had nu vanwege griep wat korter op elkaar geprikt. Mooi weer doet ook goed.

Dus ik ben wel blij met hoe t nu gaat en hoe het er nu voor staat.
elizabeth27
Berichten: 472
Lid geworden op: 13 okt 2013, 11:54

Re: Verhogen medicatie

Bericht door elizabeth27 »

De nasleep van de griep uit zich in benauwdheid, moe en hoog in mijn ademhaling als ik me maar iets in span.
Het zal moeten slijten, denk ik.
Volgende week vrijdag even naar de ha voor een check up.

Of de schildklier er ook nog enigzins debet aan is? Geen idee.
Hoop dat ik mij weer wat fitter ga voelen.
Morgen nog 1 dag werken en dan bijna 3 weken vakantie, heerlijk!
Merk dat naar mate je ouder wordt het herstel ook wel iedere keer langer lijkt te duren.
Plaats reactie