Topic voor ervaringen van overstappers levothyroxine

Levothyroxine (thyrax, euthyrox, eltroxin), cytomel, schildklierremmers (strumazol, PTU), medicijnen schildklierkanker, en wisselwerkingen
Tim
Berichten: 234
Lid geworden op: 14 mei 2015, 08:54

Re: Topic voor ervaringen van overstappers levothyroxine

Bericht door Tim »

Hoi Kiek,

Merkt je al dat je wat bijtrekt na je verlaging? Minder moe?
Misschien zelfs verbetering t.o.v. Thyrax (in tijde goede instelling)?
Zag dat je inmiddels bijna 3 weken verder bent.
Kiek
Berichten: 6745
Lid geworden op: 12 sep 2013, 11:36

Re: Topic voor ervaringen van overstappers levothyroxine

Bericht door Kiek »

O ja, Tim, al veel minder moe! Dat scheelt!
Na twee dagen geen Euthyrox, ben ik rest van de eerste week op lage dosis gegaan.
Dus van 87,50 naar 0-0-50-50-50-50-50- en daarna naar 75 tot en met vandaag.
Volgens de berekeningen hoor ik op ca. 80 te komen.
Nu lijk ik de twee dagen een beetje naar hypo te neigen. 'k Heb nog drie weken. Misschien 2 dagen dubbelen.
En daarna definitief naar om en om 75 en 87,50.
Maar ik heb nog geen doosje van 87.50 µg.
Daarom een beetje aan het donderjagen.
Eigen schuld.

Echtgenoot doet het veel beter.
Hij reageert niet zo scherp op zijn dosis als ik op de mijne.
Eerst was ie pittig fit.
Van 150 naar 125, via 0-0-0-125-125- etc.. Nu gewoon fit.

Hoe gaat het met jou?
Nuchter lab 8.00 uur - dosis pas slikken na het prikken - lees over schildklieren en ervaringen, want deze kennis geeft inzicht. Door Hashimoto een ervaren schildklierhormoongebruikster (geen arts).
Tim
Berichten: 234
Lid geworden op: 14 mei 2015, 08:54

Re: Topic voor ervaringen van overstappers levothyroxine

Bericht door Tim »

Wat fijn dat jullie zo in control zijn! Hopelijk vind jij ook snel je balans. Zo erg is het overstappen nog niet ;)
Voelt je partner zich nóg beter met Euthyrox of maakt het geen verschil?

Moeizaam Kiek.Heb uiteindelijk niets veranderd.
Kleine week na 6weekse controle volgede een aantal dagen van "opleving". Momenteel hyper ik de pan uit.
Net alsof ik de halte weer ben voorbij gereden.
Rond de 19de prikken en dan weten we meer.
Laatst gewijzigd door Tim op 07 jun 2016, 20:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Maira
Berichten: 31
Lid geworden op: 01 mei 2016, 20:02

Re: Topic voor ervaringen van overstappers levothyroxine

Bericht door Maira »

Volgende week overstappen op de Euthyrox dan maar...op hoop van zegen.
Zal het verloop/mijn ervaringen hier posten.
Bep
Berichten: 54
Lid geworden op: 17 okt 2013, 09:37

Re: Topic voor ervaringen van overstappers levothyroxine

Bericht door Bep »

Mijn ervaring tot nu toe met de overstap:

28-4-2016 Gewicht 64 kg.
Al 2 mnd extreem slaperig, ook overdag, moe en futloos. De Tsh 4.14 Ft4 16.4
Advies endo: langzaam verhogen van 0,050 naar 0,075 en gelijk overstappen van Thyrax op levothyroxine van Teva.
Ik heb besloten na allerlei negatieve verhalen, beetje bij beetje de thyrax door levo te vervangen.

29-4-16 tot 4-5-16 begonnen met ophogen met uitsluitend thyrax, om de dag 1 x 0,025 erbij.

4-5-16 tot 11-5-16 begonnen met 14 thyrax en 4 levothyroxine over de week verdeeld.
Ontlasting sinds maanden weer normaal, soepel ipv beton hard.
Al 2 nachten nauwelijks geslapen, kan ook door hitte zijn. Toch geen slaap overdag, en iets fitter.

11-5-16 tot 18-5-16 begonnen met 9 stuks thyrax en 9 stuks levo
Ik sliep beter
18-5-16 tot 25-5-16 begonnen met 12 stuks levo en 6 thyrax
Ik voel me wat beter dan 4 weken geleden al heb ik soms tegen de avond erg lamme benen.
Slaap regelmatig een nacht door. Gewicht 63,5

25-5-16 tot 1-6-16 Nog eens 12 stuks levo en 6 thyrax.
Voel me weer iets fitter en ben actiever met klusjes, ook in de middag. Slaap goed.
Gewicht 63 kg. ondanks een week vakantie en vaak in een restaurant eten.

1-6-16 tot 8-6-16 Herhaling van de vorige 2 weken 6 thyrax en 12 levo.
Doodmoe soms, maar waarschijnlijk door de hitte die ik niet verdraag. Na een vermoeiend karweitje ben ik wel wat sneller fit.
Gewicht 63 kg.

De vermoeidheid die waarschijnlijk door de hitte komt daargelaten, ben ik niet ontevreden.
elizabeth27
Berichten: 472
Lid geworden op: 13 okt 2013, 11:54

Re: Topic voor ervaringen van overstappers levothyroxine

Bericht door elizabeth27 »

Hoi ernst guus,

Mijn waardes voor de overstap waren tsh 2.50 en t4 12.2. Ik heb de laatste twee jaar alleen maar geschommeld. Zelfs met kwartjes instellen, ging niet echt goed. Overgang en thyrax in doordrukstrips hebben het er ook niet beter op gemaakt.....

Teva werkt mijn inziens iets sterker vandaar dus een zelfde dosering nu elke dag I.p.v. een wisselende zoals eerder met de thyrax. Merk dat ik door de warmte wel meer last heb van hyperverschijnselen. Twijfel of ik toch niet met een kwart zal verlagen..... maar desondanks ben ik nog heel blij met de overstap.

Succes met overstappen!
ernstguus
Berichten: 33
Lid geworden op: 05 jun 2016, 12:02

Re: Topic voor ervaringen van overstappers levothyroxine

Bericht door ernstguus »

Hoi Elizabeth27.
Dankje voor die laatste waarden met Thyrax .
Dan werkt Teva dus sterker dan Thyrax.
Volgende week overstap op Teva Vr.grt.
MarjaR
Berichten: 8
Lid geworden op: 24 okt 2013, 14:34

Re: Topic voor ervaringen van overstappers levothyroxine

Bericht door MarjaR »

Maandag ben ik overgegaan van thyrax naar euthyrox.
Sinds gisteren ben ik niet vooruit te branden. Heb echt een middagdutje nodig, ben weer hopeloos emotioneel en een waardeloze concentratie. Pffff zat ik niet echt op te wachten. Ik ben 1 op 1 overgegaan, weet zo mijn laatste waardes niet, maar was de laatste anderhalf/twee jaar goed stabiel.
Ik ben wel een tijd bezig geweest met het instellen op thyrax, maar weet dat ik bij iedere verhoging reageerde zoals ik nu doe. Dus even aankijken of het beter wordt en als ik me over een week of twee/drie niet beter voel, dan bloed laten prikken. Eigenlijk pas over zes weken...
Bep
Berichten: 54
Lid geworden op: 17 okt 2013, 09:37

Re: Topic voor ervaringen van overstappers levothyroxine

Bericht door Bep »

~Hoi MarjaR, wat jammer! Ik wist niet dat dat kon, na 24 uur al zoveel last van de overstap. Sterkte er mee.
Henny
Berichten: 27
Lid geworden op: 12 nov 2015, 17:50

Re: Topic voor ervaringen van overstappers levothyroxine

Bericht door Henny »

8 weken geleden overgestapt thyrax op levothyroxinenatrium van Teva 1 op 1. TSH 2,41 /ft4 12 voor de overstap.ging eerste weken redelijk goed. Na 6 weken bloed geprikt en TSH 1,78/ft4 12. Nu sinds 2 weken zo extreem moe, misselijk, totaal geen
Energie en zweetaanvallen. Woensdag weer wezen prikken en vandaag waardes gekregen TSH 2,94. Ft4 hoor ik maandag. Zou ik door de schommelende waardes me zo slecht kunnen voelen. Heb ook momenteel best wel veel stress dus zal me ook niet goed doen. Dinsdag afspraak huisarts wat nu te doen. Ik slik al een jaar 3,25 tabletten dus 0,8250 Mg. Wil me eigenlijk door laten verwijzen naar een internist die wat meer bekend is met de schildklier. Zou ik misschien meer moeten gaan slikken? Misschien heeft iemand hier wat advies voor me, want ben echt zo moe.
Plaats reactie