Ha mensen even voorstellen een nieuwkomer

Als je schildklier te weinig of geen hormoon maakt met klachten, symptomen en behandelingen als levothyroxine (alleen T4) of levothyroxine plus liothyronine (T4 plus T3)
Patricia31
Berichten: 349
Lid geworden op: 18 nov 2015, 18:00

Re: Ha mensen even voorstellen een nieuwkomer

Bericht door Patricia31 »

Dag Koen, ik zag net je PB pas maar ik zal hier even antwoorden.
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen......mooie waardes vooral gezien het punt waar je vandaan kwam.
Je lichaam zal ook aan deze betere waardes weer erg moeten wennen.

Vergeet niet dat je lichaam een hele erge opdonder heeft gehad en dat is ondanks de goede waardes niet ineens weer beter.
De klachten lopen volgens mij ook altijd achter de de betere waardes aan.
Jij vroeg hoelang ik nu bezig was......vanaf eind oktober vorig jaar.

Luister goed naar je lichaam en als je moe bent dan even teak a break.
Kofreaked
Berichten: 24
Lid geworden op: 30 mar 2016, 01:02

Re: Ha mensen even voorstellen een nieuwkomer

Bericht door Kofreaked »

Met een anti TPO waarde van <1000 wil zeggen dat ik hashimoto heb?
Teun
Berichten: 1070
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:02

Re: Ha mensen even voorstellen een nieuwkomer

Bericht door Teun »

Omdat jij een traag werkende schildklier hebt met deze hoge anti tpo betekent inderdaad Hashimoto. Betekent dus ook de rest van je leven deze aandoening, helaas dus ook de rest van je leven afhankelijk van schildklierhormoon in de vorm van tabletten. Het is niet anders. Gelukkig zijn je waardes met heel grote sprongen vooruit gegaan, nu ook je goed gaan voelen, dan ziet alles er weer positiever uit.
Kofreaked
Berichten: 24
Lid geworden op: 30 mar 2016, 01:02

Re: Ha mensen even voorstellen een nieuwkomer

Bericht door Kofreaked »

Hee mensen,

Vanaf maart dus bezig met euthyrox 112mcg.
Nog steeds veel moe, met ups en downs.

Consult met de internist gehad, en geprikt op cortisolwaarden...

Huisarts geeft aan dat het erg lang kan duren voordat ik me goed voel. Ik merk dat ik hierin erg ongeduldig ben... wanneer ik me slecht voel denk ik meteen aan mijn hashimoto.

Ik lees bij enkele succesverhalen, mensen met Cytomel... En op T3 ben ik nooit geprikt. Heeft dit met elkaar te maken? Het spreekt mij in ieder geval wel aan. Wat zijn jullie gedachtens?
T3 staan namelijk niet op het lab formulier...

Gr Koen
Teun
Berichten: 1070
Lid geworden op: 01 jul 2015, 15:02

Re: Ha mensen even voorstellen een nieuwkomer

Bericht door Teun »

Hallo Koen, ga er nu niet vanuit dat cytomel heilig is, dat is geenszins zo. Lees hierover op het forum ook de negatieve ervaringen. Jij bent nog maar heel kort bezig met je behandeling nadat je van heel ver bent gekomen en je reageert hier heel erg goed op. Duidelijk is wel dat geduld niet je beste karakter eigenschap is. Maar geloof me, ik ben nu na een jaar bezig te zijn duidelijk veel beter en denk dat er met de euthyrox nog meer in zit. Zal voor jou zeker ook gelden. Ik zelf heb ervaren dat je lichaam erg veel geleden heeft omdat het continu in de overlevingsmodus heeft gestaan en met de behandeling heel erg langzaam zich hersteld. Ik heb ook vaak gedacht dat het nooit meer goed zou komen, maar ik geloof er weer in, het gaat eigenlijk steeds beter. Dus nogmaals blijf GEDULD houden en neem voorlopig genoegen met je levothyroxide en ga niet te snel naar de cytomel.
annemonique
Berichten: 64
Lid geworden op: 10 mar 2016, 10:46

Re: Ha mensen even voorstellen een nieuwkomer

Bericht door annemonique »

Hey Koen,

Ik herken je klachten en je ongeduldigheid :-) Ik ben nu precies een jaar verder sinds ik weet dat ik een traag werkende schildklier heb. Nadat ik begon met de thyrax ging ik vrij snel met sprongen vooruit en na een maand of twee voelde ik me weer 'topfit', dat heeft misschien drie maanden geduurd en toen kreeg ik een mega terugval, waarna ik in de cirkel bloed prikken -> beter voelen -> terugval terecht kwam en daar zit ik nu eigenlijk nog steeds een beetje in. Ik ben ook 26 en had tot een jaar geleden een supersociaal leven met volgeplande weekenden, feestjes etc. Ik zei nooit ergens nee tegen. Tegenwoordig ben ik veel meer thuis, heb ik niet meer echt de behoefte om zoveel op stap te gaan, ook omdat ik na 40 uur werken gewoon versleten ben. Ik vind het nog steeds heel lastig te accepteren, maar heb hier vooral een paar maanden terug heel veel moeite mee gehad. Het ging/gaat me niet snel genoeg, dat beter voelen. Ik heb ook een tijdje niet fulltime kunnen werken en had hele erge stemmingswisselingen (m'n vriend heeft het soms zwaar te verduren). Ik merk dat het nu wel ietsje beter gaat, ben nu ook ingesteld op 112,5 mcg sinds een maandje en ga over een week of 4 weer prikken. Ik ben heel benieuwd hoe m'n waarden eruit zien, maar ben er wel ook achter dat je lichaam veel tijd nodig heeft om te wennen aan de nieuwe dosering. Je moet jezelf die tijd ook geven. Een paar maanden geleden was ik veel te ongeduldig en ging ik steeds na 4 weken al prikken (wel op aanraden van m'n huisarts) en gelijk de dosering aanpassen als de waarden nog niet 'goed' waren. Nu geef ik m'n lichaam wat meer tijd om te wennen en ik merk dat het met kleine stapjes beter gaat. Wat ik hier ook veel lees en wat ik van zo'n beetje iedereen met deze aandoening hoor is dat het echt lang duurt voordat je eindelijk weer stabiel bent. Ik ben nu een jaar verder en merk aan mezelf dat ik er vanuit ga dat ik binnenkort van m'n klachten af ben, maar voor hetzelfde geld ben ik nog een jaar bezig (of misschien wel twee...) niet echt een leuk vooruitzicht, maar het is niet anders! Je kan niks anders doen dan ermee dealen en met name luisteren naar je lichaam. Ik ben de schildklierklachten steeds sneller gaan herkennen. Ik krijg dan een bepaald soort hoofdpijn, hele zware/vermoeide ogen, kan niet zo scherp meer zien en merk het ook echt aan m'n gemoedstoestand. Je pikt de signalen steeds sneller op waardoor je ook steeds beter weet wanneer je even gas terug moet nemen. En soms sta ik al op en weet ik 'dit wordt niet mijn dag', ik ben makkelijker geworden in dingen afzeggen, je hebt alleen jezelf ermee als je doorgaat terwijl het niet gaat... Gelukkig hoor ik ook van iedereen die uiteindelijk goed is ingesteld dat ze nergens meer last van hebben, dus daar hoop ik ook echt op!

Veel succes de komende periode, want je zal ongetwijfeld terugvallen gaan krijgen, die extra hard aankomen als je dacht dat het eindelijk beter ging. Maar bij mij is het wel zo dat de terugvallen steeds minder heftig worden, kortom: het wordt stukje bij beetje wat stabieler. En dit forum is heel fijn! Vooral om te lezen dat je niet de enige bent en dat je je niet aanstelt (dat heb ik zelf heel lang gedacht, omdat het zulke vage klachten zijn en mensen je niet goed begrijpen want 'iedereen is wel eens moe')... Good luck!
Bep
Berichten: 54
Lid geworden op: 17 okt 2013, 09:37

Re: Ha mensen even voorstellen een nieuwkomer

Bericht door Bep »

Sterkte en geduld Koen, het kan over een maand goed zijn, maar ook wat langer duren. Het kan 'schommelen' de ene week beter dan de andere, maar houdt moed.

Ook ik heb die neusproblemen al een 10-tal jaren. De kant waarop ik slaap kan terwijl het 1 minuut daarvoor goed en schoon aanvoelde in 1 klap verstopt zitten. Dan stik ik soms bijna als dat in mijn slaap gebeurt. Overeind, neusdruppels (zoutoplossing) dat helpt een beetje, maar draai ik op de andere zijde, dan klapt het daar zomaar dicht. Daardoor ook vaak een kriebelhoestje. Ook harde korstjes . Nu ik hier lees ga ik toch denken zou het.......Ik heb ook maanden dat dit niet gebeurt, momenteel ben ik aan het ophogen. Vanaf nu ga ik opletten of als mijn waarden beter zijn die neus ook opknapt.
Beterschap.
Kofreaked
Berichten: 24
Lid geworden op: 30 mar 2016, 01:02

Re: Ha mensen even voorstellen een nieuwkomer

Bericht door Kofreaked »

Herkenbaar annemonique,

Feestjes sla ik de laatste tijd ook over.
Vorige week bij de internist geweest.

Geprikt op cortisolwaarden maar was verder goed. Lever waardes waren afwijkend, maar daar word ik de volgende keer weer op geprikt. Mijn waardes waren vorige week:

T4: 24
Tsh: 3,9

Internist heeft mijn medicatie naar 125mcg gezet ipv 112mcg om de tsh naar beneden te krijgen...
Ik heb nog steeds vaak vermoeid gevoel vooral in de ogen.mijn zicht is dan ook vaak blurry. smorgens vaak last van op start problemen en een bepaalde duizeligheid(niet ernstig) ik slaap ook gemiddeld 10 uur of meer per dag. Als ik eerder op sta voel ik me gaar of moe. Erg vervelend... Ik werk iets minder op het werk, op mijn werk merk ik dat ik best snel moe ben en het liefst wil liggen...
Laatste tijd ook veel last van maagzuur, maar ligt wellicht niet aan de sk

Ik sport wel 4x in de week. Maar merk dat ik soms de fut(lichte duizeligheid) niet heb.

Ik blijf positief en wacht af op een beter gevoel!

Gr Koen
annemonique
Berichten: 64
Lid geworden op: 10 mar 2016, 10:46

Re: Ha mensen even voorstellen een nieuwkomer

Bericht door annemonique »

Hey Koen,

Ik heb toevallig de laatste tijd ook erg last van m'n ogen. Ze voelen een beetje opgezet aan (maar dit is niet te zien) en ze zijn zwaar, ik doe ze het liefst dicht. Ook van die wazigheid heb ik regelmatig last en dat is vooral op m'n werk vervelend omdat ik de hele dag achter de computer zit.. erg herkenbaar dus!
Kofreaked
Berichten: 24
Lid geworden op: 30 mar 2016, 01:02

Re: Ha mensen even voorstellen een nieuwkomer

Bericht door Kofreaked »

Tot hoever val ik af? Weeg inmiddels 64 kilo en kom van 71 af...

Ik heb volgens mij geen hyper klachten maar voel me Zeker nog niet goed. Ben nu aan het sporten met moeite. Droge mond, Zweverig... Erg moeilijk allemaal.


Nog iets ik Zweet iedere nacht in mijn bed... Is dit vocht verlies of hypere ? Ik hoop het eerste
Ps : hierdoor slaap ik ook niet vast merk ik

Gr Koen
Plaats reactie