Help...

Levothyroxine (thyrax, euthyrox, eltroxin), cytomel, schildklierremmers (strumazol, PTU), medicijnen schildklierkanker, en wisselwerkingen
Bary12
Berichten: 55
Lid geworden op: 25 apr 2016, 12:13

Help...

Bericht door Bary12 »

Hallo

Ik ben nu 10 dagen bezig met overstap thyrax naar eurhyrox.

Ik heb drukkend gevoel borstkas en misselijk.

Huisarts weet het niet zo goed....Misschien ander merk. Maar welke dan?

Kan iemand mij helpen ....Ik ga morgen bloedprikken maar daar zal na 10 dagen niet veel te zien zijn.

Moet ik het nog even aan kijken of werk euthyrox niet voor mij. Kunnen dit wisselingsklachten zijn?.huisarts denkt het meestal na 1 week over is als het omwisselings klachten zijn. Maar ik twijfel hieraan.

Kan ik het nog aankijken?
Kiek
Berichten: 6745
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Help...

Bericht door Kiek »

Bary, heb je je nieuwe waarden al?
Het lijkt erop dat je hypert.
Ook je vorige uitslagen zaten al op die grens, denk ik.
Euthyrox lijkt een betere opname te hebben, in vergelijking tot Thyrax.

Je doet er beter aan om een juiste instelling met Euthyrox te krijgen, dan weer een merkwisseling te maken.
Je blijft zo achter de feiten aanlopen.

Groet,
Kiek
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Bary12
Berichten: 55
Lid geworden op: 25 apr 2016, 12:13

Re: Help...

Bericht door Bary12 »

Dag kiek

Bedankt voor je reaktie

2 weken prikken na wisseling tsh 1.7

Ft4 20
Ft3 3 ondergrens 3



Ik ben van 125 thyrax naar 75 euthyrox ivm ook met hoge hartoverslagen. Liever iets teveel. Ik heb voor mijn grens waardes een van 25 eraf gehaald en 25 voor de sterkere euthyrox.

Het lijkt niet op hyper . Toch?

Ik twijfel erg.....Ik zie ook niet veel in een merkwisseling.

Ik ben nu 2.5 week verder. Nog misselijk en maagzuur.

Wat vind jij? Afwachten.....huisarts wil mij overzetten maar ik ben bang voor Nog meer ellende.
Kan het nog wegtrekken. ....

Zelf dacht ik dat de reaktie van Ft4 later kwam dus die zal dalen en ben ik dus niet hyper of heb ik het mis?

Ps mijn huisarts heeft er niet veel verstand van alles binnen de waardes is snel goed.....Dus ja haar reaktie vertrouw het ook niet....Ze geeft ook aan het niet te weten maar gewoon te proberen!
Laatst gewijzigd door Bary12 op 31 mei 2016, 12:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Kiek
Berichten: 6745
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Help...

Bericht door Kiek »

Wat waren je laatste waarden met Thyrax, Bary?
TSH en FT4?
Zet ze even op een rijtje.
Dat is handig.

[Hou nu even geen rekening met die FT3.
Die zwabbert er vaak achteraan, waardoor iedere referentie ontbreekt. Of slik je Cytomel?]
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Rick
Berichten: 335
Lid geworden op: 17 feb 2015, 09:56

Re: Help...

Bericht door Rick »

Dag Barry, vervelend dat je zo'n last hebt

- ik ben al 15 maanden opnieuw aan het instellen (thyrax->euthyrox). Er is meer dan 1/3 van af gegaan.
- hyperen was vooral terug te zien in mijn TSH (FT4 bleef nog aardig gelijk), dus zorg dat je je waardes paraat hebt
(en ook bij mij riep m'n nieuwe HA "je waardes zijn goed dus niks aan de hand")
- momenteel ben ik positief gestemd over m'n huidige hoeveelheid, maar moest ik iets anders slikken dan ging ik denk ik voor Tirosint
Bary12
Berichten: 55
Lid geworden op: 25 apr 2016, 12:13

Re: Help...

Bericht door Bary12 »

Hallo mijn waardes met thyrax geprikt in ochtend. 125 thyrax

Tsh 0.5 0.27....4.2
Ft4 25 12......23
Ft3 3.9

Dit zijn waardes van twee weken geleden. Iets hyper dus 25 eraf. Plus 25 voor sterker euthyrox totaal 50......Heb nogal hartkloppingen.

Nu euthyrox 75 ....2 weken later.



Tsh 1.7
Ft4 20
Ft3 3

Ik slik in de avond. En ben normaal nooit misselijk. Wat denken jullie hyper. Ik durf niet zo goed over te stappen. Ik lees ook veel hyper op tirosint en hart klachten. Dus ben erg huiverig. Wat is jullie advies. Ik weet het echt niet.

Het ijn dus maagklachten....misselijk warme sensatie buik. Beetje druk borst en beetje hoofdpijn. Laatste 2 af en toe.misselijk continue?
Kiek
Berichten: 6745
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Help...

Bericht door Kiek »

'k Heb net naar je oudere berichten gekeken, Bary.
Daar (9/5) zie ik dat ik een reeks waarden in de app heb gezet, waaruit komt dat het set point met die waarden op ca. TSH/FT4: 1 à 1.5/16 à 17 staat.

Je geeft nu enkele onbekende waarden.

Daarom wat algemeenheden:
Twee weken op een gewijzigde dosis is te kort om een betrouwbare waarde te krijgen die wat zegt over die dosis.
Op zo'n korte periode valt niet te bouwen.

Ik ben benieuwd wat je waarde over zes weken is met dezelfde dosis Euthyrox.
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Bary12
Berichten: 55
Lid geworden op: 25 apr 2016, 12:13

Re: Help...

Bericht door Bary12 »

Ja ik ook kiek. Maar de hele dag misselijk rond lopen valt niet mee. Dus eigenlijk zeg jij kijk het even aan.

Wat bedoel je met: je geeft onbekende waardes?
Kiek
Berichten: 6745
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Help...

Bericht door Kiek »

Je hebt je reeks waarden opgegeven en ik heb die waarden in de app gezet.
Daar staan bovenstaande waarden niet bij.

http://www.schildklier-forum.nl/viewtop ... =10&t=1546
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Bary12
Berichten: 55
Lid geworden op: 25 apr 2016, 12:13

Re: Help...

Bericht door Bary12 »

Hallo kiek

Deze zijn nieuwe waardes. Ik heb waardes aan jouw gegeven van toen ik begon met medicatie. Je zei dat je wat hypo waardes nodig had om een set point te bereken.


Hebben we nu wel een goede setpoint berekend?

Dus die waardes is van een aantal jaar terug. Deze hierboven is van deze maand.

Waardes van afgelopen half jaar. 125 thyrax

Tsh 1.1 0.27......4.2
Ft4 19 12.....22
Ft3 4 3.1....6.8

Tsh 1.8 ft4 18 0.27 ....4.2
Ft4 18 12.....22
T3 1.7 1.3 2.6


Tsh 0.5
Ft4 25
Ft3 4


Euthyrox 75 maar 2 weken nog geslikt


Tsh 1.7
Ft4 20
Ft3 3


Is het zo duidelijker en kan hier uit een andere setpoint komen?
Plaats reactie