Overstappen hoeveel minderen?

Levothyroxine (thyrax, euthyrox, eltroxin), cytomel, schildklierremmers (strumazol, PTU), medicijnen schildklierkanker, en wisselwerkingen
Plaats reactie
Bary12
Berichten: 55
Lid geworden op: 25 apr 2016, 12:13

Overstappen hoeveel minderen?

Bericht door Bary12 »

Hallo

Deze week stap ik over op euthyrox.
Mijn waardes zijn tsh 0.59 ft4 24 ft3 4 .

De waardes van Ft4 zijn 12/22
Tsh 0.27/4.2
Ft3 3.1/ 6.8

Ik voel mij niet hyper. Maar ik heb wel al 4 maanden slaapproblemen en ook heel veel hartkloppingen. Ik ben drie weken geleden doorgestuurd naar cardioloog.

Mijn tsh was in november 1.1 tsh en Ft4 20. Dus toen had ik geen hyper waardes.

Vinden jullie dat ik hyper?zouden mij klachten hier door komen ook al had ik toen wel normale waardes?

Maar mijn grootste vraag ik moet over op euthyrox en ben bang ivm met mijn hart. De huisarts zegt ga maar naar 112.5 euthyrox.


Maar mij lijkt dit erg hoog gezien het feit dat de meeste de euthyrox als sterker ervaren.

Hebben jullie advies.
Rick
Berichten: 335
Lid geworden op: 17 feb 2015, 09:56

Re: Overstappen hoeveel minderen?

Bericht door Rick »

Hoi Barry,

Een advies hierin is lastig te geven, omdat iedereen de overstap thyrax -> euthyrox anders ervaart.
Grosso modo kun je stellen dat euthyrox sterker werkt dan thyrax. Maar met zo'n uitspraak kun je als individu niets, want er is geen richtlijn (te geven).
Alleen regelmatig prikken - maar dat laat je toch wel doen wanneer je je niet goed voelt.

Persoonlijk: ik ben in een jaar tijd cyclisch aan het afbouwen geweest. Ik stuurde vooral op de TSH (die was zowat onmeetbaar geworden) i.c.m. hartkloppingen. Cyclisch, want: goed voelen - hyperen - afbouwen - goed voelen - hyperen - afbouwen - enz. - enz.
Uiteindelijk heb ik wel een ondergrens bereikt en zit daar nu héél iets boven.
Plaats reactie