Onstabiele waardes?
Re: Onstabiele waardes?
Oke dus geen zorgen dus, dit is allemaal nog het gevolg van de restanten van mijn overdosering. Ja ik ben weer bang gemaakt op een Facebook groep, dus dan ga ik stressen. Men vindt dat ik een groot risico neem met zo snel van 200 naar 100 te zijn gegaan maar ik weet dat jij al heel lang goede adviezen geeft op dit forum dus daar vertrouw ik wel op.
Toch even weer geruststelling nodig, voel me vandaag wel goed!
Nieuw labbriefje is ook al binnen en de huisarts werkt ook mee nu. Zal ik wat eerder gaan prikken?
Toch even weer geruststelling nodig, voel me vandaag wel goed!
Nieuw labbriefje is ook al binnen en de huisarts werkt ook mee nu. Zal ik wat eerder gaan prikken?
Het standaard: TSH met de FT4.
Deze twee zijn onlosmakelijk verbonden.
Deze twee zijn onlosmakelijk verbonden.
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Hallo Kiek
Ik heb deze week weer bloed laten prikken, slik nog steeds 100 mcg maar nu is de tsh weer flink omhoog, te hoog, gegaan.
Dit zijn mijn laatste uitslagen, graag je advies.
14-08-24. Tsh 27,2 Ft4. 0,0726
20-08-24. Tsh. 0.143. Ft4. 16.1
28-08-24. Tsh 0,381 Ft4. 16.9
07-10-24. Tsh 6.97. Ft4 12.7
Ik heb deze week weer bloed laten prikken, slik nog steeds 100 mcg maar nu is de tsh weer flink omhoog, te hoog, gegaan.
Dit zijn mijn laatste uitslagen, graag je advies.
Hallo Lieke,
In ieder geval ben je ver weg van die hyperwaarden, want gezakt naar een FT4 van 12.7 pmol/l, waar je liever tegen de 16 pmol/l zou willen hebben.
Dat heeft je verlaging van 125 µg naar 100 µg op z'n geweten.
Belangrijke opbouw van kennis over jouw schildklierfabriek. Vind je niet?
Dat was een goed experiment van je.
Hoe kom je vlot weer uit dat putje?
Door 3 dagen 250 µg te slikken.
Of neem straks alvast nog een 150 µg (dan heb je vandaag wrsch. 100 + 150 = 250 µg binnen), en morgen nog een keer 2 x 125 µg. En overmorgen nog eens.
Overleg met jezelf of je daarna de volgende weken naar 112.5 gaat of naar 125 µg.
Dat moet je zelf beslissen.
Als je de eerste dagen maar even flink op je levothyroxinepedaal drukt.
Want zo ben het snelst van je dufheid af.
En over 6 weken het resultaat ervan laten bepalen in het lab.
Zo zou ik het doen.
En laat die facebookmensen kletsen met hun gepiep.
Succes!
Kiek
14.40 4.60
17.90 1.60
16.90 0.38
12.70 6.97
In ieder geval ben je ver weg van die hyperwaarden, want gezakt naar een FT4 van 12.7 pmol/l, waar je liever tegen de 16 pmol/l zou willen hebben.
Dat heeft je verlaging van 125 µg naar 100 µg op z'n geweten.
Belangrijke opbouw van kennis over jouw schildklierfabriek. Vind je niet?
Dat was een goed experiment van je.
Hoe kom je vlot weer uit dat putje?
Door 3 dagen 250 µg te slikken.
Of neem straks alvast nog een 150 µg (dan heb je vandaag wrsch. 100 + 150 = 250 µg binnen), en morgen nog een keer 2 x 125 µg. En overmorgen nog eens.
Overleg met jezelf of je daarna de volgende weken naar 112.5 gaat of naar 125 µg.
Dat moet je zelf beslissen.
Als je de eerste dagen maar even flink op je levothyroxinepedaal drukt.
Want zo ben het snelst van je dufheid af.
En over 6 weken het resultaat ervan laten bepalen in het lab.
Zo zou ik het doen.
En laat die facebookmensen kletsen met hun gepiep.
Succes!
Kiek
14.40 4.60
17.90 1.60
16.90 0.38
12.70 6.97
- Bijlagen
-
- Lieke11Oktober2024.jpg (38.66 KiB) 2491 keer bekeken
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Dankjewel Kiek, de huisarts adviseerde naar 125 te gaan, zelf dacht ik aan een kleinere stap van 112,5 dus maar daar denk ik nog even over.
Jou tip om drie dagen extra te slikken vind ik een goeie en ga ik doen. Want zsm weer van de klachten af is natuurlijk het doel
Fijne avond!
Jou tip om drie dagen extra te slikken vind ik een goeie en ga ik doen. Want zsm weer van de klachten af is natuurlijk het doel
Fijne avond!
Ben ik weer met nieuwe uitslagen.
De waarden zitten binnen de normaalwaarden maar ik voel me niet goed, ik merk er eigenlijk heel weinig van hoeveel ik slik, ik blijf dezelfde klachten houden in meer of mindere mate.
Ik ga morgen naar de endocrinoloog en ga om t3 vragen en hoop dat dar soelaas biedt.
Hierbij mijn lijstje en ik ben benieuwd wat je vindt Kiek.
Ik slik nu 125 mcg.
22-03-24 Tsh 1,6 Ft4 17.9
29-11-24. Tsh 0.698. Ft4. 19.2. Ft3 3.5
De waarden zitten binnen de normaalwaarden maar ik voel me niet goed, ik merk er eigenlijk heel weinig van hoeveel ik slik, ik blijf dezelfde klachten houden in meer of mindere mate.
Ik ga morgen naar de endocrinoloog en ga om t3 vragen en hoop dat dar soelaas biedt.
Ik slik nu 125 mcg.
22-03-24 Tsh 1,6 Ft4 17.9
29-11-24. Tsh 0.698. Ft4. 19.2. Ft3 3.5
Je slikt in ieder geval teveel levothyroxine, Lieke.
Dan is het logisch dat je zulke hyperwaarden hebt.
En ook logisch dat je je niet lekker voelt.
'k Zou me doodmoe voelen met een overmaat van maar liefst tegen de ca. 3 pmol/l aan.
Je zit nu op de 19.2 pmol/l, terwijl je ca. 16.5 pmol/l nodig hebt.
Niets bijvoegen dus, maar je dosis levothyroxine omlaag bijstellen.
Dag,
Kiek
PS: hou je rekening met slik- en priktijden?
Je slikt in ieder geval teveel levothyroxine, Lieke.
Dan is het logisch dat je zulke hyperwaarden hebt.
En ook logisch dat je je niet lekker voelt.
'k Zou me doodmoe voelen met een overmaat van maar liefst tegen de ca. 3 pmol/l aan.
Je zit nu op de 19.2 pmol/l, terwijl je ca. 16.5 pmol/l nodig hebt.
Niets bijvoegen dus, maar je dosis levothyroxine omlaag bijstellen.
Dag,
Kiek
PS: hou je rekening met slik- en priktijden?
Dan had ik toch beter mijn eigen gevoel kunnen volgen de vorige keer en met 12.5 omhoog vanaf 100 ipv 125
Maar ik dacht, laat ik het advies van de dokter maar weer een keer opvolgen.
Volgens hem zit ik nu prima natuurlijk. Ik ben benieuwd van de endocrinoloog morgen zegt, ga iig weer omlaag nu.
Dankjewel Kiek!

Maar ik dacht, laat ik het advies van de dokter maar weer een keer opvolgen.
Volgens hem zit ik nu prima natuurlijk. Ik ben benieuwd van de endocrinoloog morgen zegt, ga iig weer omlaag nu.
Dankjewel Kiek!
Vorige week naar de endocrinoloog geweest die het onderzoek t3/t4 leidt maar ook deze schrijft mij geen t3 voor omdat ie niet overtuigd is van de werking.
Daar ben ik dus voor niks heen geweest.
Zijn advies was om naar 112.5 mg te gaan, ja dat had ik zelf ook al bedacht
Ben zo teleurgesteld dat niemand mij t3 wil laten proberen.
Daar ben ik dus voor niks heen geweest.
Zijn advies was om naar 112.5 mg te gaan, ja dat had ik zelf ook al bedacht

Ben zo teleurgesteld dat niemand mij t3 wil laten proberen.
Hallo Lieke,
Prijs je behandelaar!
T3 is helemaal niet bedoeld als medicijn.
Het is een afbraakprodukt van alle omzettingen die door de hypothalamus wordt gebruikt om bij te sturen.
Als je een verkeerd stuursignaal geeft door T3 te gaan slikken, dan raakt de hypothalamus in de war.
En jouw omzettingen worden ontregeld.
Dit is het laatste dat je wilt.
Gelukkig heeft je behandelaar ingezien dat de regeling van je schildkliertekort uitsluitend met T4/levothyroxine moet gebeuren.
Net zoals gezonde schildklieren dat doen.
Fijn dag verder,
Kiek
Prijs je behandelaar!
T3 is helemaal niet bedoeld als medicijn.
Het is een afbraakprodukt van alle omzettingen die door de hypothalamus wordt gebruikt om bij te sturen.
Als je een verkeerd stuursignaal geeft door T3 te gaan slikken, dan raakt de hypothalamus in de war.
En jouw omzettingen worden ontregeld.
Dit is het laatste dat je wilt.
Gelukkig heeft je behandelaar ingezien dat de regeling van je schildkliertekort uitsluitend met T4/levothyroxine moet gebeuren.
Net zoals gezonde schildklieren dat doen.
Fijn dag verder,
Kiek