Verhogen medicatie

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
elizabeth27

Re: Verhogen medicatie

Bericht door elizabeth27 »

Morgen 3e week van de vermindering starten. Heavy laatste week op school, veel migraine en een verkoudheidsvirus had mij ook nog te pakken. Gelukkig nu na een week aan zee, en de nodige zonnevitamientjes begin ik mij gelukkig weer wat beter te voelen. Lijf begint ook meer tot rust te komen.

Nog 4 weken vakantie! Heerlijk! 🌝
elizabeth27

Helaas sinds vorige week weer op en af migraine helaas. Eigenlijk zo n beetje begonnen toen ik ging verlagen met 6,25 mcgr. maar dat kan natuurlijk ook toeval zijn. Leuk is anders.

Dus nu bedacht dat ik niet wil rommelen aan welke medicatie dan ook en ga ik over 2 weken weer naar een collumtherapeut, paar jaar geleden ook een paar keer gedaan. Heeft toen voor vermindering aanvallen gezorgd. Wat is de kip en wat is het ei?
Sinds dat de overgang begon, ruim 10 jaar geleden heb ik veel meer last van migraine en is het met name de laatste 5 jaar of langer ( als ik tirosintperiode ook nog mee reken) om goed ingesteld te raken met de schildkliermedicatie.

Weet niet of dat niet goed ingesteld kunnen raken ook niet te maken heeft met de overgang net of alles gereset moet worden en dat er van daaruit een nieuwe balans gecreëerd moet worden. Ik blijf het lastig vinden en zeker als er dan weer meer mee gaat spelen.
elizabeth27

Ik gammel nog wat door. Migraine is er nog veel en mijn medicatie is voorlopig niet verkrijgbaar.

Ik heb eergisteren een collumbehandeling gehad voor mijn migraine, voelde me al moe maar nu voel ik mij moe en brak. Mijn lijf is sinds gisteren een en al spierpijn etc. Dit kan een bijwerking van de behandeling zijn. Ik heb voor begin september toch maar weer een afspraak met de ha. gemaakt.
Niet dat ik daar veel van verwacht maar ik ben gewoon klaar met al t gekwakkel. Het is dan ook bijna 3 maanden geleden dat ik voor de schildklier heb geprikt en ergens denk ik dat t wel verstandig is om effe te laten checken hoe t met de schildklier is.

Ook omdat ik in juni ben gaan verlagen met 6,25 mcgr.
Wil ergens ook wel weten of er weer iets balans in zit.
Maar goed daar kan ik nog even over nadenken........
Kiek

Bericht door Kiek »

Hallo Elizabeth,

Je lijkt een arts te hebben die zeer welwillend is met het aanvragen van schildklierwaarden.
Wat is een collumbehandeling voor migraine? Wat doen ze dan?

Hartelijke groet,
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
elizabeth27

Ja, gelukkig wel☺️ dat is een behandeling van je spieren in je nek en rug met een massage staaf. Om zo de boel weer in de juiste stand te zetten. Ik heb als 17 jarige een whiplash gehad.

Het helpt, vermindert klachten van spieren, gewrichten, migraine, paar jaar geleden heeft t me na 2 behandelingen een vermindering van migraine aanvallen gegeven.
elizabeth27

Moeilijke weken met veel migraine. Ben nu een aantal weken weer bezig met een andere dosering thyrax te slikken.
Van 100 mcgr. naar 93,75 merkte na een paar weken dat dat toch teveel was. Nu slik ik om de dag 100 mcgr./93,75 mcgr.
Het begint wat in te dalen dus ik houd deze dosering voorlopig maar even aan.

Had ook geen zin meer om bloed te prikken, merk dat ik soms echt heel erg klaar ben met de medische ongein en vooral met het hoofdstuk er iets mee moeten.

Geeft ergens ook wel rust! In januari is mijn jaarlijkse prik alles feestje dus dan laat ik de waardes voor de schildklier weer mee prikken.
elizabeth27

Ben toch maar weer op de 100mcgr. gaan zitten. Het breken en het om en om slikken, bevalt mij niet echt goed.

Verder een verminderde weerstand, ontsteking hier, ontsteking daar. Gelukkig gaat t met de migraine weer wat beter.
Nu weer aan de antibioticum, ik was al moe maar merk dat de antibioticum ook flink mee werkt qua moeheid. Maar zoals een vroegere ha. ooit zei, zonder bijwerking geen werking.
Ben echt afgetaaid na een dag werken

Twee dagen is echt meer dan genoeg. Wel een leuke groep 3 in het cluster 2 onderwijs.
Zo hobbelen we wat voort.
elizabeth27

Nog 1 week en dan vakantie! Heerlijk wat boslucht snuiven op de Veluwe.
De 100 mcgr. bevalt goed. Ik begin ook weer wat meer energie te krijgen dan sla ik nog wel eens door met teveel doen, ha,ha.

Goed, ik hoop dat t verder wat stabiel blijft.
In januari laat ik mijn tsh en ft4 weer bepalen. Iets minder ermee bezig zijn, iets minder aandacht eraan schenken, werkt goed.🥰
elizabeth27

Het gaat hier op zichzelf wel redelijk. Ik pak dingen aan en blijf dat ook doen. Merk wel dat dat mij goed doet. Productief zijn, lekker bezig zijn enz.

Niet teveel blind staren op..... er is zoveel wat fysiek speelt en ik merk gewoon dat ik daar niet meer zoveel aandacht aan wil besteden. Back to normal voor zo ver het gaat en lukt.
Hier in huis en buiten huis pluk ik daar de vruchten van wat heel fijn is.

Ook 2 dagen werken, is een hele, fijne afleiding. Begin ook weer wat meer te genieten van alles.

Slik 100mcgr. thyrax en blijft dat doen.
Meer dan mijn halve leven al schildklier issues, zo, ben je 28 zo bijna 60.
Plaats reactie