Weer hyperen na slok!

Als je schildklier te veel hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als block/replace, titratie, radioactief jodium en operatie
Plaats reactie
Anita296
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 feb 2016, 15:40

Weer hyperen na slok!

Bericht door Anita296 »

Hallo,
Ik ben Anita 48 jr en moeder van twee kinderen .
Ik ben al vanaf 1983 aan het tobben, heb alle psychologen en psychiaters gezien :( ik ben altijd extreem zenuwachtig en druk geweest. Altijd erg moe angsten en zo kan ik nog wel even door gaan.
naar mijn schildklier is nooit gekeken en heb er zelf nooit over nagedacht.
Tot 3/12 jr terug dat ik aan mijn huisarts vroeg om mijn schildklier te prikken . Waarde's Tsh 0.01 ft4 34.5 .
Ik moest gelijk aan de strumazol 30 Mg per dag, later thyrax erbij .
Na twee jr geslikt te hebben was ik echt helemaal uitgeput en moest direct stoppen met alles icl metoprolol ! Nog geen twee maanden verder ging ik weer erg hyperen met als gevolg een Raj slok.
Deze heb ik ong 8 maanden terug gehad . Ong twee maanden later moest ik beginnen met thyrax 150 Mcg
Ik was zo ziek niet normaal! Maargoed , ong 4 weken terug begon ik weer te hyperen en mijn waarde's worden alleen maar slechter ondanks ik minder ben gaan slikken gaat mijn Tsh omlaag en ft4 omhoog. Vrijdag moet ik weer naar de endo. Ik ben best positief ingesteld, maar heel eerlijk dit is voor mij niet vol te houden! Ik hoop echt dat hier een keer een eind aan komt!!
Gebruikersavatar
laura
Berichten: 3601
Lid geworden op: 11 sep 2013, 22:42
Contacteer:

Re: Weer hyperen na slok!

Bericht door laura »

hallo Anita,

Dat is niet mis wat je meegemaakt hebt.
Ik heb dat wel vaker gehoord dat het bij Graves lang kan duren voordat die diagnose gesteld wordt.
Verwarrend vond ik zelf ook al die uiteenlopende klachten.

Wat naar dat het traject met behandelingen je nog niet veel verder heeft gebracht.

Ben je nu helemaal gestopt met thyrax? Of slik je nog een beetje?
laura

Kijk voor meer informatie ook eens op Schildkliertje.

Raadpleeg altijd een arts als je twijfelt over je gezondheid.
Het Schildklierforum kan niet worden beschouwd als vervanging van een consult of een behandeling.
SNT
Berichten: 141
Lid geworden op: 24 sep 2015, 08:04

Re: Weer hyperen na slok!

Bericht door SNT »

Balen zeg!
Hoeveel tijd zit er steeds tussen de onderzoeken? Kan dat niet sneller?
nathalies
Berichten: 9
Lid geworden op: 12 okt 2015, 11:26

Re: Weer hyperen na slok!

Bericht door nathalies »

Wat ellendig dat je na een slok weer gaat hyperen. Zo slok is al een stap en dan hoop je toch dat het werkt. Sterkte ermee

Lieve groet,

Nathalie
Plaats reactie