Mijn bloedwaardes

Over tsh, fT4, T3, antistoffen, echo, biopsie, scintigram, klachten en symptomen
Plaats reactie
nico
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 apr 2016, 10:51

Mijn bloedwaardes

Bericht door nico »

Hier een overzicht van mijn bloedwaardes van het afgelopen jaar. Ik kan er zelf weinig chocolade van maken, dus ik hoop eigenlijk dat iemand hier wat zinnigs over kan zeggen. Bij mijn laatste controle was T4-vrij 'goed', maar zo voel ik me absoluut niet momenteel.

29/5/2015: TSH 17.42 T4V 9.8
23/7: TSH 7.57 T4V 14.6
28/8: TSH 13.81 T4V 13.6
16/10: TSH 0.23 T4V 16.8

Gestopt met medicatie (in de hoop dat de ziekte wegbleef)

11/12: TSH <0.02 T3T 2.7 T4V 29.7

Radioactieve slok (eind januari 2016)

7/4/2016: TSH <0.02 T4V 50.6

Weer begonnen met medicatie (schildklierremmer)

17/5 T4V 12.5

Normaalwaardes labo:

TSH 0.27-4.20
T3 totaal 1.3-3.1
T4 vrij 12.0-22.0

Ik wordt al sinds juli 2014 behandeld voor Graves maar het gaat de laatste maanden slechter dan ooit (april was de slechtste maand, wat ook wel blijkt uit de waardes). Ik overweeg sterk om me te laten opereren, omdat er volgens mij niet veel anders meer op zit voor mij en ik een beetje ten einde raad ben. Ik ben ook niet tevreden over de manier waarop ik begeleid en geïnformeerd wordt door mijn behandelend internist, wat waarschijnlijk ook de belangrijkste reden is waarom ik lid ben geworden van dit forum.

Over drie weken heb ik weer een consult bij de internist, en voor die tijd wil ik definitief de knoop doorhakken: wel of geen operatie. Een tweede radioactieve slok daar voel ik helemaal niets meer voor, na mijn ervaringen met de eerste. Maar of een operatie nou een beter idee is? Wie het weet mag het zeggen..

Mvg, Nico.
nico
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 apr 2016, 10:51

Re: Mijn bloedwaardes

Bericht door nico »

Misschien moet ik nog even erbij vermelden dat ik momenteel 10mg strumazol slik, en geen euthyrox (titratie dus).

Het weer speelt momenteel ook niet echt mee, op benauwde dagen heb ik meer klachten dan anders. Dat heb ik ook wel gemerkt toen ik vorig jaar in de tropen zat, want iedere dag 35 graden of meer viel me bijzonder zwaar. Toen ik een paar dagen hoog in de bergen zat waar het een stuk koeler was, voelde ik me gelijk een stuk energieker.
Plaats reactie