druk op borstkas borstbeen door schildklier?

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
Plaats reactie
sillytoppertje
Berichten: 31
Lid geworden op: 01 aug 2014, 09:49

druk op borstkas borstbeen door schildklier?

Bericht door sillytoppertje »

Hallo allemaal

Ben 12 jaar nu bekend met een trage schildklier en slik op het moment 137.5 thyrax.
Heb sinds een aantal weken na een aantal uur slapen kramp drukkende pijn dat begonnen is met eerst alleen pijn aan het borstbeen en na een paar weken pijn in het gehele borstkas gebied.
2 weken geleden met ik met spoed snachts opgenomen na dat ik een aanval kreeg die 1000 maal pijnlijker was.
Door morfine zakte de pijn. Ze dachten een galsteen maar geen galsteen gevonden. 2 dagen later opnieuw bij de arts gekomen en die dacht dat ik een maagzweer zou hebben dus de losec is verhoogd naar 80 mg.
De pijn/kramp drukkende gevoel gaat echter niet weg en toen ik vroeg aan de dokter wat hebben ze nou eigelijk getest in mijn bloed zei ze dat de suiker waarde te hoog was en mijn leverwaarde. Suiker was 7.2 die van de lever weet ik niet.
Maar nu vroeg ik me af zijn er mensen hier die ook snachts deze kramp drukkende gevoel herkent?
Ik weet gewoon niet meer hoe ik moet gaan liggen om het te voorkomen.
Morgen opnieuw prikken vrijdag daarvan weer uitslag.
Oja hebben jullie ook zoveel hoofdpijn ?
Gr
Kiek
Berichten: 6741
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: druk op borstkas borstbeen door schildklier?

Bericht door Kiek »

Wat vervelend dat je steeds zulke pijn hebt, Sillytoppertje!

Nee, ik heb niet zo vaak hoofdpijn.
Ik krijg wel last van mijn maag en darmen als ik iets anders eet dan mijn standaard voeding.
Sommige mensen zijn nu eenmaal een beetje gevoeliger dan anderen.
Jij ook misschien?

Hogere leverwaarden kunnen te maken hebben met iets teveel alcohol.
Dan zou stoppen misschien een aanrader kunnen zijn.
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
*anna*
Berichten: 335
Lid geworden op: 12 sep 2013, 01:22

Re: druk op borstkas borstbeen door schildklier?

Bericht door *anna* »

Sillytoppertje,
Wat een akelige toestand voor je. Voordat je je negatief aangesproken voelt: verhoogde leverwaarden kunnen bijvoorbeeld ook komen door medicijngebruik, ondervoeding, overgewicht, te hoog vetgebruik, en zo zijn er nog wel meer oorzaken. Wordt er verder nog onderzoek gedaan? Alvleesklierontsteking misschien? Had mijn zus en jouw verhaal lijkt op het hare. Ik roep maar wat hoor, ik ben ook maar een profeet die brood eet :D .
Een relativerende groet,
Anna
bolletje
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 jan 2016, 10:36

Re: druk op borstkas borstbeen door schildklier?

Bericht door bolletje »

Heb je wel eens geprobeerd om kleine slokjes water te nemen? Bij mij helpt dat altijd wel.
sillytoppertje
Berichten: 31
Lid geworden op: 01 aug 2014, 09:49

Re: druk op borstkas borstbeen door schildklier?

Bericht door sillytoppertje »

bolletje schreef:Heb je wel eens geprobeerd om kleine slokjes water te nemen? Bij mij helpt dat altijd wel.
Dat heb ik weleens vaker gehoord.
Ik zal het eens proberen! Moet er ook ee maag onderzoek voor doen en naar de fysio om een beter houding te leren.
We zien het allemaal wel !
Wel bedankt ook voor jullie reacties.
De leverwaarde was wel gezakt en de ontstekingswaarde ook.
Alleen die ellendige klier snap ik al helemaal jiet meer.
Maar krijg het idee dat ik dat echt zelf moet uitdoktoren omdat huisartsen het niet eens opvalt dat ik binnen 5 maanden zo gezakt ben met de tsh en de ft4 stijgt ook! Voel me er niet goed bij maar ik zal wel zien wat ik ga doen ermee.
Bedankt lotgenoten sterkte allemaal met dat geklier !!
SarahRoos
Berichten: 47
Lid geworden op: 16 feb 2015, 20:55

Re: druk op borstkas borstbeen door schildklier?

Bericht door SarahRoos »

Beste Silly,

Sinds kort ben ik echt bezig met dit forum omdat ik van Thyrax overgestapt ben naar Euthyrox.
Ik besef nu echt hoe belangrijk het is om exact de juiste hoeveelheid medicatie te slikken. Je wordt wijzer door op dit forum te lezen. Ik las jouw bericht over de pijn op je borst.
Ik heb daar ook wel eens last van. Een aantal jaren geleden ben ik naar de huisarts gegaan met deze klachten.
Al dagen had ik een vlammende pijn op mijn borstbeen. De huisarts zei dat ik het syndroom van Tietze had en dat het weer vanzelf zou verdwijnen. En dat gebeurde ook. Ik heb er al een paar keer last van gehad. Ik slik dan paracetamol.
Misschien herken je er iets van als je op google naar dit syndroom zoekt.

Groet.
Plaats reactie