Reintegreren op het werk

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
Willie
Berichten: 32
Lid geworden op: 26 aug 2015, 12:04

Re: Reintegreren op het werk

Bericht door Willie »

@ Mellie:

Dank je voor de uitgebreide info! Het is prettig om te weten wat me eventueel te wachten staat. Ik heb je tip van het dagboekje gelijk opgevolgd. Bizar hoeveel ik daar al in heb geschreven.
Had hulp nodig van mijn medisch dossier wat ik online kan inzien om alles op een rijtje te krijgen. Maar zo in een eigen schrift is alles veel overzichtelijker.

Nog een vraagje: die hardwerkende bijschildklieren en endometriose, zijn dat ook gevolgen van de hashimoto?

En nu je afgekeurd bent, heb je de rust om je leven zo aangenaam mogelijk te vullen ondanks je beperkingen en ongemakken?

groetjes, Willie
Willie
Berichten: 32
Lid geworden op: 26 aug 2015, 12:04

Re: Reintegreren op het werk

Bericht door Willie »

@ Essy:

Ongelooflijk hoe ze jou tot nog toe behandeld hebben. Echt belachelijk. Ik hoop echt voor je dat ze je na dit bezwaar nu eens even met rust laten. Keep me posted!

Ik zal je tip ter harte nemen, en in mezelf blijven geloven. Mijn bedrijfsarts begon in eerste gesprek ook al direct over mijn relatie met de leidinggevende en of ik het wel leuk vond op mijn werk.
Ik snapte haar vraag wel, Maar het kwam allemaal zo gevoelloos over. Het lijkt wel of dij deze vrouw het woord empathie niet in haar boekje staat.
Al die zakelijkheden terwijl ik nog volop in de verwerking zit van het feit dat ik echt ziek ben. Ik heb van mijn leidinggevende, mijn collega's en mijn endocrinoloog het volle begrip en medewerking, maar de arboarts is zo koud als ijs.

Bedankt voor je verhaal en sterkte met wachten!

Groetjes Willie
Willie
Berichten: 32
Lid geworden op: 26 aug 2015, 12:04

Re: Reintegreren op het werk

Bericht door Willie »

@ Deborah:

Je schreef dat je parttime werkt en dat de hashimoto er bij jou is ingelopen.

En dat is eigenlijk de pest he? Ik werk ook parttime. En op het laatst calculeerde ik het er gewoon bij in dat als ik een avond gewerkt had dat ik dan de volgende dag tot niets kwam.
In retrospectie zie ik nu zoveel dingen die er ingeslopen zijn. Het verminderen van uitjes en sociale aangelegenheden, gewoon omdat ik de energie er niet meer voor had. Vriendschappen die je laat versloffen, want je bent gewoon te moe. Ik was al blij als mijn huis aan kant was en ik mijn diensten in het ziekenhuis volbracht had.
Vroeger kon je van de vloer eten bij wijze van spreken, en nu ben ik al blij als de was op orde is en het eten op tafel.

En dan ineens besef je wat er echt aan de hand is en zie je de verbrande bossen. Leuk is anders.

En wat betreft die arboarts, Ik weet nu wat voor een vlees ik in de kuip heb. Gelukkig zijn mijn collega's , leidinggevende en endocrinoloog beter van begrip.

Bedankt voor je verhaal!

groetjes, Willie
essy
Berichten: 188
Lid geworden op: 01 mar 2015, 21:34

Re: Reintegreren op het werk

Bericht door essy »

En dat is eigenlijk de pest he? Ik werk ook parttime. En op het laatst calculeerde ik het er gewoon bij in dat als ik een avond gewerkt had dat ik dan de volgende dag tot niets kwam.
In retrospectie zie ik nu zoveel dingen die er ingeslopen zijn. Het verminderen van uitjes en sociale aangelegenheden, gewoon omdat ik de energie er niet meer voor had. Vriendschappen die je laat versloffen, want je bent gewoon te moe. Ik was al blij als mijn huis aan kant was en ik mijn diensten in het ziekenhuis volbracht had.
Vroeger kon je van de vloer eten bij wijze van spreken, en nu ben ik al blij als de was op orde is en het eten op tafel.



Willie dit is nou een mooi voorbeeld om voor jezelf op te schrijven in een schriftje zodat je dit kan vertellen aan de arbo arts, of heb je het ook zo verteld?
Teun
Berichten: 1070
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:02

Re: Reintegreren op het werk

Bericht door Teun »

Willie schreef:@ Teun:

Je verhaal is heel herkenbaar! Wat moedig dat je al begonnen bent, zij het op therapeutisch basis. Ik zie dat momenteel echt nog niet zitten. Ik werk als verpleegkundige op een hele hectische afdeling, waar je constant alert moet zijn. Afgezien van mijn conditie is de concentratie erg laag. Ik weet nog goed mijn laatste dienst voor dat ik me ziek melde, hoe gestrest ik was of ik wel de juiste pillen had uitgezet.
Bedankt voor je verhaal en succes met je weg naar goed ingesteld zijn.

Groetjes, Willie
Hallo willie,

Het therapeutisch werken heeft weinig met moed te maken, meer met behoefte om niet alleen maar thuis te zitten. Mijn werkinhoud is totaal anders als normaal, ben meer een ondersteuning voor hand en spandiensten voor collega's, maar wel op dezelfde afdeling. Ik zit net als jij in de verpleging maar dan alleen nachtdiensten, de verantwoording van dit werk zie ik ook door wazigheid concentratiebeperking en vergeetachtigheid ook nu nog niet zitten, laat staan in de nachtdienst. Op dit moment hebik ook nog helemaal geen idee waar we heengaan. Voel me nog knap beroerd. Ik maak me eigenlijk geen zorgen om het reintegreren in het werk, maar meer in het normaal kunnen leven met de sociale contacten, leuke dingen kunnen doen etc. Als dat me weer gaat lukken, dan gaat het werk ook welweer lukken.
Deborah
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 aug 2015, 18:05

Re: Reintegreren op het werk

Bericht door Deborah »

Ik zou het 2 jaar geleden echt niet hebben zien zitten om weer 4 dagen te gaan werken, maar ik heb dat gevoel nu helemaal niet meer sinds ik weer meer energie heb. Nog een maand en dan is het zo ver. (Hashimoto was niet bepaald het enige wat ons veel energie gekost heeft de afgelopen jaren).

Ik heb wel h.e.e.a. op sociaal gebied moeten laten schieten door gebrek aan energie, maar als ik hier lees tegen welke dagelijkse problemen anderen aanlopen, heb ik niets te klagen. Daarnaast werd het snel pijnlijk duidelijk wie de echte vrienden zijn...

Ik heb gelukkig wel mijn hobby's kunnen behouden in verenigingsverband en sinds een jaar een oude hobby opnieuw opgepakt die mij extra lichaamsbeweging en verse onbespoten groente en fruit oplevert.
Willie
Berichten: 32
Lid geworden op: 26 aug 2015, 12:04

Re: Reintegreren op het werk

Bericht door Willie »

@ Rick:

Je schreef dat je in een diepe hypo zat toen de hashimoto werd gediagnosticeerd en dat het instellen moeizaam verliep. Heb je toen gewoon doorgewerkt?

Kun je me vertellen hoe dat instellen bij jouw verliep in die eerste periode? Dus voordat je de nare periode had met het overlijden van je moeder en de miskraam van je vrouw. ( inderdaad ,zoiets verzin je niet :shock: )

Mijn THS was 110 en T4 6 toen de hashimoto werd gediagnosticeerd (mrt 2015) en het instellen verloopt zeer moeizaam. Ben vanaf eind Juni in de ziektewet.

Groetjes Willie
Willie
Berichten: 32
Lid geworden op: 26 aug 2015, 12:04

Re: Reintegreren op het werk

Bericht door Willie »

@ Teun:

Leuk dat je ook verpleegkundige bent! Hoeveel uurtjes werk je nu per week? En wat zijn precies je werkzaam heden nu?
Er wordt van mij natuurlijk verwacht dat ik zelf aangeef hoe ik wil reintegreren. Collega's die dat ook moesten belandden dan
vaak acher de balie of werden aan zorgprotocollen gezet. Nou als ik ergens niet blij van word is het dat wel.
Ziitend werk vind ik afschuwelijk. Dan ga ik liever waskommen schoonmaken.

groetjes Willie
Willie
Berichten: 32
Lid geworden op: 26 aug 2015, 12:04

Re: Reintegreren op het werk

Bericht door Willie »

@ Deborah:

Fijn dat je weer met genoeg energie aan je oorspronkelijke 4 dagen per week kan beginnen over een maandje. Nu nog even lekker de tijd voor je tuintje.
En wat betreft die " vrienden" , ik begrijp heel goed wat je bedoeld. Ik heb het zelfde zien gebeuren. Gelukkig bestaan er ook vrienden die nadat ze te horen kregen wat ik mankeer begrip hadden en de vriendschap weer verstevigd hebben.

Ben heel benieuwd hoe het je vergaat over een maandje.
Willie
Berichten: 32
Lid geworden op: 26 aug 2015, 12:04

Re: Reintegreren op het werk

Bericht door Willie »

@ Essy:

Nogmaals bedankt voor je tip. Zo'n dagboekje werkt goed voor mij. Het helpt om wat orde te scheppen in die mistige hersens van mij. :lol:
Plaats reactie