Rusteloze benen

Over tsh, fT4, T3, antistoffen, echo, biopsie, scintigram, klachten en symptomen
ernstguus
Berichten: 33
Lid geworden op: 05 jun 2016, 12:02

Rusteloze benen

Bericht door ernstguus »

Verplaatst
Laatst gewijzigd door ernstguus op 09 aug 2017, 17:02, 2 keer totaal gewijzigd.
Swanny
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 jun 2016, 21:06

Re: Rusteloze benen

Bericht door Swanny »

Ik heb het gevoel of er allemaal beestjes door mijn benen kruipen. Je ziet op dat moment ook spiertrekkinkjes in mijn benen. Is dat wat je bedoelt met rusteloze benen? Zo ja, dan heb ik daar inderdaad last van. Gelukkig lig ik er niet wakker van zoals sommige mensen.
Christa
Berichten: 7
Lid geworden op: 02 jun 2016, 10:20

Re: Rusteloze benen

Bericht door Christa »

Vroeger heb ik ook last gehad van onrustige benen, bij mij was het ijzer tekort en een lage b12. Nu werkt mijn schildklier te snel waardoor ik het wel moeilijk vind om stil te liggen maar dat is echt iets heel anders dan onrustige benen.

Is bij jou het ijzer en b12 al wel gecontroleerd?
ernstguus
Berichten: 33
Lid geworden op: 05 jun 2016, 12:02

Re: Rusteloze benen

Bericht door ernstguus »

Dag Swanny.
Je beschrijving lijkt op rusteloze benen.

Bij mij , is het alsof er een zwakke elektrische prikkel door mijn been loopt naar mijn tenen.
En daar volgt ook weer vanzelf een reactie op , bewegen tenen,voeten en of benen.
Ik voel de prikkel aankomen en daarop volgt automatische een tegen beweging op.
Hé daar komt er weer één, ( prikkel) en de reactie daarop het bewegen van mijn benen als tegen beweging, etc.
Dit duurt zo'n 1-2 uur.

Ik stel mijn vraag op het forum alleen om te kijken of er ervaringen zijn in relatie is met een schildklier aandoening.
Mijn gedachte erachter, als ik eindelijk goed ben ingesteld , ik geen rusteloze benen meer heb.

ernstguus
Laatst gewijzigd door ernstguus op 12 jun 2016, 17:08, 1 keer totaal gewijzigd.
ernstguus
Berichten: 33
Lid geworden op: 05 jun 2016, 12:02

Re: Rusteloze benen

Bericht door ernstguus »

Dag Christa

Wat houd dat voor jouw in? Moet je dan om de zoveel tijd je B12 en Ijzer laten nakijken?

Had je toen je nog wel rusteloze benen had ,ook al je schildklieraandoening ?

Zoja denk je dat er ook een relatie is tussen rusteloze benen en schlldklier probleem?


Grt. ernstguus
Christa
Berichten: 7
Lid geworden op: 02 jun 2016, 10:20

Re: Rusteloze benen

Bericht door Christa »

Hallo Ernstguus,

Als je op internet gaat zoeken wordt er vaker een link gelegd tussen een tekort aan vit. B12 en schildklier problemen. Hier onder een link daarover.

http://stichtingb12tekort.nl/wetenschap ... ficientie/

Vit B12 en ijzer is ook gelinkt aan elkaar. En ja, als ik rusteloze benen krijg laat ik mijn bloed weer ondzoeken en ja hoor dan kan ik weer aan de ijzer tabletten. Mijn vit. B12 is nog net voldoende en wordt vooralsnog niet behandeld.

Gr,
Christa
Patricia31
Berichten: 349
Lid geworden op: 18 nov 2015, 18:00

Re: Rusteloze benen

Bericht door Patricia31 »

Zoals jij het omschrijft lijkt het eerder op PLM (periodic limb movement) en niet op RLS (restless legs syndrom)
Bij RLS kijk je indedaad naar Vit B12 en Ferritine maar ook als de dopamine huishouding gestoord is kunnen mensen er last van krijgen.
Antidepressiva verstoren bijv deze huishouding. Bij RLS speelt ook zeker een genetische component mee.
Heel lastig te behadelen en vreselijk zwaar als je rust eraan gaat.
Veel succes!
ernstguus
Berichten: 33
Lid geworden op: 05 jun 2016, 12:02

Re: Rusteloze benen

Bericht door ernstguus »

Dag Christa.
Nav jouw eigen ervaringen ga ik de eerst volgende keer mijn bloed op B12 en ijzer laten onderzoeken
Ik wist helemaal niet dat er een link kan zijn tussen Vit b12 tekort en schildklier probleem.
Dank voor t delen van je ervaring. Grt.

Toevoeging: okt 2016 na testen op vit b12 en vit d en nog andere blijkt dat allemaal in orde, tekorten oa b12 is bij niet oorzaak van rls
Laatst gewijzigd door ernstguus op 06 okt 2016, 17:10, 2 keer totaal gewijzigd.
ernstguus
Berichten: 33
Lid geworden op: 05 jun 2016, 12:02

Re: Rusteloze benen

Bericht door ernstguus »

Hoi Patricia31
Ja ik was niet volledig . Naast Rls heb ik vaak ook klachten,
die lijken op Plm , maar ik heb als ik wakker ben,en niet in slaaptoestand.
Bedankt voor t meedenken.
Heb je zelf misschien ook deze klachten of in t verleden gehad,
en zo ja is er relatie met je schildklier aandoening?
Grt
sopje
Berichten: 108
Lid geworden op: 23 sep 2015, 09:28

Re: Rusteloze benen

Bericht door sopje »

Ik heb er ook last van.
Sta dan op en ga naar de wc want als ik heb gelopen is het minder.
Wat bij mij voor een hele verbetering voor rusteloze benen en zowiezo rusteloos lijf s nachts heeft gehopen......is dat ik mijn schildklierhormoon s avonds inneem ipv s morgens.
Plaats reactie