TSH waarde moet naar beneden na overstap op Levothyroxine

Levothyroxine (thyrax, euthyrox, eltroxin), cytomel, schildklierremmers (strumazol, PTU), medicijnen schildklierkanker, en wisselwerkingen
Poekie1966
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 jul 2016, 17:26

Re: TSH waarde moet naar beneden na overstap op Levothyroxine

Bericht door Poekie1966 »

vlaggetje schreef:Hallo poekie,

hoe lang slik je teva in deze dosering?
Ik heb ongeveer dezelfde waardes als jij en dezelfde klachten, voor mij is de tsh te laag, dus ben ik de medicatie aan het minderen, wanneer moet je weer bloedprikken?
Slaap je goed? Hoe is het met vermoeidheidsklachten?

Als ik de medicatie moet verminderen dan sla ik 1 dosis over en ga de volgende dag over op de lagere dosering, dan heeft het sneller effect. Toen je 25mcg hebt verminderd merkte je toen verbetering in je klachten?

Sterkte, groetjes Janet
Hoi Janet,

Ik slik sinds half maart Teva....na een week of 6 begon het gedonder. Duizelig, jeuk, gejaagd.
Ben 18 jaar schildklierpatient en de afgelopen tijd voelde weer even of ik 18 jaar terug in de tijd was....weer bij af dus.

25 mcg minder heeft totaal geen effect gehad...voel me nog steeds beroerd...zo beroerd dat ik vh weekend besloten heb ff helemaal geen Teva meer in te nemen.

Slapen doe ik sowieso al slecht en heb daar al jaren temazepam voor.
Ik ben niet moe dat is wel fijn.

Vanmiddag heb ik een afspraak bij de huisarts en ga dan om Tirosint vragen. Ik hoor hier vele positieve geluiden over. Schijnt dat je wel moet bijbetalen iets van 8 euro per maand maar dat heb ik er wel voor over.
Poekie1966
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 jul 2016, 17:26

Re: TSH waarde moet naar beneden na overstap op Levothyroxine

Bericht door Poekie1966 »

ernstguus schreef:Dag. Poekie
Wat waren je laatste waarden toen je nog thyrax gebruikte?
Dan heb je wat vergelijking met je waardes van nu met Teva
Misschien had met thyrax bijv een hogere Tsh en lagere Ft4
waar je je eigen beter bij voelde, dat geeft een beetje richting voor de dosering
Ik gebruik Teva maar herken je klachten niet.
Grt
Hoi ernstguus,

Ik weet mijn waarden niet van de tijd dat ik Thyrax gebruikte.
Ik heb ook jeuk aan mijn bovenlijf en ik hou ook veel vocht vast.

Teva is denk ik mijn ding niet en ga vanmiddag vragen om over te stappen op tirosint.
vlaggetje
Berichten: 142
Lid geworden op: 19 apr 2016, 20:55

Re: TSH waarde moet naar beneden na overstap op Levothyroxine

Bericht door vlaggetje »

Hoi poekie,

duidelijk, vervelend er zijn toch echt veel mensen die problemen hebben met overdosering heel vervelend, je klachten lijken daar wel op.
Als je lang hypert hoort vermoeidheid daar helaas ook bij, eerst voelt het alsof je juist heel veel energie hebt, waardoor je jezelf uitput.
Misschien is tirosint een goede voor jou, daar hoor ik veel goede verhalen over,

Ik wens je veel sterkte, want sinds maart met klachten lopen is geen pretje, fijn dat minister schippers er wat van geleerd heeft, jammer alleen dat onze lessen iets ingrijpender zijn. :geek:

Vr groet Janet
Plaats reactie