bloeduitslag met cytomel

Levothyroxine (thyrax, euthyrox, eltroxin), cytomel, schildklierremmers (strumazol, PTU), medicijnen schildklierkanker, en wisselwerkingen
Plaats reactie
AriedeSaint
Berichten: 15
Lid geworden op: 06 jul 2015, 15:07

bloeduitslag met cytomel

Bericht door AriedeSaint »

Beste allemaal,

Zijn we weer..nu 3 maanden op cytomel..
Van de week geprikt mijn waarder zijn nu Tsh-0,1-Ft4-18 en T3 is 1,4

Nou is mijn vraag over de T3 waarde,die is onveranderd ondanks de toevoeging van cytomel,3 maanden geleden was hij ook 1,4,iemand
een idee waarom die niet stijgt..

Voor de rest gaat het redelijk,ik slik nu 3 maal daags 3,15 cytomel en s'nachts voor het naar bed gaan112,5 mg Euthyrox.
Het enige waar ik echt last van heb zijn mijn pezen in schouders en knieen,mijn linker schouder zit weer helemaal vast en dat is begonnen bij de start van cytomel..

Maar vooral ben ik nieuwsgierig waarom mijn T3 niet stijgt.

Gr
Kiek
Berichten: 6741
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: bloeduitslag met cytomel

Bericht door Kiek »

Beste Arie,

Je T3 stijgt niet, omdat je lichaam er alles aan doet het teveel aan T3 te lozen, om de hormonen in evenwicht te brengen.
Je hoge FT4 laat zien dat je overgedoseerd bent.
Je klachten passen daarbij.

Wie schrijft je Cytomel voor? Welk advies geeft diegene?

Vriendelijke groet,
Kiek

PS:
De informatie uit je verspreide berichten is ingewikkeld te lezen.
Je kunt jouw informatie/vragen het best bij hetzelfde onderwerp houden.
Maak maar niet steeds een nieuw onderwerpje aan.
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
AriedeSaint
Berichten: 15
Lid geworden op: 06 jul 2015, 15:07

Re: bloeduitslag met cytomel

Bericht door AriedeSaint »

Hoi Kiek,

Doe het samen met met mijn Dokter,de goede man sluit zijn ogen niet voor een ander soort behandeling,alleen heeft hij geen idee hoe het werkt met cytomel
dus laat hij het een beetje aan mij over..
Jij zegt dus dat ik nog verder moet zakken,met Cytomel of Euthyrox of allebei..
Vind het erg ingewikkeld,voor mijn gevoel krijg ik juist te weinig..

Gr,
Arie
Kiek
Berichten: 6741
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: bloeduitslag met cytomel

Bericht door Kiek »

Het is van de gekke dat je zelf alles moet uitvinden.
Dat zou niet mogen.
Heeft een arts er geen verstand van dan mag ie dat niet voorschrijven.

Zulke artsen denken dat T3 eenzelfde soort werking heeft als T4.
En dat is niet juist.

De functie van T4/Euthyrox is om een evenwichtige hoeveelheid schildklierhormoon op de juiste plaatsen op het juiste tijdstip in je lichaam te krijgen. Zodat op de juiste plaats en op het juiste tijdstip de juiste hoeveelheid T3 aangemaakt kan worden uit de T4.
Zo wordt de juiste hoeveelheid in voorraad gehouden.
Daarvoor is veel T4 nodig. Niet voor niets maakt de schildklier als enige orgaan die T4.
Dat is noodzakelijk voor het evenwicht van alle schildklierhormonen.

De schildklier maakt maar een beetje T3 aan.
T4 heeft een hele lange halfwaardetijd van 7 dagen. Die tijd is lang om het evenwicht te kunnen bewaren.
T3 heeft slechts een korte halfwaardetijd van 21 uur. Het werkt snel en sterk.

Een gezonde schildklier laat per uur gemiddeld over de dag en nacht verdeeld slechts 1/24 x 8 Cytomel los.
Dat is verdeeld over een uur 0.33 µg T3.

Jij slikt het tienvoudige in 1 minuut. Dat is een lawine van T3.
Daar krijgt je lichaam een dreun van.
In je bloed verschijnt vlot een piek van T3.
Je organen stoppen prompt met het plaatselijke omzetten van T4 in T3.
En loost als de wiedeweerga de T4.
Dit is een verdedigingsmechanisme.
Want je lichaam moet een evenwicht hervinden.

Dan blijkt dat die lawine maar van zeer korte duur was.
Plotseling moet toch weer alles van T4 worden omgezet in T3.
Totale chaos.

Het zorgvuldig uitgekiende en bewaarde evenwicht dat normaal gesproken in een gezond systeem bestaat, wordt vrij goed nagedaan door het gebruik van Euthyrox.
Ongecontroleerd T3-toevoeging gooit de boel overhoop.

Je T3-niveau wordt niet hoger, omdat je lichaam alles doet om die verhoging tegen te gaan.
Uit verdediging.

De T3-lawines zouden milde stroompjes worden als de farmaceutische industrie de moeite zou nemen om slow released T3 te produceren. Maar dat doen ze niet.
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
AriedeSaint
Berichten: 15
Lid geworden op: 06 jul 2015, 15:07

Re: bloeduitslag met cytomel

Bericht door AriedeSaint »

Hoi Kiek,

Bedankt voor je uitleg..maar nog steeds snap ik het niet..
Zoals ik het nu lees vind jij dus dat ik beter geen T3 kan gebruiken omdat het lichaam erdoor in de war raakt..toch?
Ik merk op verschillende punten dat ik wel baat heb bij T3..aan nagels huid..gek genoeg potentie etc,dus ik wil er wel graag mee door,nu alleen nog de goede verhouding vinden daar kom je in je antwoord niet op terug.
Ik moet dus zakken,als ik het goed lees sowieso met de T3,nu deel ik al de 12,5 in vieren en kleiner gaat niet lukken,ik kan dus beter weer teug gaan naar 2 X 3,15 toch,maar dan krijg ik nog steeds ineens 10 keer teveel binnen waardoor het lichaam in schok raakt..
Ik zou ook tabletjes van 5 mg kunnen vraagen en die delen.
Vroeg me af of ik ook weer de Euthyrox moet laten zakken..

Mijn dokter is top,beste die ik ooit heb gehad,alleen ben ik de eerste die cytomel voorschrijft....hij zou meer moeten weten 100% eens.

Kiek nogmaals dank voor de moeite en tijd.
Kiek
Berichten: 6741
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: bloeduitslag met cytomel

Bericht door Kiek »

Met mijn verhaal probeer ik duidelijk te maken wat er allemaal gebeurt als je T3 slikt.
En hoe belangrijk T4 is.
Cytomel/T3 is een stevig middel, niet te vergelijken met Euthyrox.
Gezonde jonge mensen die Euthyrox/Thyrax gebruiken vanwege een hypothyreoïdie zouden zeker een periode voorzichtig kunnen experimenteren met Cytomel/T3.
Hoe oud ben jij?

Momenteel gebruik je nog steeds teveel schildklierhormoon.
Ga naar 2 x 3,12 µg Cytomel, eenmaal 's ochtends en eenmaal ergens in de middag.
Hou de dosering van Euthyrox hetzelfde.
Dat zou je je dokter kunnen voorstellen.
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
AriedeSaint
Berichten: 15
Lid geworden op: 06 jul 2015, 15:07

Re: bloeduitslag met cytomel

Bericht door AriedeSaint »

Hoi Kiek,

Ik ben 45 jaar,vroeger heb ik topsport bedreven en wil graag weer kunnen trainen..dat is eigenijk een van de belangrijkste redenen
dat ik op zoek ben naar een manier voor meer energie etc maar vooral natuurlijk omdat ik me alleen op Euthyrox gewoon net niet voelde(zacht uitgedrukt)

Ik ga wel zakken met de Cytomel en kijken wat er gebeurt,met Euthyrox jan je het beste na 6 weken priken is dat met Cytomel ook zo..

Gr,
Arie

P.s

Ik beloof bij deze dat ik niet weer een nieuw onderwerp zal aanmaken:)
Kiek
Berichten: 6741
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: bloeduitslag met cytomel

Bericht door Kiek »

Je schrijft:
met Euthyrox jan je het beste na 6 weken priken is dat met Cytomel ook zo..

Ja.
Door de Cytomel worden je schildklierhormoon-kaarten weer flink geschud.
Pas na 6 weken zie je het resultaat in je bloed van dezelfde hoeveelheid T4/T3.
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
AriedeSaint
Berichten: 15
Lid geworden op: 06 jul 2015, 15:07

Re: bloeduitslag met cytomel

Bericht door AriedeSaint »

Nu een iets meer als een week gezakt naar 2x3,125 in de plaats van 3 keer..
Gelijk zijn de klachten in de schouders toegenomen en rechts begint een probleem te worden,met een beetje pech heb ik dus zo 2 frozen schouders..
Snap niet goed waarom het hele gebeuren zo impact heb om mijn pezen in mijn schouders,ben voor de rest doodop en loop behoorlijk op mij tenen.
Begin te twijfelen om weer terug te gaan naar alleen euthyrox omdat ik het gevoel heb dat ik mijn lijf aan het slopen ben..maar iets hou me tegen omdat ik
ook voel dat mijn lijf goed regeer op de t3,zoals nagels aanslag op tong frisser denken en potentie..
Lastig dus omdat het mekaar zo tegenspreekt..

Ik hou hoop:)
Plaats reactie