momenteel hypo.... ben het geschommel zat

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
Plaats reactie
elizabeth27
Berichten: 472
Lid geworden op: 13 okt 2013, 11:54

momenteel hypo.... ben het geschommel zat

Bericht door elizabeth27 »

kleine voorgeschiedenis: Sinds 1993 Graves, na slok hypo. Wandel ook ergens richting overgang.

De laatste anderhalf jaar schommel ik heel erg en schiet ik van hypers na hypo s. Sinds eind november ben ik weer hypo. Ondanks ophoging was mijn tsh nog niet veel gezakt. Een kwartje thyrax erbij kan er zomaar weer voor zorgen dat ik begin te hyperen. Dus nu slik ik de ene dag 125 mcgr. thyrax en de andere dag 131,25 mcgr. Over 3 weken ga ik weer prikken. Sinds half december ben ik er flink ziek van, ik werk momenteel vier halve dagen en ben bezig met uitbreiden. Naast werk kan ik qua energie niet zoveel meer doen. Ik heb een hele leuke baan in het SBO, en ik ben blijven werken omdat dat voor mijn mind beter voelde.

Nu ik bezig ben met uitbreiden, merk ik dat ik daarna echt moet bijkomen, lig s avonds vroeg op bed en heb weer meer last van migraine. Vrije dagen zijn echt bijkomdagen. Volgende week ga ik naar de bedrijfsarts en zeker nog niet meer uitbreiden. Als ik hier sommige verhalen lees dan denk ik misschien moet ik ook van de thyrax af. Ben er nog niet helemaal uit, wacht even mijn volgende uitslagen af. Heb niet echt een hulpvraag maar vindt het prettig dat ik hier even mijn hart kan luchten.
sopje
Berichten: 108
Lid geworden op: 23 sep 2015, 09:28

Re: momenteel hypo.... ben het geschommel zat

Bericht door sopje »

Hoi Elisabeth welkom :D
Vervelend zeg da je je zo rot voelt.
Hier kun je vast veel info vinden om je verder te helpen :idea: :P
Plaats reactie