Topic voor ervaringen van overstappers levothyroxine

Levothyroxine (thyrax, euthyrox, eltroxin), cytomel, schildklierremmers (strumazol, PTU), medicijnen schildklierkanker, en wisselwerkingen
Rick
Berichten: 335
Lid geworden op: 17 feb 2015, 09:56

Re: Topic voor ervaringen van overstappers levothyroxine

Bericht door Rick »

Suffy schreef:Voel me nu weer goed. Ben benieuwd of dit zo blijft.
Denk het eerlijk gezegd wel want anders had ik me nu al hyper moeten voelen gezien de reacties op het forum.
Of kan ik later nog in een hyper schieten?
Het hyperen begon bij mij ook pas later, na een 1:1 overstap 193,75 mcg
Voelde me in het begin ook opperbest.
54 dagen later ben ik begonnen met zakken (187,5)
Nog eens 40 dagen later 2e verlaging (181,25)
Toen 91 dagen op weer een lagere dosis (175)
Weer 91 dagen weer een lagere dosis (186,75)
En toen ging ik wat rommelen en in rap tempo omlaag, hield met moeite 5 weken 150 vol om eens te kunnen prikken. Zit inmiddels 14 dagen op 131,25
Er is ongeveer 1/3 vanaf gegaan.

Ik lees op het forum van SON (spieken bij de buren) trouwens ook behoorlijk wat hyper reacties terug.
Kiek
Berichten: 6737
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Topic voor ervaringen van overstappers levothyroxine

Bericht door Kiek »

Suffy vraagt:
Merken jullie al iets, Kiek?
Tot nu toe mis ik de kleurige pilletjes, Suffy.
Dat was altijd even een extra check voordat ik het in m'n mond goot.
Nu is alles wit, en een stukje wit, en soms nog een stukje wit.....
'k Heb al m'n loep gebruikt om hele kleine cijfertjes te lezen op die pilletjes.

'k Heb na twee weken wit en wit en wit misschien wat hyperdingen.
Beetje druk enzo.

En m'n compaan merkt geen verschil.
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Suffy
Berichten: 285
Lid geworden op: 12 nov 2014, 15:59

Re: Topic voor ervaringen van overstappers levothyroxine

Bericht door Suffy »

Goh ja, wit, wit en nog eens wit...

Ik moest heel erg wennen aan dat grote ding waarop 30 tabletten zitten. Ik weet niet hoe ik de strip, is geen strip maar een toetsenbordje met tabletjes, hihi, moet houden om zogenaamd op datum te slikken.
Heb dar ook weinig aan natuurlijk, maar moet hier echt aan wennen. Ik begin zo dat de twee wezen in het midden aan de rechterkant zitten.

Ik ben heel secuur in de juiste stip in de juiste doos terug te doen, want op de strip staat geen braille, wel op de doos.
Ik ga er dan ook maar vanuit dat de goede dosering in de daarvoor bestemde doos is gestopt door de fabrikant of apotheek.

Dan zijn kleuren toch wel handig, al kan zelfs dan een verkeerde dosis inzitten.
Maar nu zijn we wel erg argwanend bezig ;).

Verschillende reacties dus, bij jou hyperig, bij je man niks. Ik heb het idee dat ik licht hypo ben.
Gisteren was ik totaal kapot nadat ik behoorlijk eel gedaan had. Viel zelfs op de bank in slaap, in tijden niet meer gehad.
VIP sinds mijn geboorte, diagnose Hashimoto maart 2008
Ex-Thyrax, geswitcht naar Eutyrox, zeer tevreden.
In stapjes van 12,5 van 175 naar 125 mcg (licht hyperen/staken pil).
Ook vit B12- en D-tekort, 2x/week een B12-injectie sinds 15-03-2017.
Rick
Berichten: 335
Lid geworden op: 17 feb 2015, 09:56

Re: Topic voor ervaringen van overstappers levothyroxine

Bericht door Rick »

Ik gebruik sinds een tijdje deze:

Afbeelding

Zeker met de 'witter-dan-wit' pilletjes in verschillende hoeveelheden, erg handig.
Kiek
Berichten: 6737
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Topic voor ervaringen van overstappers levothyroxine

Bericht door Kiek »

Lijkt erg handig, Rick.

Suffy, Rick's pillendoosje lijkt op een ladenkastje, waarin 7 laadjes, waarop maandag/dinsdag etc.
Die laadjes zijn verdeeld in vier compartimenten: ochtend, middag, avond, nacht.
Het bovenste laadje wordt leeg onderaan ingeschoven.

Rick, wat zijn de afmetingen van de buitenkant van dit ladenblokje?
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Suffy
Berichten: 285
Lid geworden op: 12 nov 2014, 15:59

Re: Topic voor ervaringen van overstappers levothyroxine

Bericht door Suffy »

Hoi Rick en Kiek,

Ja, erg handig, deze pillendoos.

Dank voor je beschrijving, Kiek. Als ik die zo lees lijkt hij op de doosjes die ik heb.

Klopt het dat het losse doosjes zijn met 4 compartimenten die je aan 2 kanten open kunt doen, waarbij je een compartiment krijgt aan de 'onderakant' en 3 aan de andere kant?
Het lege doosje zet je terug aan de andere kant van het rijtje.

Die doos neem ik altijd mee op vakantie. Gaat ook weer in mei gebeuren. Als ik een weekend weg ga en ik blijft maar 1 nacht ergens, neem ik een doosje mee.
Gebruik de doos dus niet voor thuis omdat ik wil voorkomen dat de kwaliteit achteruit gaat en ik geen zin heb dat ding wekelijks te vullen.
Elke ochtend rechtstreeks van de strip halen is veel handiger als ik thuis ben. Op reis moet het helaas wel in een doos.
VIP sinds mijn geboorte, diagnose Hashimoto maart 2008
Ex-Thyrax, geswitcht naar Eutyrox, zeer tevreden.
In stapjes van 12,5 van 175 naar 125 mcg (licht hyperen/staken pil).
Ook vit B12- en D-tekort, 2x/week een B12-injectie sinds 15-03-2017.
Rick
Berichten: 335
Lid geworden op: 17 feb 2015, 09:56

Re: Topic voor ervaringen van overstappers levothyroxine

Bericht door Rick »

Ik gebruik 'm thuis gewoon. Als je wekelijks je pilletjes er in doet, stel je jezelf vanzelf in op eventuele daling in kracht van de pilletjes.
Zondagavond is zo'n moment voor mij.

Het zijn 7 losse bakjes; zo kun je voor één of meerdere dagen ook losse doosjes meenemen.
lxbxh = 115x50x125 mm
Suffy
Berichten: 285
Lid geworden op: 12 nov 2014, 15:59

Re: Topic voor ervaringen van overstappers levothyroxine

Bericht door Suffy »

Volgens mij hebben we het over hetzelfde doosje/set doosjes. Is bij de apotheek te koop, want mijn man had er daar destijds een voor zowel mij als hem gekocht.
VIP sinds mijn geboorte, diagnose Hashimoto maart 2008
Ex-Thyrax, geswitcht naar Eutyrox, zeer tevreden.
In stapjes van 12,5 van 175 naar 125 mcg (licht hyperen/staken pil).
Ook vit B12- en D-tekort, 2x/week een B12-injectie sinds 15-03-2017.
Rick
Berichten: 335
Lid geworden op: 17 feb 2015, 09:56

Re: Topic voor ervaringen van overstappers levothyroxine

Bericht door Rick »

Wellicht. Ik heb 'm gewoon van de marskramer :D
Gebruikersavatar
Jenny
Berichten: 256
Lid geworden op: 12 sep 2013, 18:24

Re: Topic voor ervaringen van overstappers levothyroxine

Bericht door Jenny »

Ik heb een aantal van die weekdozen bij Action gekocht. Neem voor de vakantie voor alle dagen mee en merk geen verschil in werking.
Ik zet normaal gesproken 1 x per week uit. Dan voel ik mij ook wel patiënt en daarna ben ik allen nog maar slikker. Trouwens, ik slik mijn schildkliertabletten voor de nacht en daarvoor gebruik ik het ronde doosje van de NVGP.
Het bevalt mij prima: 1x per week opletten welk witte pilletje (bril op) en daarna niet meer.
Graves' diagnose sinds 2001. Na medicijnkuur hypo geworden. Oogziekte van Graves is behandeld in het AMC. Mijn Graves' Story is te lezen op http://www.duijfathome.nl/graves
Afbeelding
Plaats reactie