Hashimoto en COPD

Denk aan vitamine D, vitamine B12, selenium, maar ook aan biotine en sint-janskruid
Lia
Berichten: 23
Lid geworden op: 07 sep 2014, 08:59

Hashimoto en COPD

Bericht door Lia »

Naast Hashimoto weet ik sinds een maand of 9 dat ik er ook nog COPD bij heb.
Dus naast de vermoeidheid van de schildklier, ben ik ook nog vermoeid door COPD.
Werken gaat nog wel, maar krijg er steeds minder zin in, want als ik thuis kom, doe ik dus thuis niets meer.
En mijn gezondheid staat toch wel op de eerste plaats nu.
Werk nog maar 12 uur als Hulp bij het Huishouden, maar het gaat me steeds moeilijker af, ook omdat ik een soort allergische reactie heb op water.
Dus mijn handen zitten helemaal onder het eczeem, wat vrij pijnlijk is.
Lia
Berichten: 23
Lid geworden op: 07 sep 2014, 08:59

Re: Hashimoto en COPD

Bericht door Lia »

COPD is onder controle, heb weer lucht en conditie omdat ik nu 3 tot 4 x per week sport.
Ben nu zelfs 15 kilo afgevallen en voel me super (ondanks het klieren van de klier, dus weer snel moe)

Ben inmiddels gestopt met werken omdat ik het gewoonweg niet meer trok.
En omdat mijn handen steeds meer gaan reageren op water (vocht).
essy
Berichten: 188
Lid geworden op: 01 mar 2015, 21:34

hashimoto en puffer bij bronchitis

Bericht door essy »

Ik dacht dat ik griep had maar liet vanmiddag toch maar even naar mijn longen luisteren. Bronchitis werd vastgesteld en ik moest een puffer halen maar die heb ik nu dus niet want het zou hyperklachten kunnen geven en gezien mijn schildklier niet stabiel is moet ik morgen nogmaals naar de huisarts om alles te bespreken.

Wie heeft er ervaring met puffers en hyperklachten?

Gr essy
Kiek
Berichten: 6713
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: hashimoto en puffer bij bronchitis

Bericht door Kiek »

Geldt dat niet alleen voor mensen met een onbehandelde hyperthyreoïdie?
Dan zou er kans zijn dat bestaande hyperthyreoïdie-klachten veregeren, zoals hartkloppingen, etc.
De inhoud van die puffer kan hetzelfde effect hebben als de tandarts-verdoving.
Mensen met een onbehandelde hyperthyreoïdie doen het best ver van zo'n verdoving te blijven.
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: hashimoto en puffer bij bronchitis

Bericht door laura »

Bronchitis wordt toch eventueel behandeld met antibiotica?
Zoals: http://www.apotheek.nl/klachten-ziektes ... bronchitis#!

Dit gaat over de tandartsverdoving (van mijn tandarts): http://www.schildklier-forum.nl/viewtop ... arts#p2351
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
essy
Berichten: 188
Lid geworden op: 01 mar 2015, 21:34

Re: hashimoto en puffer bij bronchitis

Bericht door essy »

Acute bronchitis wordt behandeld met antibiotica maar ik heb chronische bronchitis :o
Het ging echt al jaren goed dus ik was mijn astma even vergeten. En nu met griep om.mij heen ben ik de gelukkige met bronchitis :(

Ik ben er inmiddels achter dat het vooral voorkomt bij mensen die teveel schildklier hormoon slikken. Tenminste dat staat in de bijsluiter.
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: hashimoto en puffer bij bronchitis

Bericht door laura »

Hoe staat dat dan in de bijsluiter?
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
essy
Berichten: 188
Lid geworden op: 01 mar 2015, 21:34

Re: hashimoto en puffer bij bronchitis

Bericht door essy »

Het staat in de xtra bijsluiter van de apotheek.
Bij de apotheek zei ze dat het is als.je teveel schildklierhormoon slikt. Hier staat het iets anders maar kan wel op hetzelfde neerkomen?

Volgens onze gegevens heeft u schildklierproblemen. Als de schildklierwaarden te hoog zijn, dan is de kans op hartkloppingen door dit medicijn groter!
Teun
Berichten: 1070
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:02

Re: hashimoto en puffer bij bronchitis

Bericht door Teun »

Logisch, de salbutamol welke je waarschijnlijk krijgt geeft ook als je verder nergens last van hebt bij gebruik vaak hartkloppingen. Hoe vaker je puft hoe eerder je daar kans op hebt. Gaat ook weer snel over. Als je dan al hyper bent, dan komt het harder aan.
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3600
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: hashimoto en puffer bij bronchitis

Bericht door laura »

Vaak overbehandeling bij longziekte COPD
Door: Aliëtte Jonkers 4 maart 2016, 02:00

Huisartsen en longartsen schrijven te veel medicatie voor aan mensen met de longziekte COPD. Vooral pufjes met ontstekingsremmers hebben, zeker bij mildere vormen van de ziekte, nauwelijks effect. Ze geven wel bijwerkingen. Dat zeggen bezorgde longartsen en huisartsen.
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
Plaats reactie