Vraag over de inname van Thyrax
Vraag over de inname van Thyrax
De laatste tijd schommelt het bij mij een beetje hoe laat ik in de ochtend Thyrax inneem. De ene keer is dat 7 uur in de ochtend en dan weer 9 of 10 uur. En ik sport sinds kort meerdere keren per week en als ik dat in de ochtend doe, doe ik dat het liefst nuchter waardoor er op sommige dagen meer tijd zit tussen thyrax inname en mijn ontbijt. Maakt dit heel erg uit voor de werking/dosis? Twijfel een beetje of ik dit zal voorleggen aan mijn huisarts. Ik weet dat Thyrax een halfwaarde heeft en dat dat half uur minimaal is voor een goede opname maar kan het ook dat mijn lichaam zeg maar 'teveel' opneemt?
Re: Vraag over de inname van Thyrax
Hallo Geisha,De laatste tijd schommelt het bij mij een beetje hoe laat ik in de ochtend Thyrax inneem. De ene keer is dat 7 uur in de ochtend en dan weer 9 of 10 uur. En ik sport sinds kort meerdere keren per week en als ik dat in de ochtend doe, doe ik dat het liefst nuchter waardoor er op sommige dagen meer tijd zit tussen thyrax inname en mijn ontbijt. Maakt dit heel erg uit voor de werking/dosis? Twijfel een beetje of ik dit zal voorleggen aan mijn huisarts. Ik weet dat Thyrax een halfwaarde heeft en dat dat half uur minimaal is voor een goede opname maar kan het ook dat mijn lichaam zeg maar 'teveel' opneemt?
Heerlijk, zo'n sportieve start van de dag!
Hoeveel Thyrax slik je per dag?
Zodra je lichaam een tikje teveel zou opnemen, dan heeft het genoeg instrumenten om dat tikje teveel vlot af te voeren: je TSH daalt, en je weefsel dat opgezadeld werd met een eventuele overmaat, gebruikt het korte moment van overmaat als energie om het ongewenste vlot af te voeren en/of om te zetten naar inactieve stoffen.
Dag,
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Ik slik op het moment 75 microgram.
Ga binnenkort weer bloed laten prikken om te kijken of alles nog goed is en toen dacht ik dus of het misschien handig is om dit te melden omdat het wellicht invloed heeft op mijn dosis?
Ga binnenkort weer bloed laten prikken om te kijken of alles nog goed is en toen dacht ik dus of het misschien handig is om dit te melden omdat het wellicht invloed heeft op mijn dosis?
Als je wilt weten wat het effect is van je hoeveelheid levothyroxine, dan is het beter om 's ochtends te prikken - ca. 24 uur na je laatste levothyroxinedosis.
Het resultaat kun je dan vergelijken met vorige waarden.
Het resultaat kun je dan vergelijken met vorige waarden.
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).