Zelf cytomel proberen?

Levothyroxine (thyrax, euthyrox, eltroxin), cytomel, schildklierremmers (strumazol, PTU), medicijnen schildklierkanker, en wisselwerkingen
Lieke11
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 jun 2022, 14:17

Re: Zelf cytomel proberen?

Bericht door Lieke11 »

Hallo Kiek
Ik denk niet dat ik hyperklachten heb eerlijk gezegd maar hypoklachten, ik voel me namelijk niet opgejaagd maar eerder heel erg duf en slaperig. Aangezien ik nu nog maar een keer echt op de juiste manier geprikt heb is het ook nog maar de vraag of het setpoint wel klopt zo.
Ik heb besloten iets te verhogen, 12,5 erbij en na 6 weken prikken, stipt op dezelfde tijd mijn medicijnen nemen, dat rommelt ook nog wel wat af en toe. Ik kom dan terug om mijn setpoint wederom te laten bepalen😊
Fijne avond nog!
Kiek
Berichten: 6740
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Zelf cytomel proberen?

Bericht door Kiek »

Ik herinner me van mijn hyperperiodes dat ik doodmoe was (en niet altijd opgefokt), en dacht (net als jij) te weinig levothyroxine te gebruiken.
Maar je hebt gelijk om te experimenteren.
Altijd leerzaam.
Succes!
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Lieke11
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 jun 2022, 14:17

Re: Zelf cytomel proberen?

Bericht door Lieke11 »

Ja nou ik ben alweer terug naar de 200 en laat het er eerst maar bij even, ook omdat de setpoint natuurlijk nier zeker is. Over 6 weken ga ik weer prikken en ga binnenkort meedoen aan het t4/t3 onderzoek. Heb je vast wel over gelezen. Ik vestig nu mijn hoop daar een beetje op .
Kiek
Berichten: 6740
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Zelf cytomel proberen?

Bericht door Kiek »

Een 2 weken geleden begin je een onderwerp over Cytomel.
Nu schrijf je over de T3-trial.
Teruglezend: wat was nu eigenlijk je bedoeling?
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Lieke11
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 jun 2022, 14:17

Re: Zelf cytomel proberen?

Bericht door Lieke11 »

Mijn arts deed daar moeilijk over over die trial dus dacht ik zelf maar cytomel te gaan proberen als dat veilig zou kunnen. Maar ik zie wel in dat je dat beter niet kunt doen en nu mocht ik toch meedoen aan de trial.
Plaats reactie